logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ploterowe Dni Otwarte Atrium w Gdyni: Relacja

  PR 24.07.2015, przeczytano 1824 razy
ilustracjastrzałka

Pod koniec czerwca firma Atrium Centrum Ploterowe zorganizowała kolejne w tym roku „Dni Otwarte”. W Gdyni zaprezentowano 10 urządzeń wielkoformatowych, które miało okazję sprawdzić „w akcji” ponad 50 gości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ploterowe-dni-otwarte-atrium-w-gdyni%3A-relacja,25498,artykul.html

Gdyński Hotel Faltom odwiedziło kilkadziesiąt drukarni i agencji reklamowych, głównie z północy kraju.

Forma „Dni Otwartych” jako prezentacji możliwości druku ploterów wielkoformatowych sprawdza się bardzo dobrze. Po sukcesie kwietniowego i majowego „Open House” w naszej siedzibie w Opolu, postanowiliśmy zorganizować takie samo wydarzenie dla pomorskich drukarni. Mówi Paweł Stania, z działu marketingu firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Zaprezentowaliśmy najpopularniejsze i najciekawsze urządzenia do druku z naszej oferty. Nasza firma kojarzona jest głownie z japońskimi drukarkami wielkoformatowymi marki Mutoh. Pokazaliśmy aż pięć ValueJetów.  Oczywiście nie mogło zabraknąć ekonomicznych, wyselekcjonowanych urządzeń naszej marki Artemis.
Kontynuuje Paweł Stania z Atrium.

Z przytupem pokazaliśmy także materiały naszej produkcji - Ikonos. Jesteśmy jedynym producentem tego rodzaju nośników w Polsce. Jednocześnie jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalną w Europie i poza starym kontynentem. Uczestnicy dni otwartych mogli zapoznać się z ich procesem produkcji i poznać nowości z naszej linii. Pokazaliśmy także tekstylia. Jest to nowa gałąź naszego asortymentu, który otwiera nam i naszym klientom nowe możliwości. Można było także poznać ofertę płyt – równie ważnego nośnika w druku wielkoformatowym.



Plotery Mutoh ValueJet

Na dniach otwartych nie mogło zabraknąć ploterow serii Mutoh ValueJet. Mutoh ValueJet 426 UF to drukarka do gadżetów, pracująca w technologii LED-UV. Jej maksymalny obszar zadruku wynosi 483 x 329 mm a grubość przedmiotu 70 mm. Ten zaawansowany technologicznie ploter wyposażony jest w stół z podsystem i specjalny system układania przedmiotów do zadruku. Druk jest trwały i atrakcyjny kolorystycznie. Nie mogło zabraknąć oczywiście koloru białego i lakieru. Warto wspomnieć, że w porównaniu do klasycznej technologii UV, proces druku na tym ploterze cechuje się brakiem lotnych związków organicznych, brakiem ozonu, brakiem zanieczyszczeń powietrza i niskim zużyciem energii przez zastosowanie energooszczędnych i długowiecznych lamp LED.

62 centymetrowy druk eko-solwentowy był domeną plotera Mutoh ValueJet 628. Jego możliwości można zastosować w agencjach reklamowych, studiach projektowych i geodezyjnych, zakładach fotograficznych, drukarniach wielkoformatowych, drukarniach offsetowych i opakowaniowych a także w szkołach, urzędach, biurach punktach ksero i wielu innych. Producent zastosował w nim aż 8 kanałów, przez co można drukować 4 lub 8 kolorami. Atrament podawany jest z kaset 220 ml lub ekonomicznych zbiorników o pojemności 1 litra. VJ-628 posiada na pokładzie nowoczesną, 1440-dyszową głowicę drukująca w technologii Intelligent Interweaving oraz Variable Dot. Kończąc, warto zaznaczyć, że obsługa plotera jest bardzo prosta – na obudowie plotera są tylko 2 przyciski.

Najszybszym ploter firmy Mutoha pokazanym w Opolu był ValueJet 1638X. Wyposażony w technologię DropMaster kompensującą automatycznie grubość podłoża. Jego prędkość zadruku sięga 100 metrów kwadratowych na godzinę!

Oprócz wspomnianych nowości pokazaliśmy też sprawdzone i uznane plotery Mutoh ValueJet 1624 i 1324. Mimo, że plotery są już obecna na rynku ponad rok, nadal cieszą się uznaniem z uwagi na bezkonkurencyjne parametry wydajnościowe i zastosowane rozwiązania, przede wszystkim głowice. W najbliższym czasie model 1624 zostanie zastąpiony przez wariant 1624X z technologią DropMaster. Co ważne plotery te nie wymagają chipów. Od tego roku możemy we wszystkich ploterach serii ValueJet stosować bez ograniczeń tusze eko-solwentowe lub ekologiczne atramenty na bazie żywic Mutoh Nano-Resin UMS. Które spełniają normy ekologiczne i pozwalają uzyskać bardzo szeroką paletę kolorów sięgającą 83% palety Pantone C. Możemy wydrukować więc prawdzie, korporacyjne barwy.

Plotery Artemis

Najciekawszą maszyna z uwagi na nowy rodzaj druku był system do druku na membranach marki Artemis. Membrana to specjalny rodzaj materiału, przypominający ceratę. Przykładowe zastosowanie to materace, zabawki, obrusy, dekoracje. Artemis 1801S LED-UV, który jest dedykowany do druku na takich materiałach, wyposażony jest w głowicę Epson umożliwiającą uzyskanie rozdzielczości 1440 dpi. Prędkość zadruku w 4 pasach sięga 18 m2/h. Maksymalna szerokość obsługiwanych materiałów wynosi 1850 mm. Jest to typowa „tekstylna” szerokość.

Segment maszyn eko-solwentowych w „dobrej cenie” reprezentowany był przez bestsellerowy Artemis 1601. Na jego pokładzie znajduje się głowica DX7 umożliwiająca druk fotograficzny i prędkość do 20 m2/h. Ploter drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli. Nowością w tej kategorii maszyn był Artemis 1621 – „cięższy” model o szerokości 160 cm.

Druk produkcyjny w szerokości 320 cm był domeną plotera Artemis KM 300. Ten szerokoformatowy, ciężki ploter osiąga rzeczywistą (mierzoną przez nas) prędkość maksymalną 100 m2/h. Urządzenie cechuje się wysoką stabilnością pracy i bardzo dobrą grafiką o jakości fotograficznej, co nie jest często spotykane w niedrogich maszynach twardo-solwentowych.

Prezentowanym specjalistą od druku koszulek była drukarka Artemis DTG 1 wraz z prasą termotransferową. Cięcie płyt i grawerowanie było prezentowane na laserowym ploterze Artemis BDR 1309X.

Media Ikonos

Wszystkie urządzenia podczas Dni Otwartych Atrium w Gdyni drukowały na rodzimych materiałach Ikonos. Uczestnicy Dni Otwartych otrzymali bezpłatne rolki testowe.

Kolejny udany OpenHouse za nami. W odróżnieniu od targów, formuła Dni Otwartych pozwala na zapoznanie się z maszyną i jej przetestowanie, co nie jest możliwe na tłocznych targach. Bogato wyposażona sala pozwala na porównanie poszczególnych maszyn. A wielu specjalistów z różnych dziedzin, rozwieje wszelkie wątpliwości z zakresu druku, materiałów, serwisowania, użytkowania i finansowania. W sierpniu zapraszamy na kolejne „Dni Otwarte”. Zaprasza Paweł Stania z Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764