logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PMPG Polskie Media: wyniki sprzedaży w I kwartale 2024 roku

  PR 25.05.2024, przeczytano 167 razy

PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, opublikował wyniki za I kwartał 2024 rok. W analizowanym okresie Grupa osiągnęła 8,6 mln PLN przychodów ze sprzedaży oraz odnotowała ujemny wynik EBITDA i wynik netto, które wyniosły kolejno -721 tys. oraz -1,1 mln PLN. Przyczyną gorszych wyników jest w znacznej mierze zmniejszenie przychodów reklamowych, które obserwuje się w całej branży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pmpg-polskie-media%3A-wyniki-sprzedazy-w-i-kwartale-2024-roku,404364,artykul.html

- Obecna sytuacja rynkowa, jak i spowolnienie gospodarcze, które obserwowaliśmy w 2023 roku wpłynęło na nasze wyniki. Widzimy znaczący spadek przychodów reklamowych, jednak podjęliśmy już odpowiednie kroki, które pozwolą nam przeciwdziałać temu zjawisku. Mowa tu o rozbudowanym programie, który skupia się na pozyskaniu klientów. Co więcej, stale pracujemy nad nową strategią rozwoju, którą będziemy chcieli zaprezentować do końca czerwca br. – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

PMPG Polskie Media w ostatnim czasie prowadzi także działania mające na celu uporządkowanie struktury Grupy. Działania te mają za zadanie pozwolić jej skoncentrować się na kluczowych obszarach działalności oraz dostosować do implementacji nowej strategii.

Nowa strategia rozwoju jest budowana w oparciu oobecne trendy rynkowe i zostanie dopasowana do panujących warunków makroekonomicznych. Pomimo trudności, które napotkaliśmy, pozostajemy optymistycznie nastawieni do przyszłości. Kontynuujemy nasze inwestycje w rozwój platform cyfrowych, co jest jednym z kluczowych elementów dla naszego długoterminowego sukcesu. Nasze działania mają na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz dywersyfikację źródeł przychodów – dodaje Katarzyna Gintrowska.

Nowa strategia ma się także skupiać na rozwoju dwóch największych aktywów Grupy, czyli Orlego Pióra oraz AWR Wprost – wydawców tygodników Do Rzeczy i Wprost, które w raporcie sporządzonym przez Internetowy Monitoring Mediów zajęły kolejne 3. i 1. miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników dekady. Ich rozwój ma się odbywać przy pomocy zewnętrznych inwestorów. PMPG Polskie Media chce także kontynuować realizację transakcji typu media for equity. Spółka na swoim koncie ma już takie przedsięwzięcie – mowa o inwestycji w studio gamingowe RedDeer.Games, jednego z czołowych wydawców gier, gdzie Grupa posiada pakiet około 20 proc. udziałów.

Bardzo się cieszymy, że nasze tygodniki Wprost oraz Do Rzeczy zostały sklasyfikowane na podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników ostatniej dekady w Polsce. Nasze redakcje i dziennikarze, dzięki swojemu wysokiemu zaangażowaniu pozostają liderami opinii, co służy naszym czytelnikom. Potwierdza to długotrwałe i rzetelne służenie społeczeństwu, niezależnie od panujących warunków ekonomicznych – podsumowuje Katarzyna Gintrowska.

Źródło: PMPG Polskie Media S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Wyborcza” powołała zespół ds. wzrostu
Od czerwca br. w strukturach spółki Wyborcza działa zespół ds. wzrostu – multidyscyplinarna grupa, która zajmuje się projektami związanymi z rozwojem treści cyfrowych wszystkich serwisów „Wyborczej”. To kolejny, ważny krok na ścieżce transformacji cyfrowej tytułu. Zespół ds. wzrostu odpowiada za projekty dotyczące treści, które są strategicznie ważne dla rozwoju i...
RMF FM z największym zaufaniem Polaków wg Reutersa
Radio RMF FM po raz 7. z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. RMF FM jest liderem tego zestawienia od początku jego istnienia.
Multikino Ursynów zamyka się w sierpniu
Warszawiacy mają ostatnią szansę, by cieszyć się najnowszymi hitami filmowymi oraz wyjątkowymi projektami specjalnymi w Multikinie Ursynów. Multipleks zakończy działalność 18 sierpnia tego roku, ale nie odchodzi bez echa – w ostatni weekend swojej działalności obiecuje niezapomniane atrakcje dla kinomanów.
Niebiesko wszędzie: kampania towarzysząca debiutowi platformy Max
Max zadebiutował w Polsce 11 czerwca. Platforma oferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak: HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych, a także daje możliwość śledzenia wydarzeń sportowych, w tym wszystkich transmisji ze zbliżających się Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Start serwisu Max był największym wydarzeniem branży...
Sport.pl z projektem premium na Euro 2024
Z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej redakcja Sport.pl rozpoczęła nowy projekt dla kibiców zainteresowanych jakościowymi treściami sportowymi – Magazyn.Sport.pl na Euro. Na autorskiej stronie będzie można znaleźć pogłębione teksty eksperckie ukazujące ciekawe tematy związane z piłką nożną i historyczne oraz zaskakujące case studies. Dodatkowo, z okazji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764