logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Płeć, e-mail i hobby - te dane osobowe ujawniamy najchętniej

  PR 08.03.2019, przeczytano 769 razy
ilustracjastrzałka
Źródło - Raport SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta”

Trzy czwarte użytkowników internetu nie wypisuje się z subskrypcji newsletterów i SMS-ów, o ile wcześniej wyrazili na nią zgodę - wynika z nowego raportu SMSAPI o komunikacji marek z klientami. Badanie pokazuje też, że chętnie udostępniamy firmom informacje o sobie, aby otrzymywać lepiej dopasowane oferty. Jednak niektórych danych osobowych wciąż wolimy pilnie strzec.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plec%2C-e-mail-i-hobby---te-dane-osobowe-ujawniamy-najchetniej,381540,artykul.html

Rejestracja w nowym serwisie, zakupy w sieci, uruchomienie aplikacji lub przejście na wersję premium. Wszystkie te czynności łączy fakt, właśnie wtedy najczęściej firmy pytają nas o kilka informacji o sobie. Wiedzą, że sprzedaż to jeszcze nie wszystko. Liczy się także skuteczna obsługa klienta, którego powinno się w tym celu lepiej poznać. Zazwyczaj nie wszystkie pola trzeba wypełnić, aby proces dobiegł końca, a mimo to wiele osób to robi, widząc korzyści w podaniu swoich danych osobowych.

Więcej danych = mniej spamu

Niemal połowa (46,4%) osób zapytanych na potrzeby raportu SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta” deklaruje, że podaliby marce swoją datę urodzenia, aby ta mogła dostosować ofertę do ich potrzeb. Co czwarty respondent (25,8%) pozwoliłby jej poznać swój adres zamieszkania, a tylko 8,5% zarobki.

- W mediach temat danych osobowych często pojawia się w sensacyjnym kontekście, w tle zawsze są jakieś organizacje o niecnych zamiarach, dlatego jesteśmy ostrożni w kwestii chwalenia się  zarobkami. Jednak najbardziej uciążliwy jest  spam. Paradoksalnie, zdradzając o sobie więcej szczegółów, powinniśmy dostawać go mniej. Ominą nas oferty produktów, na które jesteśmy “za młodzi” lub “za starzy”, niedostępnych w naszej okolicy, albo takich, na które nas ewidentnie nie stać - wyjaśnia Andrzej Ogonowski z SMSAPI.

Tą zasadę najwyraźniej pojmujemy lepiej, gdy marki chcą poznać nasze zainteresowania. 56,8% respondentów przyznało, że dzieli się informacjami o nich Najmniej problemów mamy z wyjawieniem w sieci swojej płci. Decyduje się na to aż czterech na pięciu (80,8%) internautów.

- Ważne jest, by marki bardzo przejrzyście komunikowały, jakie dane są im niezbędne, by zrealizować transakcję czy wykonać inne działanie, a jaki fragment prywatności możemy oddać opcjonalnie i na co możemy w zamian liczyć. Oczywiście wiara w to, że niektóre marki chcą być fair, nie wystarczy – potrzebne są także działania regulatorów, którzy na szczęście coraz uważniej przyglądają się temu obszarowi - komentuje w raporcie SMSAPI Jan Zając, prezes firmy Sotrender, wykładowca na Wydziale Psychologii UW.

Bądźmy w kontakcie

W raporcie SMSAPI przeprowadzająca badanie firma Biostat zapytała również o gotowość do podania swoich danych kontaktowych. 76% respondentów byłaby skłonna udostępnić firmom w sieci swój adres e-mail, a tylko 35% numer telefonu. Pokazuje to, że zgoda na komunikację kanałem telefon/SMS to dla firm duży przywilej, który powinny nauczyć się doceniać.

- Podzielenie się adresem e-mail podczas zakupów wydaje się stosunkowo niegroźne. W razie czego newslettery z najnowszą ofertą można łatwo ignorować. Ponad połowa badanych wskazała nam, że ma w skrzynce nieodczytane e-maile, podczas gdy tylko 7% respondentów stwierdziło, że ma nieodebrane połączenia, a 13% nieodczytane SMS-y. Większość z nich odczytywana jest w przeciągu 5 minut. Zdradzenie własnego numeru telefonu to więc deklaracja większego zaufania dla marki - komentuje Wojciech Kaczmarek, Prezes Zarządu LINK Mobility Poland, właściciela SMSAPI.

ilustracjastrzałka

Źródło: Raport SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta”, https://www.smsapi.pl/raport

Jednocześnie badanie wskazuje, że znamy wartość udostępnianych informacji. Respondenci badania SMSAPI w zamian oczekują udziału w atrakcyjnych programach lojalnościowych oraz otrzymywania bardziej spersonalizowanych ofert i informacji o statusie zamówienia, a także lepszego kontaktu z działem obsługi klienta.

Źródło: SMSAPI

www.smsapi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764