logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ploter Anapurna M2050 w firmie Glassdex

  PR 08.09.2014, przeczytano 1374 razy
ilustracjastrzałka

Wielkoformatowe plotery z oferty Agfa Graphics coraz częściej znajdują swoich odbiorców wśród przedsiębiorstw produkcyjnych, specjalizujących się w wytwarzaniu i obróbce wyrobów bazujących na szkle. W ostatnim czasie do tego grona dołączyła firma Glassdex z Kruszewca k. Opoczna – producent wysokiej jakości szklanych płytek  i dekoracji, listew oraz mozaiki. W lipcu jej park sprzętowy został wzbogacony o urządzenie Anapurna M2050, które umożliwiło bezpośrednie zadrukowywanie szkła w technice inkjet UV.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ploter-anapurna-m2050-w-firmie-glassdex,22561,artykul.html

Jak zaznacza Dariusz Pecyna – właściciel firmy Glassdex - dotychczas tego rodzaju prace były zlecane na zewnątrz i wykonywane w przedsiębiorstwach, które posiadają maszyny drukujące UV. Ich jakość i atrakcyjność była na tyle przekonująca, że bardzo szybko zaczęto myśleć o własnym ploterze bazującym na technice inkjet UV: „Działamy od 2009 roku i niemal od początku w naszej ofercie znajdują się różnego typu elementy szklane, zadrukowywane w technologii cyfrowej. Jest ona znakomitą alternatywą dla tradycyjnych metod nanoszenia nadruków, choćby z zastosowaniem sitodruku. Zwłaszcza przy zleceniach niskonakładowych, personalizowanych, zamawianych indywidualnie przez klientów. Dlatego o własnym ploterze UV myśleliśmy już od dłuższego czasu. Wreszcie w tym roku udało się zrealizować ten zakup, który – wraz z piecem do wypalania dekoracji na płytkach ceramicznych – został częściowo sfinansowany ze środków unijnych w ramach programu „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw”.

Glassdex specjalizuje się w produkcji dekoracji, płytek, mozaiki szklanej jako elementów współtworzących kolekcje do płytek ceramicznych. Posiada własne biuro projektowe oraz zakład produkcyjny w którym jest zatrudnionych kilkanaście osób.  Jego wyroby są dystrybuowane poprzez własną sieć 75 punktów sprzedaży detalicznej. Każdy z nich jest wyposażony w zaprojektowany przez Glassdex ekspozytor, na którym prezentowana jest oferta.

Do ich wytwarzania firma wykorzystuje wszystkie znane obecnie techniki, m.in. druk cyfrowy, realizowany od niedawna w ploterze Anapurna M2050. To wszechstronne urządzenie pozwala na bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych w formacie maksymalnym 2,07 x 3 m i grubości do 4,5 cm oraz giętkich o szerokości do 2,07 m. 

„Obecnie wykorzystujemy je przede wszystkim do zadrukowywania szkła – dodaje Andrzej Brzózka, dyrektor handlowy w firmie Glassdex – jednak nasze plany względem tej maszyny są o wiele szersze. Byłoby błędem nie wykorzystać jej bogatego potencjału, dlatego chcemy zainteresować nią choćby firmy z branży meblarskiej. Z pewnością będziemy też z czasem stosować dostępny w niej moduł druku „z roli na rolę”. Docelowo chcemy, aby z jednej strony służyła na nasze własne potrzeby, stanowiąc część cyklu produkcyjnego realizowanego przez Glassdex, z drugiej zaś – świadczyć na niej usługi dla firm zewnętrznych”.

Na wszechstronne wykorzystanie plotera pozwalają jego parametry techniczne, m.in. wysoka prędkość – w trybie ekspresowym wynosząca 53 m2/h. Z punktu widzenia wielu odbiorców ciekawą opcją może być możliwość aplikowania dodatkowego koloru białego. Szefowie firmy Glassdex zwracają też uwagą na wysoką jakość druku, uzyskiwaną m.in. dzięki innowacyjnym atramentom G2, zaprojektowanym specjalnie z myślą o ploterach z rodziny Anapurna.

Ploter pracuje w firmie Glassdex od kilku tygodni. Po wstępnej fazie testów i wdrożeniu maszyny zaczyna ona realizować pierwsze zlecenia z rynku. Docelowo wszystkie realizacje na szkle, gdzie stosowana jest technika inkjet UV, mają tu być wykonywane we własnym zakresie. Zapytany o kryteria wyboru dostawcy i samego urządzenia Dariusz Pecyna odpowiada: „Uznaliśmy, że zarówno pod względem technicznym, jak też cenowym, maszyna Anapurna M2050 jest idealnie dostosowana do naszych potrzeb. Jej format, wysoka jakość druku, atramenty – wszystko to przekonało nas do podjęcia decyzji o wyborze tego właśnie systemu. Nie bez znaczenia był fakt, że urządzenia Agfa Graphics z powodzeniem pracują w innych firmach o profilu podobnym do naszego. Współpracując z nimi przy realizacji wybranych zamówień, mogliśmy przekonać się o wysokiej jakości i elastyczności tych maszyn. Ich właściciele z dużym uznaniem wyrażali się też o poziomie obsługi posprzedażowej zapewnianej przez Agfa Graphics”.

