logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Playboy lepszy niż Przyjaciółka

  PR 24.01.2017, przeczytano 524 razy

W grudniu 2016 r. redaktorzy portalu Fotoprawo.pl dokonali analizy wybranych tytułów z segmentu prasy kobiecej – Przyjaciółka, Naj, Party oraz męskiej – Logo, Men’s Health, Playboy. W zestawieniu na pierwszym miejscu uplasował się magazyn Playboy, w którym 63% opublikowanych fotografii zostało oznaczone prawidłowym podpisem autora.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/playboy-lepszy-niz-przyjaciolka,31185,artykul.html

Portal Fotoprawo.pl prowadzi statystyki dotyczące podpisywania zdjęć przez media. Brak adnotacji pod fotografiami albo niepełne oznaczenie to bowiem naruszenie praw autorskich.

W badanych w grudniu tytułach można zaobserwować tendencję do częściowego podpisywania zdjęć. 66% (prasa kobieca) oraz 58% (magazyny dla mężczyzn) opublikowanych fotografii opatrzono oznaczeniem zawierającym tylko jeden z wymaganych elementów: imię i nazwisko (pseudonim autora) albo nazwę agencji posiadającej prawa majątkowe do danej fotografii.

W tytułach mediowych skierowanych do Pań, zaledwie 19% zdjęć zostało poprawnie podpisanych: Naj – 2%, Przyjaciółka – 37%, Party – 14%. Natomiast w prasie dla mężczyzn wynik ten był większy o 22% (wynosił 41%): Men's Health – 3%, Logo – 50%, Playboy – 63%. Warto dodać, że w grupie magazynów dla mężczyzn tylko 1% fotografii został opublikowany bez żadnej adnotacji. Porównując z prasą kobiecą, w której odnotowano 15% zdjęć bez notki autorskiej, to naprawdę dobry wynik.

Prawidłowy podpis oznaczał umieszczenie pod fotografią zarówno imienia i nazwiska (lub pseudonimu) autora, jak i agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. Zdjęcia nieposiadające kompletnego opisu cechował brak jednego ze wspomnianych elementów (nazwiska, bądź podmiotu posiadającego prawa autorskie). Niepodpisane fotografie to natomiast te, które nie były w żaden sposób oznaczone.

Źródło: Fotoprawo.pl

www.fotoprawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764