logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Playboy lepszy niż Przyjaciółka

  PR 24.01.2017, przeczytano 443 razy

W grudniu 2016 r. redaktorzy portalu Fotoprawo.pl dokonali analizy wybranych tytułów z segmentu prasy kobiecej – Przyjaciółka, Naj, Party oraz męskiej – Logo, Men’s Health, Playboy. W zestawieniu na pierwszym miejscu uplasował się magazyn Playboy, w którym 63% opublikowanych fotografii zostało oznaczone prawidłowym podpisem autora.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/playboy-lepszy-niz-przyjaciolka,31185,artykul.html

Portal Fotoprawo.pl prowadzi statystyki dotyczące podpisywania zdjęć przez media. Brak adnotacji pod fotografiami albo niepełne oznaczenie to bowiem naruszenie praw autorskich.

W badanych w grudniu tytułach można zaobserwować tendencję do częściowego podpisywania zdjęć. 66% (prasa kobieca) oraz 58% (magazyny dla mężczyzn) opublikowanych fotografii opatrzono oznaczeniem zawierającym tylko jeden z wymaganych elementów: imię i nazwisko (pseudonim autora) albo nazwę agencji posiadającej prawa majątkowe do danej fotografii.

W tytułach mediowych skierowanych do Pań, zaledwie 19% zdjęć zostało poprawnie podpisanych: Naj – 2%, Przyjaciółka – 37%, Party – 14%. Natomiast w prasie dla mężczyzn wynik ten był większy o 22% (wynosił 41%): Men's Health – 3%, Logo – 50%, Playboy – 63%. Warto dodać, że w grupie magazynów dla mężczyzn tylko 1% fotografii został opublikowany bez żadnej adnotacji. Porównując z prasą kobiecą, w której odnotowano 15% zdjęć bez notki autorskiej, to naprawdę dobry wynik.

Prawidłowy podpis oznaczał umieszczenie pod fotografią zarówno imienia i nazwiska (lub pseudonimu) autora, jak i agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. Zdjęcia nieposiadające kompletnego opisu cechował brak jednego ze wspomnianych elementów (nazwiska, bądź podmiotu posiadającego prawa autorskie). Niepodpisane fotografie to natomiast te, które nie były w żaden sposób oznaczone.

Źródło: Fotoprawo.pl

www.fotoprawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Finał 4. edycji Konkursu fotograficznego im. K. Millera „Odwaga patrzenia” organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” – piątek, 3 grudnia br. online
W najbliższy piątek, 3 grudnia br. poznamy laureata 4. edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera za najlepszy materiał fotograficzny roku oraz w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja”. Podczas finału organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” pokazane zostaną wyróżnione zdjęcia, a prezentacji towarzyszyć będą rozmowy z ich autorami. Wydarzenie...
Tiktok wspiera kreatywność w konkursie KTR 2021
TikTok objął partnerstwo nad kategorią „CRAFT – VIDEO” w tegorocznej edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy. O tytuł „Best of” zawalczyły najbardziej wyraziste komunikacyjnie, kreatywne i innowacyjne pomysły. Nagrodę za najlepszy projekt wręczyła Sylwia Chada, General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej. Gala wręczenia odbyła 26...
Wyniki skonsolidowane Grupy PMPG Polskie Media S.A. Po trzecim kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 5,2 mln zł wobec zysku 2,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
WP.pl najbardziej opiniotwórczym medium października 2021
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za październik 2021 został portal WP, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka Onet, którego...
Najbardziej zasięgowa akcja społeczna w historii Gazeta.pl
Redakcja Gazeta.pl jest mocno zaangażowana w walkę z kryzysem klimatycznym, czego jednym z przejawów była jej niedawna akcja „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października br. w sześciu polskich miastach uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w symboliczny sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764