logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Platformy web-to-print rewolucjonizują rynek poligraficzny

  PR 21.11.2011, przeczytano 4039 razy

Dynamiczny rozwój usług poligraficznych online sprawia, że coraz większa liczba polskich drukarni wchodzi ze swoimi usługami do sieci. Klienci doceniają niski koszt oraz prostotę składania zleceń i szybki proces realizacji zamówienia za pośrednictwem internetowych printshopów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platformy-web-to-print-rewolucjonizuja-rynek-poligraficzny,13981,artykul.html

Web-to-print, mówiąc najogólniej, to metoda zamawiania druku przy pomocy specjalnych modułów internetowych bez konieczności wychodzenia z domu czy firmy. Korzystając z platform online, klient wysyła i koryguje swoje projekty wyłącznie w formie cyfrowej, otrzymując pod wskazany adres gotowy produkt. Szczegóły tego procesu mogą różnić się ze względu na technologie informatyczne, jakie oferuje dostawca. Korzystanie z printshopów ma jednak pewne charakterystyczne cechy, które sprawiają, że coraz większa liczba konsumentów decyduje się na to rozwiązanie. Jak wygląda procedura zamawiania druku przy użyciu platform web-to-print?

Na początku użytkownik w kilku prostych krokach rejestruje się na stronie określonego printshopu, podając podstawowe dane i adres, na który będą wysyłane gotowe produkty. Aktywacja konta odbywa się poprzez uwierzytelnienie adresu e-mailowego. Po zalogowaniu do systemu , klient wybiera interesujący go produkt (a oferty nie ustępują katalogom drukarni stacjonarnych) i wysyła plik z projektem w formacie PDF. Co istotne, printshopy oferują często znacznie niższe ceny, nawet w przypadku internetowych odpowiedników tradycyjnych drukarni.

Następnie użytkownik wybiera preferowaną formę płatności – zwykle jest to przedpłata na konto (przelew internetowy), wykorzystanie modułów do płatności elektronicznych lub zapłata za pobraniem (przy odbiorze). Należy pamiętać jednak, że w przypadku przelewu internetowego, bieg terminu realizacji rozpoczyna się w dniu zaksięgowania zapłaty na koncie printshopu.

Kolejnym krokiem jest sprawdzanie przesłanych projektów pod względem poprawności. Większość drukarni załatwia to poprzez wysyłanie podglądu mailem lub udostępnianie pliku na serwerze FTP. Możliwe jest także usprawnienie tego procesu poprzez udostępnienie ekranu podglądu w technologii Flash, z czego skorzystał już pierwszy polski printshop, Caffeprint.eu. W tym przypadku podgląd plików jest natychmiastowo renderowany, co umożliwia płynny obrót produktu o 360 stopni, w celu sprawdzenia poprawności produktu dwustronnego. Umożliwia to także prezentację linii technologicznych, takich jak: spady, bezpieczny margines dla tekstu, linia cięcia – bezpośrednio na projekcie klienta. Można dzięki temu wprowadzić niezbędne zmiany, aby otrzymany produkt był w 100% zgodny z oczekiwaniami.

Cechą wyróżniającą korzystanie z platform web-to-print, jest szybki czas realizacji zamówienia. Printshopy starają się zamykać cały proces maksymalnie do tygodnia. Standardowym terminem dostarczenia gotowego produktu do drzwi klienta są 2-4 dni robocze. Nie bez znaczenia jest również fakt, że w najpopularniejszych polskich printshopach zamówień online można dokonywać o dowolnej porze dnia i nocy, siedem dni w tygodniu. Gotowe materiały dostarczane są w systemie door to door za pośrednictwem firmy kurierskiej. Koszt przesyłki uzależniony jest od wagi paczki, a więc rodzaju zamawianych produktów i wielkości nakładu. Również na tym etapie klient ma możliwość monitorowania swojego zlecenia poprzez tracking przesyłek – bądź to na stronie printshopu, bądź firmy przewozowej.

Źródło: Caffeprint.eu

www.caffeprint.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764