logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Po raz 13 Łódź Design Festival wskaże najlepszy polski design

   23.01.2023, przeczytano 927 razy
ilustracjastrzałka

must have to najbardziej rozpoznawalny, niezależny znak jakości, który corocznie przyznawany jest najlepszym polskim produktom. Plebiscyt organizowany przez Łódź Design Festival od 2011 roku przyciąga rodzimych projektantów i producentów, którzy chcą zawalczyć o to niezwykle prestiżowe miano.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/po-raz-13-lodz-design-festival-wskaze-najlepszy-polski-design,398737,artykul.html

Zgłoszenia do tegorocznej, 13. edycji, można przesyłać do 15 lutego.

Organizowany w ramach Łódź Design Festival plebiscyt must have już od ponad dekady nagradza najlepsze polskie produkty. Skierowany do rodzimych projektantów i producentów, ma na celu promocję dobrego designu w kraju i za granicą. Plebiscyt jest równocześnie szansą na zaprezentowanie wyróżnionego projektu szerokiej publiczności - tak w mediach, jak i podczas samego Łódź Design Festival. Wydarzeniu towarzyszy bowiem wystawa, na której można obejrzeć nagrodzone projekty. Wyróżnienie znakiem jakości must have to zatem nie tylko prestiż, ale też rekomendacja dla klientów. W długiej historii must have odznaczonych zostało 809 produktów, które od razu podbiły serca konsumentów. Obecnie trwa nabór do kolejnej, 13. już edycji.

Trwa nabór do kolejnej edycji plebiscytu must have! Zgłoszenia przesłane do 15.02.2023 r. będą rozpatrywane w ramach 13. edycji plebiscytu, realizowanej jako część programu 17. Łódź Design Festival w 2023 r.

Udział w plebiscycie must have jest bezpłatny i wymaga jedynie wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej www.musthave.lodzdesign.com. Zgłoszenia do tegorocznej edycji należy przesyłać do 15.02.2023 r. (ilość zgłaszanych produktów nie jest ograniczona). Aby produkt (lub kolekcja produktów) mógł być rozpatrywany w plebiscycie, musi spełnić dwa warunki: producent lub projektant/grupa projektowa muszą pochodzić z Polski, a zgłoszone produkty być dostępne w regularnej sprzedaży. Dodatkowym atutem będzie zgłoszenie produktów (lub kolekcji produktów), które szczególnie odpowiadają na współczesne potrzeby konsumentów - są wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i nie tworzą odpadów, dbają o zdrowie lub są idealne do domowego biura.

Rada Ekspertów must have

Własnych nominacji do plebiscytu must have dokonuje także Rada Ekspertów, której głównym zadaniem jest ostateczna ocena wszystkich zgłoszeń. Na podstawie przeglądu aktualnych nowości na rodzimym rynku, typuje ona produkty, które są godne rekomendacji i przedstawienia szerszemu gronu odbiorców. Produkty te reprezentować mogą najróżniejsze kategorie, takie jak meble, wyposażenie wnętrz i ogrodu, moda (ubiór, biżuteria, akcesoria), artykuły dla dzieci, budownictwo, elektronika, sport i rekreacja, zdrowie i uroda, hobby, rozrywka, edukacja czy usługi. W skład Rady Ekspertów wchodzą uznani architekci, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. To oni przyznają znak jakość must have, kierując się takimi kryteriami jak funkcjonalność, ergonomia, estetyka, wytrzymałość, jakość oraz jej stosunek do ceny. Szczególną uwagę poświęcają przy tym propozycjom produktów, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby współczesnych konsumentów.

Projekty zgłoszone do must have 2023 oceni Rada Ekspertów w składzie:

