logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Platige Image prezentuje możliwości technologii motion capture

  PR 15.06.2023, przeczytano 707 razy
ilustracja

W spocie promującym, najnowocześniejsze w tej części Europy, studio motion capture pokazano kulisy pracy z kaskaderami i specjalistami realizującymi materiały, na potrzeby filmów, seriali, gier komputerowych oraz reklam. W niespełna dwuminutowym spocie zobaczymy, jak pod bacznym „okiem” kilkudziesięciu kamer, pracują kaskaderzy i aktorzy. Ich występy są przenoszone na obraz cyfrowy przy pomocy zaawansowanych programów komputerowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platige-image-prezentuje-mozliwosci-technologii-motion-capture,400384,artykul.html

Otwarte na początku 2023 r. studio jest elementem realizacji strategii Platige Image na lata 2021-2025. Dzięki tej inwestycji spółka będzie mogła tworzyć nie tylko kolejne realizacje na potrzeby, takich gigantów, jak Acitvision, Ubisoft, Sony czy SEGA, ale także realizować większe i jeszcze bardziej zaawansowane produkcje.

Warszawskie studio Mocap wyróżnia się konkurencyjnymi wymiarami (20m x 13m x 8m). Dzięki takiej kubaturze można w nim realizować sceny z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub 4 aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture. Studio wyposażone jest m.in. w 62 kamery OptiTrack PrimeX, system 4 wirtualnych kamer z informacją zwrotną w czasie rzeczywistym, z autofocusem, stabilizacją i zakresem ogniskowej od 25 do 380mm. Nad realizowanymi w Platige Mocap Studio projektami czuwa kilkunastoosobowy zespół doświadczonych reżyserów, supervisorów, TD i animatorów.

– Studio o tak dużych gabarytach, wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt oraz oprogramowanie, umożliwi nam pracę nad kilkoma projektami jednocześnie. Od lat stale zwiększamy naszą obecność na rynkach międzynarodowych i posiadanie odpowiedniego do skali naszych działań zaplecza technologicznego jest niezbędne – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image.

Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora, ale też poruszającego się rekwizytu, a nawet kamer, oznaczonych markerami. Technika rozwijana od lat 70-tych, na dużym ekranie zagościła na dobre dopiero w latach 90-tych (Park Jurajski, Terminator, Star Wars). Od tego czasu technologia przeszła znaczną ewolucję. Dziś motion capture cechuje się większą naturalnością i wysokim realizmem animacji. Najlepszym i najbardziej rozpoznawalnym przykładem jest, zrealizowana niespełna dekadę temu, trylogia Hobbit z niezapomnianymi kreacjami Golluma (Andy Serkis) czy smoka Smauga (Benedict Cumberbatch) w filmach Petera Jacksona, czy Na’vi z Avatara.

– Choć nowe studio działa zaledwie od kilku miesięcy, mamy już za sobą pierwsze udane realizacje. Obecnie pracujemy nad kolejnymi, w tym – dzięki zastosowaniu, tak zwanych remote sessions – dla klientów z całego świata, bez potrzeby ich osobistego udziału. Dzięki umożliwieniu zdalnego wglądu w postęp prac niemal w czasie rzeczywistym, zapewnieniu dostępu do plików roboczych oraz zdjęć możemy realizować zlecenie z każdego zakątka świata – mówi Krzysztof Krok, Managing Director w Platige Image.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dare to be fair! Wystawa Dominiki Janickiej w galerii Traffic Design
Zapraszamy na pierwszy w tym roku wernisaż w galerii Traffic Design. Dare to be fair Dominiki Janickiej to projekt o architekturze i budownictwie uwzględniających głos i znaczenie: środowiska, społeczności lokalnych, czy pracowników budowy.
Forum IAB 2025: Call for papers
Otwieramy call for papers do kolejnej edycji najważniejszej konferencji branży internetowej w Polsce. W tym roku Forum IAB przebiegnie pod hasłem “Zintegrowana przyszłość” i odbędzie się 4 - 5 czerwca 2025 r. w Warszawie. Zostań częścią tego wydarzenia. Na propozycję Twojej prezentacji czekamy do 31 stycznia br.
Sara James i Rossmann „Chcą ci powiedzieć coś” o ciele
Twarzą nowej kampanii Rossmanna jest Sara James. Firma połączyła siły z artystką, aby dotrzeć ze swoim pozytywnym przekazem o samoakceptacji i wdzięczności dla własnego ciała także do młodych ludzi.
Zarządzanie treściami z netPR.pl po nowemu
Oprogramowanie netPR.pl to unikatowe połączenie systemu CMS, narzędzi do komunikacji i zarządzania danymi osobowymi oraz systemu prezentacji treści w internecie. Platforma netPR.pl pozwala od teraz na indywidualne dopasowanie komponentów oprogramowania do potrzeb organizacji. W ofercie pozostaje nadal klasyczny wybór gotowych rozwiązań, takich jak biuro prasowe, witryna,...
George Clooney jako detektyw w kampanii Nespresso
Razem z Evą Longorią, Camille Cottin oraz Kim Go Eun wyruszają w zagadkową podróż prezentując pożądane przez wszystkich kawy Nespresso.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764