logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plus awansuje w rankingu najaktywniejszych marek w telewizji

  PR 06.02.2018, przeczytano 698 razy
ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w 2017 roku był Lidl (GRP 64 709), podobnie jak rok i dwa lata temu. Z drugiego miejsca w rankingu spadł T-mobile. Wyprzedził go jego branżowy konkurent – Plus, który zdecydowanie zwiększył swoją aktywność w minionym roku (+48%) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Największy wzrost – o 55% zanotowała marka farmaceutyczna Ibuprom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plus-awansuje-w-rankingu-najaktywniejszych-marek-w-telewizji,35335,artykul.html

W  2017 roku do szesnastu zwiększyło się grono marek, które przekroczyły próg 20 000 GRP w grupie 4+. Na czele rankingu utrzymał się Lidl. Mimo prawie 10% spadku aktywności nadal znacząco wyprzedza kolejne marki. Pozostałe miejsca na podium, podobnie jak w ubiegłym roku, przypadły markom z branży telekomunikacyjnej. Zmianie uległ natomiast skład tego grona. Zeszłoroczny wicelider – T-mobile wypadł poza TOP 3 stając się jednocześnie liderem spadków (-26%). Zastąpił go Plus, który zwiększył swoją aktywność o prawie 50%, dzięki czemu przesunął się w zestawieniu aż o cztery pozycje. Na trzecim stopniu podium niezmiennie plasuje się Orange.

- W przeciwieństwie do zestawienia obejmującego aktywność marek w telewizji w 2016 roku, w którym wiele brandów zmieniło swoją pozycję w porównaniu z poprzednim rokiem, w podsumowaniu 2017 roku 5 brandów utrzymało swoją pozycję.  Do rankingu dołączyły trzy marki Winiary, Nestle oraz Ibuprom, które zwiększyły aktywność reklamową o odpowiednio 48%, 55% i 50% - mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Najsilniejszymi branżami reprezentowanymi w zestawieniu nadal pozostają retail oraz telekomunikacja. Obie jednak zakończyły 2017 rok z mniejszą ilością GRP (spadek o odpowiednio 12% i 6%). Spowodowało to znaczący spadek ich udziału w całym rankingu  – z 85% w 2016 roku na 74% w 2017 roku.

Marka Winiary, która wróciła do rankingu po rocznej przerwie, wspólnie z drugą nowością w zestawieniu –  Nestle może powalczyć o odbudowanie silnej pozycji branży FMCG.

- Po raz pierwszy wśród marek, które przekroczyły próg 20 000 GRP pojawiła się marka farmaceutyczna - Ibuprom, będąca jednocześnie tegorocznym liderem dynamiki aktywności (+55% rdr). Tuż poza rankingiem znalazła się druga marka z portfolio USP – APAP, której zabrakło jedynie 620 GRP – wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Marki z branży finansowej, które przekroczyły próg 20 tys. GRP w 2016 w analizowanym okresie zmniejszyły aktywność w telewizji – marka Vivus.pl wypadła z zestawienia, a ostatni jej przedstawiciel – Provident uplasował się zaledwie na piętnastym miejscu.

- Do drzwi rankingu puka również marka Pyszne.pl, której zabrakło 1,5 tysiąca GRP aby się w nim znaleźć. Warto zwrócić uwagę na jej dynamikę która wyniosła 140%. Jeśli utrzyma się na podobnym poziomie w 2018 roku uplasuje się wysoko w kolejnym zestawieniu – dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Ranking najaktywniejszych marek w telewizji jest przygotowywany cyklicznie przez dom mediowy Codemedia. W zestawieniu obejmującym 2017 rok po raz pierwszy zostały uwzględnione dane TSV+2.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764