logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Po Warszawie czas na Kraków: Kolejna miejska kampania „podatkowa”

   07.04.2017, przeczytano 1417 razy
ilustracjastrzałka

„Bądź bohaterem Krakowa! Płać podatki w naszym mieście” – to hasło najnowszej kampanii realizowanej przez Opus B dla Miasta Kraków, która wystartowała na początku kwietnia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/po-warszawie-czas-na-krakow%3A-kolejna-miejska-kampania-_podatkowa_,32072,artykul.html

Celem działań promocyjnych jest zachęcenie osób pracujących, studiujących i żyjących w Krakowie do rozliczania podatku PIT na terenie tego miasta.

– Chcieliśmy przekonać wszystkich, którzy mieszkają w Krakowie, a nie są w nim zameldowani, do tego jak wiele można zrobić z ich podatków, aby w mieście żyło się lepiej i wygodniej – mówi Klaudia Cieślak, Account Group Head w Opus B, koordynująca kampanię.

To pierwsza kampania realizowana przez Opus B w ramach, stworzonego  również przez agencję, nowego systemu identyfikacji wizualnej miasta. Kampania objęła działania w prasie, Internecie (display, social media), OOH (billboardy, citylighty), BTL oraz promocję w MPK, gdzie na ekranach wyświetlany jest quiz – „Czy jesteś tak krakowski jak lajkonik”? W ramach działań promocyjnych 2 kwietnia pod Magistratem odbyło się wydarzenie, w trakcie którego rozdawane były sadzonki drzew oznaczone hasłem kampanii.

Władze Krakowa zapowiadają, że w tym roku, tak jak w poprzednim zostanie przygotowany specjalny dedykowany program służący rozliczaniu podatku PIT na terenie Krakowa. Program będzie dostępny w wersji elektronicznej na stronie www.krakow.pl/podatki. Informacje o kampanii podatkowej pojawią się w komunikacji miejskiej, w telewizji autobusowej emitowane będą spoty promocyjne, informacja będzie się także wyświetlać w automatach Krakowskiej Karty Miejskiej.

W Krakowie ok. 25% wszystkich dochodów miasta stanowią wpływy finansowe z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) − każda osoba wskazująca w zeznaniu podatkowym miasto to ok. 2 000 zł wpływające do miejskiej kasy. Około 1 mld zł rocznie wpływa do budżetu miasta z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.

Krakowska kampania to kolejny przykład sięgania po władze miejskie po narzędzia reklamowe w celu przekonania mieszkańców do "lojalności podatkowej". Ostatnio omawialiśmy kontrowersyjną kampanię tego typu prowadzoną w Warszawie. W porównaniu z nią, kampania Krakowska wydaje się bardzo skromna pod względem kreatywnym - ale może okaże się dzięki temu skuteczniejsza od krytykowanej za nadmiar kreatywnych efektów kampanii warszawskiego ratusza?

Źródło: Opus B, UM Krakowa

www.opusb.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764