logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plebiscyt Świeć się z Energą ma już 15 lat

  PR 12.12.2023, przeczytano 554 razy
ilustracja
Grudziądz fot. Studio Vento

Plebiscyt Świeć się z Energą zachęca, by doceniać świąteczne dekoracje rozświetlające polskie miejscowości i jednocześnie nieść pomoc potrzebującym. Tegoroczną edycję zainaugurowano w Grudziądzu podczas Jarmarku Św. Mikołaja. W ramach dorocznego plebiscytu miasta rywalizują w szczytnym celu. Jest nim energooszczędny sprzęt od Energi z Grupy ORLEN dla domów dziecka czy placówek opiekujących się osobami bezdomnymi lub seniorami. Projektowi towarzyszy konkurs fotograficzny z nagrodami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plebiscyt-swiec-sie-z-energa-ma-juz-15-lat,402454,artykul.html

Inauguracja akcji Świeć się z Energą zbiegła się w tym roku z rozpoczęciem grudziądzkiego Jarmarku Św. Mikołaja. Tłumnie przybyli na Rynek Główny mieszkańcy mieli okazję zobaczyć odpalenie przepięknej, wysokiej na 16 metrów choinki oraz wysłuchać premierowej piosenki akcji „Kolędowa moc” –  inicjatywy w której lokalni muzycy starają się zapewnić emocjonalne wsparcie osobom samotnym poprzez muzykę i wspólne spędzanie czasu w okresie świątecznym. Dzięki Enerdze podziwiać można było też świąteczny wideo mapping. Wydarzenie obfitowało ponadto w szereg różnych atrakcji, takich jak stoiska z lokalnymi produktami, wiedeńska karuzela, czy gadający renifer Leonard. Tuż po zapadnięciu zmroku miasto-gospodarz tegorocznej inauguracji oczarowało tysiącem migoczących światełek, co może oznaczać że zamierza aktywnie włączyć się do rywalizacji o zwycięstwo.

– Mamy piękne iluminacje świąteczne, mamy piękny świąteczny tramwaj. Grudziądz jest miastem z ułańską fantazją, jest to miasto pełne sportowców. Ten duch rywalizacji jest w nas wszystkich i będziemy na pewno aktywnie głosować, żeby wygrać i zdobyć dobroczynną pomoc od Energi z Grupy ORLEN – mówi Kinga Łaszewska, kierownik Biura Współpracy z Mieszkańcami i Marketingu Urzędu Miast Grudziądza, organizator Jarmarku św. Mikołaja.

Jak włączyć się do dobroczynnej zabawy?

Miasta z całej Polski mogą ponownie wziąć udział w rywalizacji o tytuł Świetlnej Stolicy Polski. Konkurs tradycyjnie podzielony jest na dwa etapy. W pierwszym wyłonieni zostaną najlepsi reprezentanci województw. Następnie 16 miejscowości powalczy o wygraną w finale. Kandydatury można w łatwy sposób zgłaszać poprzez stronę SwiecSie.pl, która prowadzi na serwisy lokalne Polska Press. Wystarczy dokonać rejestracji na stronie i udostępnić fotografię przedstawiającą świąteczne iluminacje swojej ukochanej miejscowości.

Bezpłatne głosowanie ruszy 14 grudnia na serwisach naszemiasto.pl, w pierwszym wojewódzkim etapie potrwa do 9 stycznia, będzie odbywać się przez internet. Na miasta zgłoszone do zabawy będziemy mogli oddać do 10 głosów dziennie, a swoje punkty można rozdzielać na więcej niż jedną miejscowość. Taka forma plebiscytu wynika z regulaminu i jest sprawdzoną przez organizatora oraz skuteczną metodą na zapewnienie uczciwości głosowania, a także zachowania transparentności konkursu. Same kandydatury do regionalnego Plebiscytu Miast można zgłaszać do 31 grudnia.

– Nasz plebiscyt od wielu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Dla wielu rywalizacja w konkursie świetlistych dekoracji stała się w okresie świątecznym wyczekiwanym zwyczajem, ale co najważniejsze – to także tradycja niesienia pomocy potrzebującym. W tym roku dzięki Enerdze z Grupy ORLEN aż szesnaście miast będzie mogło kupić energooszczędny sprzęt AGD dla potrzebujących, m.in. lodówki, pralki czy zmywarki. Dodatkowo w zwycięskiej miejscowości na wskazanej instytucji pomocowej zamontowana zostanie instalacja fotowoltaiczna od Energi Obrotu – mówi Justyna Kruszewska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi SA.

Gdzie trafia pomoc od Energi?

