logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PMPG Polskie Media prognozuje przychody

  PR 16.06.2016, przeczytano 597 razy

PMPG Polskie Media zamknie rok 2016 skonsolidowanymi przychodami na poziomie 51 mln zł.  Zgodnie z opublikowaną dziś prognozą, EBITDA na koniec roku wyniesie 8,1 mln zł, a zysk operacyjny (EBIT) - 7,5 mln zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pmpg-polskie-media-prognozuje-przychody,28958,artykul.html

Pierwsze miesiące roku potwierdzają, że Grupa jest w dobrej formie, ma stabilne, zdrowe fundamenty finansowe. Koncentracja na rozwoju elektronicznych kanałów sprzedaży i digitalizacja tytułów prasowych to główne wyzwania na kolejne kwartały. Realizacja tych zadań przełoży się m.in. na prognozowane wzrosty zysków”  - powiedział prezes PMPG Polskie Media, Michał M. Lisiecki.

Zarząd PMPG Polskie Media zakłada, że przychody Grupy pozostaną na stabilnym poziomie 51 mln zł. Korekta o 1,5 proc. w stosunku do 2015 r. wynika z uwzględnienia zmian w strukturze przychodów związanych ze spadkiem przychodów ze sprzedaży drukowanych wydań dwóch głównych tytułów w portfolio Grupy (o ok. 10 proc.) przy jednoczesnym wzroście przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej (o ok. 14 proc.).

Prognozowany poziom przychodów uwzględnia potencjał mediów wydawanych przez spółki Grupy Kapitałowej PMPG oraz trendy i szacunki dotyczące struktury i dynamiki rynku reklamowego w Polsce w 2016 r., zgodnie z którymi łączna wartość tegorocznych wydatków na reklamę w Polsce wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem o 3,5 – 4 proc. (szacunki ZenithOptimedia Group, SMG Polska i Starlink). Według tych szacunków, nadal w dwucyfrowym tempie będzie rósł rynek reklamy internetowej, konkurujący z reklamą telewizyjną. Jednocześnie nieco wyhamowany zostanie trend do ograniczania wydatków reklamowych w prasie.

Prognoza zakłada, że wynik EBITDA wzrośnie o 26,5% do 8,1 mln zł. Zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 7,50 mln zł wobec 5,77 mln zł w poprzednim roku.

Podobnie jak w ubiegłych latach, również w 2016 r., w ocenie potencjalnych przychodów i zysków, Zarząd podmiotu dominującego GK PMPG konsekwentnie trzyma się konserwatywnych założeń oraz zasady „underpromise – overdeliver”, która w przypadku prognoz oznacza dużą ostrożność w ocenie potencjału rynku, co może powodować niedoszacowanie zarówno przychodów, jak i zysków Grupy.

O zamiarze przekazania do publicznej wiadomości prognoz finansowych Grupy informował podczas konferencji WallStreet 20 prezes Zarządu PMPG S.A., Michał M. Lisiecki. Podkreślał, że spółce udało się na odbudować stabilne podstawy finansowe na poziomach z roku 2014. Mówił też m.in. o potencjale spółki oraz w jakiej perspektywie czasowej należy się spodziewać kolejnych wzrostów. Zdradził też plany rozwoju Grupy, m.in. w rozmowie z Rafałem Irzyńskim dla inwestorzy.tv (https://youtu.be/a2DsI55WuxI).

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media SA pozostaje tygodnik „Wprost”. Przychody AWR „Wprost” stanowią obecnie ok. 40 proc. przychodów całej Grupy. Spółka Orle Pióro, wydawca konserwatywnego tygodnika „Do Rzeczy”, generuje ok. 23 proc. przychodów.

W I kwartale EBITDA GK PMPG wyniosła 2 mln 94 tys. zł w porównaniu do ponad 300 tys. straty w ubiegłym roku. Na pozytywną zmianę miał wpływ wzrost efektywności sprzedaży nowych produktów, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów obsługi prawnej wydawnictwa oraz optymalizacji produkcji i sprzedaży.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za I kwartał wyniosły ponad 14,7 mln zł.

Średnie kursy walutowe przyjęte w prognozie to 4,4 EUR/PLN oraz 3,9 USD/PLN.

Źródło: PMPG Polskie Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764