logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plus i Cyfrowy Polsat najbardziej internetową mobilną siecią w Polsce

  PR 28.06.2019, przeczytano 1275 razy
ilustracjastrzałka
Wykres i dane z raportu firmy Tefficient AB pt.„Industry analysis #1 2019 Mobile data – full year 2018” [1]

Tefficient, niezależna firma analityczna, opublikowała raport dotyczący światowego rynku Internetu mobilnego w 2018 roku. Zgodnie z informacjami zawartymi w raporcie ilość danych przesłanych przez klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu plasuje Grupę Cyfrowy Polsat na 3 miejscu wśród operatorów w Europie. Gdyby jednak w zestawieniu uwzględniony został również ruch generowany przez operatorów wirtualnych na sieci GCP, GCP w tym zestawieniu znalazłaby się na pierwszym miejscu w rankingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plus-i-cyfrowy-polsat-najbardziej-internetowa-mobilna-siecia-w-polsce,383047,artykul.html

W 2018 roku klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu przetransferowali aż 965 PB (petabajtów) danych. Według zestawienia przygotowanego przez Tefficient jest to trzeci najwyższy wynik w Europie.  Co ciekawe dane, którymi posługiwali się analitycy Tefficient bazują na raporcie rocznym GCP, w którym nie uwzględniono ruchu generowanego w sieci Plusa i Cyfrowego Polsatu przez operatorów wirtualnych. Gdyby do 965 PB doliczyć ilość danych przetransferowanych przez zewnętrznych dostawców usług telekomunikacyjnych działających w sieci Plusa to łączny wynik  przekroczyłby 1 eksabajt danych. Oznacza to, że sieć Plusa oraz Cyfrowy Polsatu mogłaby się znaleźć  na pierwszym miejscu w Europie!

Co oznacza taka pozycja w rankingu? Pokazuje, że w Polsce to klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu najswobodniej korzystają z Internetu mobilnego. Plus i Cyfrowy Polsat codziennie zapewniają im dostęp do Internetu, zarówno gdy robią rzeczy „małe” – jak przeglądanie stron internetowych, codziennej poczty lub social mediów, jak i „cięższe” – oglądanie video, streamingu, grania w gry typu multiplayer. Do sieci Grupy Cyfrowy Polsat najbliższemu polskiemu konkurentowi brakuje  ponad 100 PB. W przypadku pozycji trzeciej polskiej sieci różnica sięga już 30%.  Sprawna obsługa największej w Polsce ilości przesyłanych danych – to prawdziwy test potencjału technologicznego i możliwości infrastrukturalnych operatora. w przeciwieństwie do speedtestów - czyli rankingów prędkości transmisji danych. W tym drugim wypadku można je raczej traktować jako ciekawostkę, o kolejności miejsc decydują drobne różnice, rzędu kilku Mb/s, a pozycja na podium często się zmienia.

Raport Tefficient przynosi nam również kolejne ciekawe informacje na temat europejskiego rynku telekomunikacyjnego oraz Plusa i Cyfrowego Polsatu. Analitycy przeliczyli średnie, comiesięczne zużycie danych mobilnych na jedną kartę karty SIM. Pod uwagę wzięto 90 operatorów z całego świata raportujących te dane w całym 2018 roku. W tym wypadku wysokość średniego użycia na użytkownika w Plusie i Cyfrowym Polsacie uplasowało GCP na 6 miejscu w Europie.

ilustracjastrzałka

Wykres i dane z raportu firmy Tefficient AB pt.„Industry analysis #1 2019 Mobile data – full year 2018 [1]”

Jak widać klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu są najchętniej korzystającą z Internetu grupą abonentów w Polsce, ale walczą również o to miano wśród użytkowników wszystkich europejskich operatorów. Badanie przeprowadzone przez firmę Streetcom w marcu 2019 pokazuje, że wśród osób testujących Internet LTE Plusa, 90% z nich było zadowolonych z prędkości usługi, a aż 92% testerów gotowych było polecać internet Plusa znajomym i rodzinie.  

W grudniu ubiegłego roku UKE opublikowało Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów. Z badania wynika, że 86,5% ankietowanych nie wiedziało jaka jest maksymalna prędkość pobierania danych dla usługi internetu mobilnego, z której korzystają. Natomiast, 98.2% polskich użytkowników internetu mobilnego nie posiadało takiej wiedzy w zakresie prędkości wysyłania danych. Można zatem pokusić się o wniosek, że to nie same maksymalne osiągi i pierwsze miejsca w tzw. speedtestach są gwarantem sukcesu, lecz zapewnienie internautom bezproblemowego i stabilnego dostępu do sieci. Z kolei, najlepszą jego miarą są intensywnie korzystający i zadowoleni z poziomu dostarczanych usług klienci. Warto tutaj pamiętać o danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczących przenoszenia numerów pomiędzy operatorami. Wśród operatorów z tzw. wielkiej czwórki, zarówno sumarycznie w 2018 roku jaki w 1 kwartale 2019, Plus mógł pochwalić się nie tylko najlepszym bilansem, ale również najniższym wskaźnikiem odejść. A koniec końców to lojalność klientów mówi najwięcej, o ich zadowoleniu z jakości usług.

Źródło: Polkomtel Sp. z o.o.

www.plus.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764