logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Płeć, e-mail i hobby - te dane osobowe ujawniamy najchętniej

  PR 08.03.2019, przeczytano 381 razy
ilustracjastrzałka
Źródło - Raport SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta”

Trzy czwarte użytkowników internetu nie wypisuje się z subskrypcji newsletterów i SMS-ów, o ile wcześniej wyrazili na nią zgodę - wynika z nowego raportu SMSAPI o komunikacji marek z klientami. Badanie pokazuje też, że chętnie udostępniamy firmom informacje o sobie, aby otrzymywać lepiej dopasowane oferty. Jednak niektórych danych osobowych wciąż wolimy pilnie strzec.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plec%2C-e-mail-i-hobby---te-dane-osobowe-ujawniamy-najchetniej,381540,artykul.html

Rejestracja w nowym serwisie, zakupy w sieci, uruchomienie aplikacji lub przejście na wersję premium. Wszystkie te czynności łączy fakt, właśnie wtedy najczęściej firmy pytają nas o kilka informacji o sobie. Wiedzą, że sprzedaż to jeszcze nie wszystko. Liczy się także skuteczna obsługa klienta, którego powinno się w tym celu lepiej poznać. Zazwyczaj nie wszystkie pola trzeba wypełnić, aby proces dobiegł końca, a mimo to wiele osób to robi, widząc korzyści w podaniu swoich danych osobowych.

Więcej danych = mniej spamu

Niemal połowa (46,4%) osób zapytanych na potrzeby raportu SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta” deklaruje, że podaliby marce swoją datę urodzenia, aby ta mogła dostosować ofertę do ich potrzeb. Co czwarty respondent (25,8%) pozwoliłby jej poznać swój adres zamieszkania, a tylko 8,5% zarobki.

- W mediach temat danych osobowych często pojawia się w sensacyjnym kontekście, w tle zawsze są jakieś organizacje o niecnych zamiarach, dlatego jesteśmy ostrożni w kwestii chwalenia się  zarobkami. Jednak najbardziej uciążliwy jest  spam. Paradoksalnie, zdradzając o sobie więcej szczegółów, powinniśmy dostawać go mniej. Ominą nas oferty produktów, na które jesteśmy “za młodzi” lub “za starzy”, niedostępnych w naszej okolicy, albo takich, na które nas ewidentnie nie stać - wyjaśnia Andrzej Ogonowski z SMSAPI.

Tą zasadę najwyraźniej pojmujemy lepiej, gdy marki chcą poznać nasze zainteresowania. 56,8% respondentów przyznało, że dzieli się informacjami o nich Najmniej problemów mamy z wyjawieniem w sieci swojej płci. Decyduje się na to aż czterech na pięciu (80,8%) internautów.

- Ważne jest, by marki bardzo przejrzyście komunikowały, jakie dane są im niezbędne, by zrealizować transakcję czy wykonać inne działanie, a jaki fragment prywatności możemy oddać opcjonalnie i na co możemy w zamian liczyć. Oczywiście wiara w to, że niektóre marki chcą być fair, nie wystarczy – potrzebne są także działania regulatorów, którzy na szczęście coraz uważniej przyglądają się temu obszarowi - komentuje w raporcie SMSAPI Jan Zając, prezes firmy Sotrender, wykładowca na Wydziale Psychologii UW.

Bądźmy w kontakcie

W raporcie SMSAPI przeprowadzająca badanie firma Biostat zapytała również o gotowość do podania swoich danych kontaktowych. 76% respondentów byłaby skłonna udostępnić firmom w sieci swój adres e-mail, a tylko 35% numer telefonu. Pokazuje to, że zgoda na komunikację kanałem telefon/SMS to dla firm duży przywilej, który powinny nauczyć się doceniać.

- Podzielenie się adresem e-mail podczas zakupów wydaje się stosunkowo niegroźne. W razie czego newslettery z najnowszą ofertą można łatwo ignorować. Ponad połowa badanych wskazała nam, że ma w skrzynce nieodczytane e-maile, podczas gdy tylko 7% respondentów stwierdziło, że ma nieodebrane połączenia, a 13% nieodczytane SMS-y. Większość z nich odczytywana jest w przeciągu 5 minut. Zdradzenie własnego numeru telefonu to więc deklaracja większego zaufania dla marki - komentuje Wojciech Kaczmarek, Prezes Zarządu LINK Mobility Poland, właściciela SMSAPI.

ilustracjastrzałka

Źródło: Raport SMSAPI “Komunikacja Marki - Oczekiwania Konsumenta”, https://www.smsapi.pl/raport

Jednocześnie badanie wskazuje, że znamy wartość udostępnianych informacji. Respondenci badania SMSAPI w zamian oczekują udziału w atrakcyjnych programach lojalnościowych oraz otrzymywania bardziej spersonalizowanych ofert i informacji o statusie zamówienia, a także lepszego kontaktu z działem obsługi klienta.

Źródło: SMSAPI

www.smsapi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zapewnianie bezpieczeństwa społeczności TikToka to najwyższy priorytet platformy, która na bieżąco monitoruje charakter publikowanych treści. Platforma opublikowała właśnie Raport Transparentności, w którym przedstawia swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 roku, mające chronić jej społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.
W ubiegłym tygodniu sąd w Mińsku w bezprecedensowym wyroku skazał dwie dziennikarki Biełsatu Kaciarynę Andrejewą i Darię Czulcową na dwa lata kolonii karnej za relacjonowanie w listopadzie 2020 r. manifestacji po zamordowaniu Ramana Bandarenki. W proteście przeciwko temu wyrokowi i w obronie wolności słowa redakcja Radia TOK FM przygotowała specjalne nagranie wideo ze słowami...
Dominika Chachuła dołącza do zespołu Lvl Up Media
Dominika Chachuła dołączyła do zespołu LVL UP MEDIA na stanowisku Junior E-commerce  Specialist.  Do  jej  zadań  należy  wsparcie  i  analiza  e-commerce’owych kanałów dystrybucji oraz współpraca z klientami agencji.
Swiatłana Cichanouska i Adam Michnik o wolności dla Białorusi
Czy walczących o wolność Białorusinów reżim może jeszcze pokonać? Jak Polacy mogą im pomóc? – o tym rozmawiał Adam Michnik z przywódczynią białoruskiej opozycji Swiatłaną Cichanouską. Nagranie ze spotkania będzie można obejrzeć już od najbliższego czwartku, 25 lutego br. od godz. 20:00 na Wyborcza.pl. Ekskluzywny dostęp do rozmowy będą mieć...
Wiosna w Telewizji WP przebudzi widzów z zimowego snu. Ramówkę wypełnią nowe, inspirujące produkcje własne oraz dobrze znane już widzom formaty.  Pomogą odkryć w sobie piękno, odświeżyć i przearanżować dom, zainspirują do stworzenia idealnej strefy wypoczynku na działce oraz dostarczą pomysłów na majówkowe grillowanie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764