logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PMPG Polskie Media inwestuje w kanał inwestorzy.tv

  PR 19.11.2015, przeczytano 1301 razy
ilustracjastrzałka
Michał M. Lisiecki i Artur Błasik

PMPG Polskie Media i prezes spółki, Michał M. Lisiecki, podpisali umowę inwestycyjną i zostali strategicznymi inwestorami biznesowego kanału inwestorzy.tv. Łącznie na chwilę obecną PMPG i Lisiecki objęli ~15 proc. akcji w spółce wydającej kanał. PMPG obejmie również akcje w nowej emisji spółki, mającej na celu dalsze podniesienie kapitału.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pmpg-polskie-media-inwestuje-w-kanal-inwestorzy.tv,26593,artykul.html

PMPG Polskie Media będzie wyłącznym brokerem reklam dla inwestorzy.tv oraz wesprze telewizję silną promocją we wszystkich kanałach mediowych.

Zaangażowanie w inwestorzy.tv wynika z naszej strategii, która od dawna zakłada, że w portfolio grupy znajdzie się silne medium biznesowe, skierowane przede wszystkim do polskich przedsiębiorców, inwestorów, ludzi zainteresowanych gospodarką i prowadzących działalność w tym obszarze. Strategia PMPG zakłada również inwestycję w media elektroniczne, m.in. w telewizję internetową, stąd współpraca z inwestorzy.tv znakomicie wpisuje się w te plany. Tym bardziej, że po likwidacji TVN CNBC BIZNES nie ma w tej chwili polskiego kanału telewizyjnego skierowanego do odbiorcy biznesowego. Z drugiej strony tryb życia i funkcjonowania w biznesie rzadko pozwala na luksus śledzenia tradycyjnej telewizji, kanał internetowy jest znacznie bardziej adekwatny do potrzeb” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media i współinwestor inwestorzy.tv. Zapowiada intensywne wsparcie promocyjne dla kanału w mediach wydawanych w ramach grupy PMPG.

Powitanie spółki PMPG Polskie Media SA w gronie akcjonariuszy inwestorzy.tv SA to dla nas radość i satysfakcja. Inwestorzy.tv to młody, prężnie rozwijający się kanał informacyjny, który wpisał się w niszę na rynku medialnym. Fakt, że spółka z siedemnastoletnim doświadczeniem na rynku medialnym obdarza nas zaufaniem i wstępuje do grona akcjonariuszy inwestorzy.tv SA, jest dla nas potwierdzeniem tego, że nasza strategia opiera się na dobrych założeniach. Jestem przekonany, że wspólne cele oraz synergia płynąca ze współpracy nowego, świeżego medium i doświadczonego gracza medialnego zaowocują rozwojem kanału, który stanie się największą platformą dostarczającą informacji i integrującą środowisko polskich inwestorów” – mówi Artur Błasik, prezes Zarządu inwestorzy.tv SA.

inwestorzy.tv to projekt stworzony przez Telma Communications Agency i Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (SII). Telewizja wystartowała w maju 2015 r. jako kanał informacyjny. W przeciągu pięciu  miesięcy kanał osiągnął oglądalność ~150 000 unikalnych widzów z dziennym przyrostem na poziomie ~2000 użytkowników.

Nagrania inwestorzy.tv odbywają się w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Ekipa kanału jest również na wszystkich ważnych wydarzeniach branżowych w Polsce. Codziennie na kanale pojawiają się nowe treści, prezentowane w formatach: „Ze spółek”, „Debiuty giełdowe”, „Prezentacje wyników”, „Film tygodnia”, „Poza Parkietem” oraz najnowsze – „Komentarz tygodnia” autorstwa znanego ekonomisty i publicysty Pawła Cymcyka. W okresie od maja do listopada inwestorzy.tv patronowało m.in. Akademii Tworzenia Kapitału, VIII Europejskiemu Forum Gospodarczemu, Ogólnopolskiemu Badaniu Inwestorów, CEE Capital Markets Awards oraz III Konferencji Relacji Inwestorskich.

