logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PMPG Polskie Media: 12 mln 412 tys. przychodów w I Q 2015 r.

  PR 15.05.2015, przeczytano 681 razy

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media za I kwartał 2015 r. wyniosły 12,5 mln złotych. Były niższe o 4,1 mln zł w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 r. Zmiana wynika głównie z konsekwentnej optymalizacji w obszarze sprzedaży realizowanej w transakcjach bezgotówkowych. Przychody barterowe były o 2,1 mln zł niższe niż w analogicznym okresie roku 2014. Wraz ze spadkiem przychodów zanotowano również obniżenie zysku brutto ze sprzedaży do poziomu 5,4 mln zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pmpg-polskie-media%3A-12-mln-412-tys.-przychodow-w-i-q-2015-r.,24859,artykul.html

W pierwszym kwartale 2015 roku Zarząd PMPG Polskie Media S.A. skupił się na działaniach mających na celu wzmocnienie aktywów Grupy i przygotowaniu do rozszerzenia portfolio usług w oparciu o zmianę profilu tygodnika „Wprost”. Jak zapowiada prezes PMPG, Michał M. Lisiecki, po pierwszym kwartale, w którym firma odczuła stagnację, w kolejnych okresach dynamika przychodów powinna być wyższa.


Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media SA pozostaje tygodnik „Wprost”. W związku z niższymi przychodami ze sprzedaży, zarówno samego tygodnika, jak i sprzedaży reklam, w końcu marca 2015 roku wydawca dokonał zmiany na stanowisku redaktora naczelnego. Nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski – redaktor i menadżer z wieloletnim doświadczeniem, którego kompetencje są powszechnie doceniane. Nowy naczelny otrzymał zadanie wzmocnienia wizerunku WPROST jako najbardziej opiniotwórczego polskiego tygodnika oraz promotora przedsiębiorczości. Wraz z nowym naczelnym do tygodnika dołączyła grupa znakomitych dziennikarzy.

Po pierwszych tygodniach pod nowym kierownictwem można zaobserwować również zmianę w zachowaniu reklamodawców, którzy chętnie wracają na łamy „Wprost”. Tygodnik jest dzisiaj najczęściej cytowanym i najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem. W 2014 r. "Wprost” był cytowany przez inne media  7412 razy - tj. 592,5% więcej niż Polityka (1251 cytowań). Notuje też o 46 proc. wyższe przychody z reklam (dane Kantar Media za IQ 2015) niż "Polityka", i ma o 6 proc. większy zasięg (rozpowszechnianie, dane ZKDP za 2014 r.). Na dodatek właśnie jest jednym z najbardziej obiektywnych mediów w Polsce (http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polityka-gw-newsweek-do-rzeczy-i-w-sieci-radzily-na-kogo-glosowac-rz-i-wprost-bezstronne).

Sprzyja to tworzeniu nowych projektów tygodnika. Podczas Europejskiego Kongresu Samorządów tygodnik „Wprost” wręczył honorowy Złoty Klucz miastu Kraków. Złoty Klucz „Wprost” to nowa nagroda dla najbardziej atrakcyjnych polskich miast i ich włodarzy. Konkurs dla miast rusza 15 maja, więcej informacji na zloty-klucz.wprost.pl.

W pierwszym kwartale 2015 r. „Wprost” wdrożył również pilotażowy projekt nowego formatu partnerskiego. Oferta jest skierowana do wybranych partnerów. Projekt pilotażowy ruszył pod marką Wprost Nieruchomości, a partnerem jest tu spółka Oak Property działająca na rynku nieruchomości inwestycyjnych i mieszkalnych premium. Marka Wprost Nieruchomości jest wehikułem promocyjnym, dzięki któremu oferta firmy dociera do szerokiej grupy potencjalnych klientów. „Wprost” i Oak Property uruchomiły portal nieruchomosci.wprost.pl, w którym można znaleźć oferty i okazje premium dla klientów, a także materiały eksperckie na tematy związane z branżą luksusowych domów i mieszkań.

Rozwija się także działalność należącej do Grupy PMPG drukarni BeColour sp. z o.o. Jej budżet na 2015 r.  zakłada ponad 7 mln zł przychodów. W 2014 r. drukarnia odnotowała wzrost przychodów o 31 proc. Wzrost przychodów jest rezultatem szerszego zakresu oferowanych usług (kreacja, dtp, druk, druk cyfrowy, prace introligatorskie, magazynowanie i dystrybucja).

Na początku II kwartału PMPG wróciła do notowań ciągłych Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Powrót PMPG na główny parkiet giełdowy wynika z przystąpienia spółki do Programu Wspierania Płynności, co Zarząd PMPG zapowiadał już przy okazji prezentowania wyników finansowych za 2014 r. W ramach udziału w Programie Wspierania Płynności PMPG podpisała umowę z animatorem rynku i rozpoczęła  aktywne korzystanie z sekcji relacji inwestorskich na www.gpwinfostrefa.pl. Zarząd PMPG ocenia, że wdrożenie programu spowoduje podwyższenie jakości relacji inwestorskich i komunikacji spółki z rynkiem.

Bieżące informacje o działalności Grupy Kapitałowej PMPG można znaleźć na stronie internetowej firmy (www.pmpg.pl), a także na jej profilach w serwisie społecznościowym Facebook (http://www.facebook.com/PMPG.SA) oraz Twitter (https://twitter.com/PMPG_PL).

Źródło: PMPG Polskie Media

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764