Co roku każdy z 16 laureatów plebiscytu otrzymuje nagrody, które następnie przeznaczone są na wsparcie osób w potrzebie. Wartość charytatywnej pomocy przekazanej w ramach akcji od jej początku przekroczy w tym roku 1,8 mln zł. Sprzęt przywożony jest co roku do dziesiątek placówek pomocowych i setek rodzin oraz osób indywidualnych z całej Polski. Pomoc trafiła m.in. do laureatów plebiscytu z takich miast jak Rzeszów, Szczecin, Zamość, Chełm, Sędziszów Małopolski, Trzebiatów i kilkudziesięciu innych nagradzanych za każdym razem w 16 regionalnych konkursach. Energooszczędne lodówki, pralki, kuchnie przekazywane są m.in. domom dziecka, domom seniora czy rodzinom w potrzebie. Sprzęt ten ułatwia codzienne życie, a także pozwala ograniczyć zużycie energii elektrycznej i wody.

Zostań mistrzem świątecznej fotografii

W ramach akcji Świeć się przeprowadzany jest także konkurs fotograficzny, w którym laureaci 16 lokalnych plebiscytów oraz osoby wyróżnione przez jury otrzymują vouchery na sprzęt RTV/AGD. Pula nagród to aż 40 tysięcy złotych. Na najlepsze fotografie głosować będzie można od 14 grudnia do 30 stycznia.

Konkurs adresowany jest do wszystkich osób lubiących uwieczniać szczególne dla nich miejsca i momenty za pomocą aparatu fotograficznego lub smartfonu. Zdjęcia można będzie nadsyłać w pięciu kategoriach tematycznych: Moje miasto, Mój dom, Moi bliscy, Moja iluminacja i Moja ulubiona szopka. Lidia Popiel, ambasadorka i jurorka konkursu doradza amatorom świątecznej fotografii:

– Rekomenduję wybrać takie chwile, kiedy jest spokojniejszy czas. Kiedy nie musimy się spieszyć, narzekać, że ciągle ktoś wchodzi w kadr. Zdjęcia wieczorem i nocą nie są łatwe, ale warto trochę czasu poświęcić, żeby zastanowić się nad kadrem i zarejestrować te cudowne światełka, jakich w tym czasie mnóstwo znajdziemy w swoich miastach, domach, czy ogrodach –  mówi artystka.

Święć się z Energą w symboliczny sposób przypomina nam o tym, że warto spędzać święta razem, budować więzi i dbać o najbliższych. Inicjatorem i sponsorem głównym akcji jest Energa z Grupy ORLEN. Organizatorem akcji jest Polska Press Grupa wraz z siecią swoich dzienników regionalnych, tygodników lokalnych oraz serwisów naszemiasto.pl. Dostawcą instalacji fotowoltaicznej dla zdobywcy 1. miejsca w Plebiscycie Miast jest Energa Obrót.

Źródło: Energa SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Screen Network uruchamia spektakularny ekran w Katowicach
Screen Network uruchomiło Super Screen na fasadzie Galerii Katowickiej. To drugi wielkoformatowy ekran spółki w regionie – tuż obok, na budynku dworca znajduje się drugi ekran Digital OOH. Firma określa uruchomienie nośnika jako powstanie „śląskiego Times Square”.
Creative Brand Stories realizuje strefy Tiger Energy Drink
Bossa Nova Events, jedna z agencji należących do grupy marketingowej Creative Brand Stories, drugi rok z rzędu odpowiada za realizację stref brandowych Tiger Energy Drink na festiwalach muzycznych i letnich wydarzeniach. 
Samsung Display Roadshow: Visual Experience Transformation – podsumowanie
13 czerwca 2024 roku w Krakowie odbyła się konferencja wieńcząca trasę Samsung Display Roadshow “Visual Experience Transformation”, która przyniosła niezwykłe doświadczenia i inspiracje. Cykl obejmował pięć miast (Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa, Kraków) i trwał od 16 maja do 13 czerwca, gromadząc łącznie ponad 400 gości. Samsung Display...
Ergo Hestia sponsorem tytularnym Inside Seaside
Sopocka firma kolejny rok z rzędu została sponsorem tytularnym gdańskiego festiwalu. Na ERGO Hestia Theatre Stage zagrają m.in. Kevin Morby, Hania Rani, RY X i Kasia Lins. Podczas Inside Seaside zostanie zaprezentowana wystawa Kruchość by Artystyczna Podróż i zorganizowana dyskusja o literaturze.
Coca-Cola zaprasza do Warszawskiej Strefy Kibica
Tegoroczne Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to nie tylko okazja do kibicowania polskiej drużynie, lecz również idealny moment na wspólne spędzanie czasu. Coca-Cola zachęca do odwiedzenia Warszawskiej Strefy Kibica, której marka jest partnerem – na fanów piłki nożnej czekają transmisje sportowych zmagań oraz inne atrakcje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764