logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ploter Océ Arizona wykorzystany do stworzenia wybiegu na London Fashion Week

  PR 20.09.2013, przeczytano 2328 razy
ilustracjastrzałka
Henry Holland

Henry Holland, uznany na świecie  projektant mody, podczas jednego ze swoich pokazów wykorzystał możliwości, jakie oferuje płaski ploter Océ Arizona UV. Stworzona przy jego użyciu grafika wraz z ogromnym lustrem ustawionym pod odpowiednim kątem została użyta do zbudowania wybiegu na London Fashion Week. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu udało się stworzyć wrażenie, że modelki biorące udział w pokazie chodzą w chmurach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ploter-oc%C3%A9-arizona-wykorzystany-do-stworzenia-wybiegu-na-london-fashion-week,19725,artykul.html

Wybieg powstał na terenie wielopoziomowego parkingu przy Brewer Street w Londynie, w miejskim, przestronnym otoczeniu. Celem Hollanda było przeniesie widzów w specyficzny miejski, surowy klimat zaraz przed tym jak olśni ich najnowsza kolekcja ubrań.

Wszystko wskazuje na to, że jest to pierwszy tak innowacyjny projekt, w którym na potrzeby pokazu i do stworzenia wybiegu połączono druk wielkoformatowy z odpowiednio ustawionymi lustrami.

Holland powiedział: „Dzięki temu projektowi otworzyłem się na nowe możliwości, jakie daje druk wielkoformatowy. To niezwykle ekscytujące doświadczenie przekonało mnie, że dzięki urządzeniu, takiemu jak Arizona, jesteśmy w stanie zbudować efektowne i działające na wyobraźnię instalacje, a nawet zaaranżować całe przestrzenie”.

Projektanci poświęcają wiele czasu i pieniędzy na tworzenie autorskich linii odzieżowych. Ale często to właśnie efekty wizualne, będące częścią pokazu przemawiają do ludzi i sprawiają, że dana kolekcja jest nieustannie pokazywana i komentowana”.

Aby wcielić swoją koncepcję w życie Holland współpracował z firmą Canon oraz londyńską drukarnią wielkoformatową Displayways.

Projektant wyjaśnił: “Spotkałem się z pracownikami Canon i Displayways, aby dokładnie omówić koncepcję pokazu. Obie firmy przedstawiły mi różne możliwości, w tym między innymi urządzenie Arizona oraz materiały, na których będziemy pracować. Naszym celem było stworzenie niepowtarzalnej aury wokół spacerujących modelek”.

Firma Displayways była odpowiedzialna za stworzenie grafik wielkoformatowych do kilku innych dużych wystaw i pokazów, w tym do projektu zrealizowanego na zlecenie londyńskiego The Barbican, który można było oglądać w Dalston House w Hackney.

Keith Birch, Account Director w Displayways, stwierdził: „Drukarka Arizona XT jest idealnym rozwiązaniem przy takich projektach, jak ten Henry’ego. Technologia druku jest bardzo szczegółowa, zapewnia doskonałe nasycenie kolorów oraz ich żywotność. Istotna dla tego przedsięwzięcia jest również wydajność, ponieważ do wydruku samego wybiegu potrzebne było około 180m2 winylu”.

Duncan Smith, Dyrektor ds. produktów wielkoformatowych w Canon UK, dodał: „Zastosowanie takiego urządzenia jak Arizona podczas pokazu na London Fashion Week to fantastyczny przykład na to, że dla kreatywnych osób nie ma granic. Wykorzystując serię drukarek Arizona do produkcji wielkoformatowych grafik mamy ogromne możliwości w zakresie realizacji nowatorskich projektów”.

Modele z serii Océ Arizona XT firmy Canon mogą drukować na mediach o wymiarach do 2500 mm (98") szerokości, 3050mm (120") długości oraz do 48 mm (1,9") grubości. Otwiera to całą gamę możliwości dla osób zajmujących się organizacją wystaw lub pracujących w branżach kreatywnych. Plotery wielkoformatowe wyposażone są w technologię obrazowania Océ VariaDot, która zapewnia niemal fotograficzną jakość obrazu, nawet przy dużych prędkościach druku. Dodatkowo, wszystkie modele oferują możliwość druku z wykorzystaniem białego atramentu.

Holland dodał: „To mój pierwszy, ale na pewno nie ostatni raz, gdy pracuję z drukowanym wybiegiem. Jakość wydruku była dokładnie taka, jakiej oczekiwałem – wybitna. To samo dotyczy kolorów. Cała grafika produkowana na urządzeniu Arizona była istotnym elementem na drodze do osiągnięcia spektakularnego efektu końcowego, na którym nam zależało”.

Efekt końcowy projektu można zobaczyć na filmie z pokazu: http://www.houseofholland.co.uk/pages/ss14-homegirls-video

Źródło: Canon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764