  • Kamil Białas - Pasjonat modernistycznej architektury i ponadczasowego designu. Studiował stosunki międzynarodowe oraz filologię litewską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Miłość do pisania o designie i architekturze skłoniła go do przeprowadzki do Warszawy, gdzie objął stanowisko redaktora prowadzącego serwis bryla.pl. Po latach założył swoje medium, które dziś jest liderem w branży architektury w Polsce. Jest redaktorem naczelnym magazynu „WhiteMAD" i serwisu whitemad.pl. Od 2022 r. jako członek Rady Ekspertów merytorycznie wspiera plebiscyt must have, który organizowany jest przez Łódź Design Festival.
  • Anna Olga Chmielewska - Projektuje wnętrza od 1991 r. Jest również stylistką wnętrz i scenografką. Absolwentką architektury wnętrz na ASP w Warszawie i Poznaniu. Jej ulubione tematy to eklektyczne mieszkania w starych kamienicach, przytulne siedliska poza miastem i butikowe przestrzenie użytkowe. Specjalizuje się w stylizowaniu i aranżowaniu wnętrz na potrzeby sesji zdjęciowych, projektowaniu scenografii do sesji i filmów reklamowych. Autorka tekstów o architekturze i projektowaniu zamieszczanych w prasie branżowej.
  • Anna Grużewska - Redaktorka, dziennikarka, redaktor naczelna największego polskiego miesięcznika wnętrzarskiego „Czas na Wnętrze" oraz strony www.czasnawnetrze.pl.
  • Piotr Maciaszek - Architekt, projektant wnętrz, fotograf. Współzałożyciel warszawskiego studia NOKE Architects, które niedawno obchodziło 10-lecie działalności. Pracownia skupia się na projektowaniu doświadczeń - od tych we wnętrzach niewielkich butików po założenia urbanistyczne. W projektach poszukuje dialogu pomiędzy sztuką i architekturą.
  • Dominika Olszyna-Kniaź - Absolwentka Kulturoznawstwa oraz Zarządzania Innowacją na Uniwersytecie SWPS. Od 2010 roku pracuje jako dziennikarka i redaktorka. Specjalizująca się w tematach lifestyle'owych i kulturalnych. Obecnie redaktor naczelna obszarów Lifestyle i Kultura onet.pl.
  • Michał Piernikowski - Dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu.
  • Hanna Rydlewska - Dyrektorka wydawnicza „Vogue Polska" i redaktorka prowadząca „Vogue Polska Living". Dla tego tytułu przygotowuje podcast o designie, sztuce i architekturze. W radiu Chillizet prowadzi za to autorską audycję o kulturze i modzie „Edycja limitowana". Jest prezeską wydawnictwa książkowego Osnova Publishing. Autorka książki „Po prostu przyjaźń" i współautorka bestsellera „Slow Sex. Uwolnij miłość".
  • Jan Sikora - Profesor gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, laureat 15 międzynarodowych nagród, w tym: A'Design Award, World Design Awards, Arch Design Award, Rethinking the Future  i Loop Design Award. W kraju otrzymał m.in. Nagrodę Architektoniczną Polityki i Bryłę Roku. Przewodniczący jury i juror takich konkursów jak must have, Dobry Wzór, Konkurs Koło, Samsung Bespoke, Saint-Gobain Glass Design Award czy Inspireli International Awards.
  • Jola Skóra - Jest fotografką, projektantką, pomysłodawczynią JAM KOLEKTYW. Absolwentka ASP w Poznaniu oraz PWSFTviT w Łodzi od kilkunastu lat związaną zawodowo z branżą kreatywną. Tworzy koncepcje kreatywne i estetyczne sesji zdjęciowych i wizualizacji. Specjalizuje się w fotografowaniu wnętrz i aranżacyjnych sesjach przedmiotów. W swoim dorobku ma liczne publikacje w magazynach polskich i zagranicznych o tematyce wnętrzarskiej i lifestyle'owej.
  • Małgorzata Szczepańska - Redaktor naczelna i dyrektor kreatywna magazynu „Elle Decoration". Projektantka, stylistka, od lat związana z rynkiem mediów. Na swoim koncie ma współpracę z agencjami reklamowymi dla których przygotowywała produkcje sesji zdjęciowych i reklamowych, m.in. Leo Burnett, oraz magazynami „Dom i Wnętrze", „Dobre Wnętrze", „Wysokie Obcasy", „Kuchnia" czy „M jak mieszkanie", którego była też redaktorem naczelnym. Autorka koncepcji magazynów „Inspiracje" i „Sielskie Życie".
  • Agata Twardoch - Architektka i urbanistka, profesorka na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej, członkini TUP, Affordable Housing Forum oraz Rady Fundacji Rynku Najmu. Zajmuje się dostępnym budownictwem mieszkaniowym i alternatywnymi formami zamieszkania. Projektuje założenia urbanistyczne i doradza miastom. Autorka książek „System do mieszkania" (Bęc Zmiana! 2019) oraz „Architektki. Czy kobiety zaprojektują lepsze miasta?" (W.A.B. 2022).
  • Zofia Wyganowska - Projektantka wnętrz, absolwentka Architektury Wnętrz i Romanistyki. Po ukończeniu studiów w 2011 r. zdobywała doświadczenie w pracowniach architektury i architektury wnętrz, aby w 2014 r. założyć autorską pracownię, w której odpowiada zarówno za projekty przestrzeni mieszkalnych, jak i lokali użytkowych.

Źródło: Łódź Design Festival

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Youtube Works 2023: Grand Prix i dwa wyróżnienia dla ING
Podczas tegorocznej edycji YouTube Works Awards „Miasto ING” w Roblox zwyciężyło w kategorii Ingenious Insight oraz Action Driver. Bank zdobył również główne wyróżnienie konkursu – Grand Prix. Jury konkursu doceniło ING za najlepiej zaadresowany insight oraz doskonały przykład innowacyjnego marketingu i wykorzystania mediów...
Sony World Photography Awards 2024: Wyniki konkurs otwartego
World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców kategorii i zdobywców wyróżnień w konkursie otwartym Sony World Photography Awards 2024, w którym nagradzane były najlepsze pojedyncze zdjęcia z całego świata zrobione w 2023 r.
Kampania Fundacji Avalon: konkurs dla dziennikarzy rozstrzygnięty
Fundacja Avalon z przyjemnością ogłasza wyniki konkursu dziennikarskiego zorganizowanego w ramach jej ostatniej kampanii społecznej „Teraz mnie widzisz”. Laureatami zostali Dominika Kopańska (Niepelnosprawni.pl), Jakub Jamrozek (PR Czwórka) i Magdalena Stefańska (TVP Info).
Znamy zwycięzców Youtube Works Awards 2023
Tym razem po Grand Prix sięgnął ING Bank Śląski z kampanią „Złap hakera”. W poszczególnych kategoriach triumfowały także projekty marek Decathlon, Epaka.pl, Health Labs Care oraz YES.
Festiwal Kreatywności Golden Drum świętuje 30 urodziny
Od ponad trzech dekad festiwal zaprasza firmy z branży komunikacji kreatywnej, reklamy i pokrewnych dziedzin do udziału w konkursie, w którym prezentowane i nagradzane są wybitne osiągnięcia. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia zaplanowanego na 9-10 października, w Grand Hotel Bernardin w Portorož na Słowenii przedstawiciele branży kreatywnej ponownie spotkają się, aby wyłonić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764