Dla PMPG, która wzmacnia swoją obecność w Internecie, internetowy kanał to również możliwość poszerzenia portfolio oferowanych usług o najbardziej dynamicznie rosnący segment reklamy online – reklamy wideo. Według badania AdEx, tylko w pierwszym półroczu bieżącego roku na reklamy internetowe w Polsce przeznaczono o 196 mln zł więcej niż rok wcześniej. Głównym motorem wzrostu jest reklama graficzna, której udział w rynku urósł z 24 proc. do 26 proc. Jednak to właśnie reklama wideo online z dynamiką na poziomie 33 proc. ma największy wpływ na obecne wzrosty.

Pod tym względem tendencje na polskim rynku coraz bardziej przypominają trendy globalne. Udział wideo online w globalnych wydatkach na reklamę w Internecie w 2012 r. wynosił 8,8%, w 2014 r. - 10,2%, a według prognoz do 2017 r. wyniesie 12,8%. Wideo online jest najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej, który według przewidywań wzrośnie w 2015 r. na całym świecie o 28,9%, osiągając wartość 16,1 mld dol. W 2016 r. prognozowany jest wzrost o 22,5%, a w 2017 − o 19,7%.

W ocenie analityków, do wzrostu wydatków na reklamę wideo online przyczyna się głównie wzrost konsumpcji wideo online na urządzeniach mobilnych (smartfonach, tabletach), która wg szacunków wzrośnie o 43,9% w 2015 r. i o 34,8% w 2016 r. i w 2016 r. przekroczy 50 proc. Konsumpcja wideo na urządzeniach stacjonarnych będzie nadal rosła, jednak w znacznie niższym tempie − o 9,5% w 2015 r. i o 6,5% w 2016 r. ZenithOptimedia prognozuje, że liczba widzów oglądających regularnie wideo online wzrośnie w tym roku o 5,8%, w 2016 r. − o 5,1%, a w 2017 r. − o 5,3%. Według prognoz, w 2016 r. może też zacząć spadać liczba widzów oglądających regularnie tradycyjną, linearną telewizję[i].

Źródło: PMPG Polskie Media

inwestorzy.tv

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Think Tank PE: 39 proc. Europejczyków nie jest świadomych swoich praw w sieci
39 proc. Europejczyków nie jest świadomych swoich praw w sieci. Dlatego Komisja Europejska przedstawiła projekt deklaracji praw i zasad cyfrowych, którego celem jest zwiększenie wiedzy w tym zakresie i stworzenie nadrzędnych ram odniesienia dla transformacji cyfrowej - czytamy w raporcie Think Tanku Parlamentu Europejskiego.
Arthur D. Little (ADL) opublikował swój flagowy raport na temat globalnego rynku mediów na rok 2022. Skupia się on na tym, w jaki sposób firmy z branży medialnej, sportowej i rozrywkowej powinny zareagować na świat post-COVID, zarówno wykorzystując istniejące możliwości, jak i przekształcając swoją działalność, aby pozostać atrakcyjnymi dla...
Radosław Majdan dołącza do newsroomu sportowego Ringier Axel Springer Polska jako komentator i dziennikarz. Nowe stanowisko obejmie od października 2022 r.
Wirtualna Polska na początku roku przyjęła Strategię Zrównoważonego Rozwoju, gdzie jednym z filarów jest zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju i środowiska pracy szanującego różnorodność. Teraz spółka podpisała Kartę Różnorodności, która jest inicjatywą pod patronatem Komisji Europejskiej i jednym z ważnych kroków  w...
Unijne prawa i wolności oraz wartości europejskie powinny być respektowane w internecie w taki sam sposób, jak poza nim. Proponowana deklaracja praw i zasad cyfrowych ma też promować europejskie podejście do transformacji cyfrowej na arenie międzynarodowej - podkreślono w raporcie Think Tanku Parlamentu Europejskiego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764