Jak dodaje Andrzej Brzózka, posiadanie własnej maszyny do bezpośredniego zadrukowywania szkła w technice inkjet UV poprawia pozycję firmy Glassdex w rozmowach z klientami, także potencjalnymi: „Klienci wolą zamawiać prace w firmie, która ma tego typu urządzenie pod własnym dachem. Czują się wówczas bezpieczniej. Dla nas też sytuacja ta jest o wiele bardziej komfortowa niż przy zlecaniu tego typu realizacji na zewnątrz, ponieważ skraca czas oczekiwania klientów na wykonanie zamówień oraz minimalizuje ryzyko uszkodzeń. Zwłaszcza w przypadku surowca takiego jak szkło, które jest na nie mało odporne. Posiadanie własnego urządzenia zwiększa możliwości wykorzystania technologii, na której ono bazuje. Dlatego – poza wykorzystywaniem plotera do realizacji dużych, kompleksowych zleceń – chcemy zainteresować nim także klientów indywidualnych. Tych, dla których własny, personalizowany projekt dekoracji łazienkowej czy kuchennej jest bardzo ważny. Liczymy na to, że Anapurna M2050 pomoże nam w zwiększeniu eksportu, który dotychczas stanowi ok. 20% obrotów firmy. Podsumowując – mamy nadzieję, że ploter będzie bezawaryjnie pracować i zarabiać”.

Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics, dodaje: „Cieszymy się z kolejnej w regionie Opoczna instalacji naszego rozwiązania. Obszar ten staje się swego rodzaju „zagłębiem” maszyn Agfa Graphics, a wśród tutejszych użytkowników dominują przedsiębiorstwa z branży ceramicznej i szklanej. Fakt ten świadczy o  dużej wszechstronności tych maszyn – mogą być one z powodzeniem wykorzystywane zarówno do zadrukowywania banerów czy pleksi w firmach poligraficzno-reklamowych, jak też szkła, drewna czy plastiku - w firmach stricte produkcyjnych, takich jak Glassdex. Mamy nadzieję, że jej kierownictwo będzie czerpać dużo satysfakcji z bieżącej eksploatacji plotera Anapurna M2050 i przyczyni się on do dalszego rozwoju firmy, także na rynkach zagranicznych”.

Źródło: Agfa Graphics

www.agfa.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rusza kampania reklamowa marki Tarczyński na Litwie
5 grudnia marka Tarczyński rozpoczyna intensywną kampanię reklamową na Litwie. Celem jest promocja kabanosów z linii Tarczyński Exclusive. Działania o ogólnokrajowym zasięgu obejmą główne stacje telewizyjne, reklamę online, media społecznościowe oraz dodatkowe ekspozycje w sklepach. Wybór rynku litewskiego nie jest przypadkowy. Firma Tarczyński obecna jest tam już od kilku...
„Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd” – świąteczna kampania OSM Piątnica
OSM Piątnica startuje z wizerunkową kampanią świąteczną. W dniach od 1 do 20 grudnia w największych stacjach telewizyjnych emitowana będzie bożonarodzeniowa reklama Piątnicy. W spocie powraca sympatyczna babcia Eugenia z życzeniami - „Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd!”.
Dzięki wykorzystaniu zróżnicowanych kanałów komunikacyjnych Żabka ze swoim przekazem o upraszczaniu codzienności i korzyściach z tego płynących trafia do milionów konsumentów. Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia silna kampania 360 „Uwolnij swój czas” pozwoliła dotrzeć do różnych grup konsumenckich –...
Polscy artyści tworzą serię limitowanych kart podarunkowych dla Amazon.pl
Z okazji zbliżających się świąt polscy artyści, Andrzej Mleczko, Ptaszek Staszek i Nieładnie Rysuje, przygotowali grafiki do serii limitowanych kart podarunkowych dostępnych na Amazon.pl.
Serdecznie zapraszamy na konferencję organizowaną przez Radę Reklamy, poświęconą najważniejszym, aktualnym tematom, które kształtują rynek etycznej reklamy w Polsce. To pierwsza konferencja w Polsce, która podejmuje m.in. temat greenwashingu w reklamie i nieuczciwej reklamy środowiskowej. IAB Polska jest partnerem instytucjonalnym wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764