logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Plotery dla pracowni wystawienniczej

   01.02.2005, przeczytano 4978 razy

Zajmuję się przygotowywaniem stoisk wystawowych oraz ich realizacją, w planach mam kupno plotera tnącego, ewentualnie również drukującego. Czy sensowne jest kupowanie dwóch urządzeń, czyli plotera tnącego oraz drukującego, czy może kupić ploter tnąco-drukujący? Jakie są wady urządzeń typu „2 w 1”?. Mam wrażenie, że jest to pewien kompromis. Na co należy zwracać uwagę przy kupnie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plotery-dla-pracowni-wystawienniczej,2592,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Podstawową wadą urządzeń typu „2 w 1” jest to, że w przypadku uszkodzenia jednej funkcji - np. cięcia - konieczne jest wyłączenia całego urządzenia z pracy w celu serwisowania. Ponadto bardzo rozpowszechniona jest opinia, że urządzenia wielofunkcyjne są co najwyżej średniej jakości. Ich sprzedaż jest marginalna, przez co serwisanci zazwyczaj gorzej znają się na tych maszynach. Z tego samego powodu są większe problemy z zaopatrzeniem w części zamienne.

W przypadku ploterów tnących należy szukać modeli o jak najprostszej konstrukcji mechanicznej i przejrzystym interfejsie sterującym. Polska wersja dostarczanego wraz z maszyną oprogramowania jest już normą.

Plotery drukujące to kilka różnych technologii i cała gama urządzeń. W zależności od technologii druku oraz używanych mediów i atramentów wymogi są różne. W tym wypadku trudno mi coś Panu doradzić nie wiedząc w jaką technologię chce Pan zainwestować i do czego ma służyć ploter drukujący.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Przepraszam Pana Krzysztofa, ale dziś mam nastrój na komentowanie Pańskich odpowiedzi.
Urządzenia drukującotnące - doskoanła opcja na początek. Zalety: 1. wycina wydruk po obrysie. 2. jest tańszy niż dwa urządzenia. Wady: 1. mniej rolek dociskowych - mniejsza precyzja cęcia większych znaków. 2. Szybkość i jakość druku daaaaleko za liderami rynku nisko wydajnych urządzeń.

Co do wyboru plotera drukującego dla firmy zajmującej się drukiem na potrzeby wystawiennictwa: TYLKO druk na atramentach wodnych - wysoka jakośc, bardzo niski koszt (podłoże 2zł za metr, atrament 1 zł za metr). Wada: niska trwałość - 3 miesiące po targach nikt o nich(wydrukach) nie pamięta.

Jeszcze jeden komentarz do opinii Pana K.: "urządzenia wielofunkcyjne są co najwyżej średniej jakości. Ich sprzedaż jest marginalna, przez co serwisanci zazwyczaj gorzej znają się na tych maszynach". Jedyny producent urządzeń drukująco-tnących, Roland ma w Jetmediach bardzo zapracowany ale całkiem solidny serwis. Jeśli uda się wam sciągnąć pana Kamińskiego lub Grynfelwerda - poradzą sobie z waszym ploterem nawet jeśli on nie tylko drukuje.


Pozdrawiam, ms

Najnowsze w tym dziale

Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB...
Odtwarzanie odpowiedniej muzyki w hotelu: mądry ruch biznesowy?
Stworzyliśmy piękne miejsce dla gości. Przeanalizowaliśmy idealne próbki kolorów ścian i dekoracji. Zastosowaliśmy fantastyczną meblową aranżację. Postawiliśmy na pożądaną kombinację komfortu i stylu. Wszystko po to, aby przyciągnąć gości i zapewnić im przyjemny pobyt w przestrzeniach hotelu. Ale co z muzyką w tle w naszym obiekcie? Muzyka ma znaczący wpływ...
Eksperci KPMG: jak przygotować firmy na AI Act?
13 marca br. Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie AI (Artificial Intelligence Act). Nowe regulacje pozwalają budować środowisko prawne, które z jednej strony zapewnia możliwość rozwoju sztucznej inteligencji, a z drugiej gwarantuje poszanowanie praw człowieka i minimalizuje zjawisko dyskryminacji. Sztuczna inteligencja jest wyznacznikiem zmian w świecie biznesu....
Więcej niż uciążliwość: Adware może być niebezpieczny
Reklamy na ekranie komputera to widok, do którego każdy użytkownik sieci zdążył już przywyknąć. Ich nadmiar bywa jednak uciążliwy, a w niektórych przypadkach również niebezpieczny. Natarczywe wyświetlanie się treści reklamowych może świadczyć o infekcji złośliwym oprogramowaniem typu adware. Eksperci Fortinet wyjaśniają, w jaki sposób ono...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764