logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Platige Image i Brosfx o pracy nad produkcją spotu Kompanii Piwowarskiej

  PR 24.03.2021, przeczytano 793 razy
ilustracja

Platige Image i Brosfx zapraszają na animowaną podróż po świecie wariantów w kolekcji piw marki Książęce. O pracy nad przygotowaniem spotu, łączącego wiele technik animacyjnych opowiadają jego reżyser - Marcin Filipek, Kuba Socha i Michał Socha ze studia Brosfx oraz producentka Kasia Kopczyńska i VFX supervisor Arek Arciszewski z Platige Image.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platige-image-i-brosfx-o-pracy-nad-produkcja-spotu-kompanii-piwowarskiej,390774,artykul.html

Za design scen, wykonanie animacji i postprodukcję odpowiadało studio Brosfx, natomiast Platige Image koordynowało działania kreatywne i techniczne między studiami i artystami, a także wspierało komunikację zarówno na etapie preprodukcji, realizacji oraz w licznych procesach R&D. Zadaniem twórców było przedstawienie oryginalnego, nowoczesnego kolażu i połączenie wielu stylów animacji w jedną spójną całość. Prace nad projektem były podzielone na zespoły odpowiedzialne za design, animację 2D i 3D oraz compositing. Produkcją zdjęć zajęło się studio Dynamo Film, a za reżyserię filmu odpowiadał Marcin Filipek.

- Wypracowany w nowych spotach marki Książęce język wizualny to coś czego szukaliśmy do dawna. Wprowadzenie zgrafizowanej postaci Księcia oraz wizja piwnych stylów świata w formie kolażu pozwoli marce się wyróżnić oraz zachować spójność w każdym punkcie styku z konsumentem. – komentuje Maciej Kuś, brand manager Książęce.

- Zależało mi na tym, aby nowy spot dla piwa Książęce był dla widzów niesamowitą przygodą przez konwencje i style, zarówno te smakowe jak i animacyjne. Dzięki połączeniu różnych technik i stylistyk w jedną narracyjną całość osiągnęliśmy zamierzony efekt, a dodatkowo udało nam się nadać słowu „kolaż” zupełnie nowe znaczenie. – wyjaśnia Marcin Filipek, reżyser - Mimo, iż z założenia był to projekt animacyjny, kolażowy, w trakcie pracy nad filmem bardzo ważne było również wypracowanie performance'u aktorskiego na najwyższym poziomie. Dlatego przykładaliśmy dużą uwagę do pracy z aktorami, tak, aby ukazać charyzmę postaci Księcia, ale też charakter pozostałych bohaterów. Wiedziałem, że to jak aktorzy ożywią te postaci podczas pracy na planie, będzie miało wpływ na prace animacyjne i finalnie przyczyni się do uzyskanego efektu - dodaje.

- Wszystkie elementy widoczne na ekranie to efekt długiej współpracy i masy kreatywnych decyzji po każdej stronie. Pomimo barokowego bogactwa, co do każdego z elementów zapadał szereg decyzji, często w najmniejszych detalach. Każda obecność butelki, napoju czy nawet nawiązania do szkła na piwo w formie sterowca jest precyzyjnie zaplanowana i dopieszczona w najmniejszych detalach. Tu kolejna ogromna zasługa studia Brosfx i ich talentu do komponowania spójnego świata z pozornie abstrakcyjnych elementów. – uzupełnia VFX supervisor Arek Arciszewski.

Najtrudniejszym i najdłuższym dla twórców etapem było wypracowanie stylu i designu dla nowej platformy Książęcego. Finalnie korzystaliśmy z wielu technik animacji, które miały podkreślić „kolażowość” filmu. W efekcie spot zawiera elementy klasycznej animacji poklatkowej, rotoskopii, cutout 2D, oraz subtelnej animacji 3D.

- Pomysł na wykorzystanie wielu technik pojawił się na samym początku dzięki odwadze reżysera Marcina Filipka oraz Agencji Scholz and Friends udało się osiągnąć zamierzony cel. Nakręceni bohaterowie mieli wejść do świata Książęcego, gdzie następuje widoczna przemiana z nakręconych postaci w postacie ilustracyjne. Detaliczną postać Księcia zaprojektował ilustrator Bartosz Kosowski. Najlepsze rezultaty, które zbliżały nas do looku ilustracji osiągnęliśmy po przez ręczną animację poklatkową oraz rotoskopię. Następnym etapem było dopracowanie, dopieszczenie i zaanimowanie wszystkich elementów, tak aby stanowiły spójną całość.  – komentuje Kuba Socha ze studia Brosfx.

- Szybko zorientowaliśmy się też, że materiał zdjęciowy jest gościem w świecie kolażu i musi się podporządkować zasadom bliższym tradycyjnej grafice niż kinematografii. Światło, cień i ich przestrzeń musiały ustąpić miejsca czynnikom takim jak grubość kreski, gęstość wzoru na tkaninie. To oczywiste przy animacji, która rządzi się swoimi prawami. Jednak zaczynając film w świecie live-action, automatycznie musieliśmy znaleźć inne sposoby na zintegrowanie obu światów i odnalezienie pomiędzy nimi równowagi. To było prawdziwe wyzwanie. – dodaje Arek Arciszewski.

W efekcie powstał film bardzo bogaty wizualnie, ale też spójny i wielowarstwowy. Za pierwszym razem widz zwróci uwagę na historię, za drugim - na scenografię, a za trzecim na kolejne detale.

- To jeden z projektów, o których z całą pewnością można powiedzieć „PROJEKT - WYZWANIE". Z jednej strony współpraca z naszym stałym, wieloletnim klientem, z drugiej – zdolny i jednocześnie wymagający reżyser, doskonale znający proces postprodukcji - podsumowuje producentka Kasia Kopczyńska , do tego świetne scenariusze i wspólny proces kreatywny z niezwykle utalentowaną ekipą z Brosfx, zapewniły niepowtarzalny efekt i jedyną w swoim rodzaju podróż do krainy pięknych konceptów, stylizowanych zdjęć i wysmakowanej animacji 2D i 3D.

Źródło: Platige Image

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764