logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Plexi 8mm krawędź z bąbelkami

| 23.08.2019 23:08

Cześć!
Tniemy czasem plexi 8mm bezbarwna.
Ekstrudowana, wiem że wylewana byłaby lepsza ale mam taką a nie inną.
Kilkanaście m2 literek wyszło całkiem git.
Dziś zaczęło się dziać coś takiego. Ten sam kawałek płyty co wcześniej.

Próbowałem wolniej, szybciej, bezposrednio na plastrze miodu, na podkladkach 1cm żeby się nie grzalo... Nie mam już pomyslu :-) kompresor ten taki ori akwariowy. Tuba 100w.

Wylewaną tnie idealnie gładko.

Zdjęcie tej jednej płyty z kawałkiem ok i litera z doopy.

Miniaturka

avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 215
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 5.173.49.XXX

| 25.08.2019 13:08

Przede wszystkim niskiej jakości materiał. Nie wytrzymuje wysokiej temperatury w miejscu cięcia. Musiałbyś ciąć szybciej np. tylko w rogu najbliżej wyjścia wiązki z tuby lub mocniej chłodzić. Problemem może być duża "plamka" i tym samym większe rozproszenie ciepła w materiale.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: 3D_Bialystok dnia 25.08.2019 13:29)

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 324
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 5.173.53.XXX

| 25.08.2019 13:08

Spróbuje "wyżej" na stole ustawić materiał :-) bo tą samą płytę ciąłem wcześniej i było całkiem git :-)
Dam znać!

avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 215
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 94.254.205.XXX

| 27.08.2019 16:08

Stara pleksa - zbyt długo leżała na powietrzu i naciągła wilgoci.
Albo zostawić ją na frezowanie, albo do pieca i wygrzać jeżeli masz taką możliwość.

avatar użytkownika
+ + +

Kraków
wiadomości: 40
w Signs.pl od 07.03.2006
IP: 83.26.227.XXX

| 28.08.2019 14:08

verni, 2019-08-25 13:52
Spróbuje "wyżej" na stole ustawić materiał :-) bo tą samą płytę ciąłem wcześniej i było całkiem git :-)
Dam znać!


I jak poszło ?

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 324
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 109.231.2.XXX

| 28.08.2019 17:08

Nic to nie dało. Faktycznie cała ta formatka plexi tnie się do d.upy.
Mimo że wygląda identycznie jak pozostałe. Wziąłem inną i wycieło o wiele lepiej, jak poprzednio.
Uwierzyłbym w tą wilgoć. Nigdy bym o tym nie pomyślał :-)
Nast razem chyba zamówię wylewaną bo tam krawędź jest bez porównania.

avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 215
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 31.42.12.XXX

| 29.08.2019 13:08

90% plexi, którą wycinam to ekstruda. Na upartego czasami idzie nawet 15mm. Podobna sytuacja jak Twoja zdarzyła mi się dwa razy. Z doświadczenia wiem, że jakość plexi ma też duży wpływ na prędkość cięcia. Należałoby spróbować wrzucić po prostu kawałek materiału do wody na kilka tygodni i wyciąć zaraz po wyjęciu. Może to nam coś powie.

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 324
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 109.231.2.XXX

| 30.08.2019 23:08

Nie trzeba kilku tygodni, wystarczy dużo krótszy czas.
Prosty test to np. próba polerowania ogniowego - przy świeżej pleksie trzeba ją dobrze zagrzać żeby zaczęły się pojawiać pojedyncze bąble, jak odpowiednio długo poleży (na powietrzu, nie w wodzie) to ledwo dotknięta płomieniem potrafi się spienić.

avatar użytkownika
+ + +

Kraków
wiadomości: 40
w Signs.pl od 07.03.2006
IP: 89.64.50.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764