logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Płeć, e-mail i hobby - te dane osobowe ujawniamy najchętniej

  PR 08.03.2019, przeczytano 410 razy
ilustracjastrzałka
Źródło - Raport SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta”

Trzy czwarte użytkowników internetu nie wypisuje się z subskrypcji newsletterów i SMS-ów, o ile wcześniej wyrazili na nią zgodę - wynika z nowego raportu SMSAPI o komunikacji marek z klientami. Badanie pokazuje też, że chętnie udostępniamy firmom informacje o sobie, aby otrzymywać lepiej dopasowane oferty. Jednak niektórych danych osobowych wciąż wolimy pilnie strzec.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plec%2C-e-mail-i-hobby---te-dane-osobowe-ujawniamy-najchetniej,381540,artykul.html

Rejestracja w nowym serwisie, zakupy w sieci, uruchomienie aplikacji lub przejście na wersję premium. Wszystkie te czynności łączy fakt, właśnie wtedy najczęściej firmy pytają nas o kilka informacji o sobie. Wiedzą, że sprzedaż to jeszcze nie wszystko. Liczy się także skuteczna obsługa klienta, którego powinno się w tym celu lepiej poznać. Zazwyczaj nie wszystkie pola trzeba wypełnić, aby proces dobiegł końca, a mimo to wiele osób to robi, widząc korzyści w podaniu swoich danych osobowych.

Więcej danych = mniej spamu

Niemal połowa (46,4%) osób zapytanych na potrzeby raportu SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta” deklaruje, że podaliby marce swoją datę urodzenia, aby ta mogła dostosować ofertę do ich potrzeb. Co czwarty respondent (25,8%) pozwoliłby jej poznać swój adres zamieszkania, a tylko 8,5% zarobki.

- W mediach temat danych osobowych często pojawia się w sensacyjnym kontekście, w tle zawsze są jakieś organizacje o niecnych zamiarach, dlatego jesteśmy ostrożni w kwestii chwalenia się  zarobkami. Jednak najbardziej uciążliwy jest  spam. Paradoksalnie, zdradzając o sobie więcej szczegółów, powinniśmy dostawać go mniej. Ominą nas oferty produktów, na które jesteśmy “za młodzi” lub “za starzy”, niedostępnych w naszej okolicy, albo takich, na które nas ewidentnie nie stać - wyjaśnia Andrzej Ogonowski z SMSAPI.

Tą zasadę najwyraźniej pojmujemy lepiej, gdy marki chcą poznać nasze zainteresowania. 56,8% respondentów przyznało, że dzieli się informacjami o nich Najmniej problemów mamy z wyjawieniem w sieci swojej płci. Decyduje się na to aż czterech na pięciu (80,8%) internautów.

- Ważne jest, by marki bardzo przejrzyście komunikowały, jakie dane są im niezbędne, by zrealizować transakcję czy wykonać inne działanie, a jaki fragment prywatności możemy oddać opcjonalnie i na co możemy w zamian liczyć. Oczywiście wiara w to, że niektóre marki chcą być fair, nie wystarczy – potrzebne są także działania regulatorów, którzy na szczęście coraz uważniej przyglądają się temu obszarowi - komentuje w raporcie SMSAPI Jan Zając, prezes firmy Sotrender, wykładowca na Wydziale Psychologii UW.

Bądźmy w kontakcie

W raporcie SMSAPI przeprowadzająca badanie firma Biostat zapytała również o gotowość do podania swoich danych kontaktowych. 76% respondentów byłaby skłonna udostępnić firmom w sieci swój adres e-mail, a tylko 35% numer telefonu. Pokazuje to, że zgoda na komunikację kanałem telefon/SMS to dla firm duży przywilej, który powinny nauczyć się doceniać.

- Podzielenie się adresem e-mail podczas zakupów wydaje się stosunkowo niegroźne. W razie czego newslettery z najnowszą ofertą można łatwo ignorować. Ponad połowa badanych wskazała nam, że ma w skrzynce nieodczytane e-maile, podczas gdy tylko 7% respondentów stwierdziło, że ma nieodebrane połączenia, a 13% nieodczytane SMS-y. Większość z nich odczytywana jest w przeciągu 5 minut. Zdradzenie własnego numeru telefonu to więc deklaracja większego zaufania dla marki - komentuje Wojciech Kaczmarek, Prezes Zarządu LINK Mobility Poland, właściciela SMSAPI.

ilustracjastrzałka

Źródło: Raport SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta”, https://www.smsapi.pl/raport

Jednocześnie badanie wskazuje, że znamy wartość udostępnianych informacji. Respondenci badania SMSAPI w zamian oczekują udziału w atrakcyjnych programach lojalnościowych oraz otrzymywania bardziej spersonalizowanych ofert i informacji o statusie zamówienia, a także lepszego kontaktu z działem obsługi klienta.

Źródło: SMSAPI

www.smsapi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W ub.r. firma E-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, osiągnęła w pierwszym kwartale 2021 roku wzrost zysku netto z 802 tys. zł do 959 tys. zł. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.  Wartość przychodów sprzedażowych...
Wiktoria Jakubowska i Michał Gąsior dołączą do redakcji Wirtualnej Polski
Wirtualna Polska intensywnie rozwija zespół redakcyjny. W czerwcu dołączy do niego Michał Gąsior, jako head of content. Od lipca redaktor naczelną serwisów lifestyle będzie natomiast Wiktoria Jakubowska.
Gazeta.pl od początku swojego istnienia stawia na edukację oraz rzetelne informowanie o zmianach klimatycznych. Kontynuacją tych działań jest nawiązane właśnie partnerstwo merytoryczne z Koalicją Klimatyczną – zrzeszeniem organizacji pozarządowych zaangażowanych w działania na rzecz ochrony klimatu. W ramach współpracy na łamach serwisu regularnie publikowane będą...
Patryk Strzałkowki na czele Green Desku Gazeta.pl
Zmiany klimatyczne wpływają na wiele aspektów naszego życia, dlatego pisanie o tych zagadnieniach staje się coraz ważniejszym punktem pracy redakcyjnej w Gazeta.pl. Portal, który chce być najbardziej zielonym medium w Polsce, wyodrębnił właśnie nowy dział dedykowany środowisku. Na czele Green Desku Gazeta.pl stanie związany od lat z tematyką ekologiczną Patryk...
Tiktok zaprasza na „Noc Muzeów” na platformie
Sztuka i kultura to tematy ważne dla TikToka. Globalnie  hashtag #art ma ponad 164 miliardy wyświetleń, natomiast w Polsce #sztuka został już wyświetlony ponad 60 milionów razy. Dlatego w tym roku TikTok w Polsce postanowił wesprzeć kulturę i wspólnie z wybranymi instytucjami przeprowadzić „Noc Muzeów” w formie live na platformie. By umożliwić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764