logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PMPG Polskie Media - wyniki finansowe za 2015 r.

  PR 18.03.2016, przeczytano 544 razy

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2015 r. wyniosły 51 mln 800 tys. złotych i były o 11 proc. niższe niż w 2014 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pmpg-polskie-media---wyniki-finansowe-za-2015-r.-,27887,artykul.html

Głównym czynnikiem wpływającym na wyniki firmy w 2015 r. - niezależnym od czynników ekonomicznych - było znaczne ograniczenie ilości zleceń reklamowych dla tygodnika ”Wprost” przez znaczną część spółek Skarbu Państwa w pierwszych kwartałach roku. Wśród pozostałych czynników, które w mniejszym stopniu wywierały wpływ na bieżącą sytuację finansową GK PMPG, znalazł się m.in. spadek obrotów realizowanych w transakcjach bezgotówkowych. Przychody barterowe były o 3,3 mln zł niższe niż w analogicznym okresie roku 2014. Spadek ten wynikał przede wszystkim ze zoptymalizowania cen tych transakcji.

Ostatecznie Grupa zamknęła 2015 r. z zyskiem netto z działalności kontynuowanej na poziomie 5,85 mln zł. Oznacza to wzrost zysku netto o 1,6 mln zł w stosunku do poprzedniego roku.

Głównym aktywem Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2015 r. pozostawał tygodnik „Wprost”. Według danych Kantar Media, powołującego się na cennikowe przychody z reklam, „Wprost”  znajduje się  na pierwszym miejscu wśród najbardziej przychodowych tygodników opinii i na czwartym wśród wszystkich czasopism przynoszących największe przychody z reklam. Przychody tygodnika pochodziły przede wszystkim ze sprzedaży powierzchni reklamowej w wydaniu drukowanym, kanałach elektronicznych oraz powiązanych serwisach internetowych.

W 2015 r. wzrósł również udział reklam w strukturze przychodów tygodnika „Do Rzeczy”. Nadal jednak pozostaje on marginalny wobec przychodów ze sprzedaży egzemplarzowej. W tym zakresie tygodnik „Do Rzeczy” ma jeszcze wysoki potencjał wzrostu.

W związku ze zmianami struktury rynku reklamowego i jego dynamiką, w 2015 roku Zarząd PMPG Polskie Media S.A. skupił się na działaniach mających na celu wzmocnienie głównych aktywów Grupy i rozszerzenie portfolio usług oraz identyfikowanie nowych źródeł przychodów, które pozwolą w długiej perspektywie na dywersyfikację źródeł przychodów i zapewnią finansowanie rozwoju nowych projektów. Pod brandem „Wprost” zostały uruchomione nowe projekty m.in. cykle rankingów gospodarczych oraz nagroda „Portfel Wprost”.

„Wprost” wdrożył również pilotażowy projekt nowego formatu partnerskiego pod marką Wprost Nieruchomości, a PMPG podjęło współpracę strategiczną ze spółkami działającymi w obszarze wdrażania innowacji i nowych rozwiązań technologicznych, m.in. Nanolaboratory Nantes i Saule Tech.   

W 2015 r. Grupa PMPG Polskie Media odświeżała także aktywa wchodzące w skład Grupy. W II kwartale 2015 r. ponownie uruchomiona została witryna flim.com.pl – kiedyś strona internetowa magazynu „Film”, obecnie nowy serwis filmowy. W serwisie czytelnicy mogą znaleźć obszerne teksty krytyczne, relacje z festiwali i wydarzeń kulturalnych oraz ciekawe wywiady ze znanymi i początkującymi twórcami kina. Jednocześnie archiwalne numery magazynu „Film” zostały udostępnione na stronie Filmopedia.org. Zdigitalizowano także zasoby zdjęciowe i graficzne „Filmu”.

Rozpoczęły się również prace nad reaktywacją brandu Machina.com jako międzynarodowej platformy rozrywkowo-lifestylowej wydawanej równocześnie z Polski i Stanów Zjednoczonych.

W drugiej połowie roku Zarząd PMPG Polskie Media zdecydował o inwestycji w rozwój biznesowego kanału Inwestorzy.tv. Zaangażowanie w projekt internetowej telewizji biznesowej wynika z realizacji strategii, która od dawna zakładała, iż w portfolio grupy znajdzie się silne medium biznesowe, skierowane przede wszystkim do polskich przedsiębiorców, inwestorów, ludzi zainteresowanych gospodarką i prowadzących działalność w tym obszarze. Jednocześnie zakładała również inwestycje w media elektroniczne, m.in. telewizyjne. Współpraca z Inwestorzy.tv wpisała się w te założenia.

W 2015 r. PMPG wróciła do notowań ciągłych Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Powrót na główny parkiet giełdowy wynikał z przystąpienia spółki do Programu Wspierania Płynności, co Zarząd zapowiadał już przy okazji prezentowania wyników finansowych za 2014 r. W ramach udziału w Programie Wspierania Płynności PMPG podpisała umowę z animatorem rynku. Zgodnie z wymogami PWP, spółka uruchomiła nową, przejrzystą stronę relacji inwestorskich na stronie firmowej www.pmpg.pl. Zarząd PMPG ocenia, że wdrożenie programu spowodowało podwyższenie jakości relacji inwestorskich i komunikacji spółki z rynkiem oraz pozytywnie wpłynęło na jej notowania na GPW.

Źródło: PMPG Polskie Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764