logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poczta Polska z bohaterami niepodległości na znaczkach

  PR 13.11.2018, przeczytano 558 razy
ilustracjastrzałka

Poczta Polska uczci 100. rocznicę niepodległości specjalną edycją znaczków upamiętniających ważne wydarzenia z historii państwa polskiego. Trafią one do sprzedaży 11 listopada br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poczta-polska-z-bohaterami-niepodleglosci-na-znaczkach,380116,artykul.html

Włączając się w narodowe obchody rocznicy odzyskania niepodległości, Poczta Polska wprowadza do obiegu trzy emisje filatelistyczne: „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”, „Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej” oraz „100. rocznica zakończenia I wojny światowej".

 – Stulecie niepodległej Rzeczypospolitej to wydarzenie szczególne, dlatego Poczta Polska wydaje znaczki związane z bohaterami, którym zawdzięczamy wolność i wydarzeniami sprzed 100 lat. Jestem niezwykle dumny, że Poczta Polska, dzięki inicjatywom umożliwiającym stworzenie stabilnego i niezawodnego systemu komunikacji w Rzeczypospolitej, odegrała tak wielką rolę w kształtowaniu polskiej państwowości – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Na emisję  „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości” składa się 8 znaczków z wizerunkami: Ignacego Jana Paderewskiego, Józefa Piłsudskiego, Romana Dmowskiego, Wincentego Witosa, Ignacego Daszyńskiego, Wojciecha Korfantego. Na znaczkach, skomponowanych w formie bloku, znajduje się też postać Matki Bożej Hetmanki Żołnierza Polskiego oraz Order Odrodzenia Polski. W środku arkusika, na przywieszce, znajduje się wizerunek orła z 1919 roku. Znaczki zaprojektowała Marzanna Dąbrowska, autorem koloryzacji fotografii jest Mirosław Szponar.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Emisja „Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej” przedstawia ilustracje wybranych jednostek militarnych Rzeczypospolitej z ostatniego stulecia. Na znaczkach znajdują się wizerunki żołnierzy lądowych, kawalerii, artylerii konnej, marynarki wojennej oraz lotnictwa. Na jednym ze znaczków umieszczono ilustracje przedstawiające współczesne siły zbrojne Rzeczypospolitej, tj. Wojska Lądowe, Siły Powietrzne, Wojska Marynarki Wojennej, Wojska Specjalne i Wojska Obrony Terytorialnej. Autorem projektów znaczków jest Maciej Jędrysik.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Znaczek „100. rocznica zakończenia I wojny światowej" przedstawia wazon z makami, które stanowią międzynarodowy symbol zakończenia tej wojny. Wazon to francuski granat F1 wykorzystywany podczas I wojny światowej. Autorem projektu znaczka Jan Konarzewski.

 – Poczta Polska dokłada wszelkich starań, by w swojej działalności filatelistycznej upamiętniać najważniejsze wydarzenia historyczne oraz wspierać tworzenie pomostu pomiędzy pokoleniami, narodami i kulturami – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Dodatkowo, w ramach obchodów wydarzeń sprzed 100 lat, Poczta Polska wyemitowała kartki z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej, o wartości z oznaczeniem literowym A, pt.: „Żołnierze Niepodległości”. Przedstawiają one wizerunki marszałka Polski Józefa Piłsudskiego; generała broni Józefa Dowbora-Muśnickiego; generała broni Józefa Hallera; generała broni Stanisława Szeptyckiego; generała broni Tadeusza Jordana-Rozwadowskiego.  

Kartki o wymiarach 148 x 105 mm wydrukowano jednostronnie, techniką offsetową, na kartonie białym, w nakładzie po 12 000 sztuk każdej, w następujących kolorach druku: żółtym,   czerwonym, niebieskim  i czarnym.

O znaczkach:

„100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”

  • autorka projektu znaczków: Marzanna Dąbrowska
  • autor koloryzacji fotografii: Mirosław Szponar
  • liczba znaczków: 8
  • wartość: każdy po 2,60 zł
  • nakład: każdego po 180 000 szt.
  • technika druku znaczków: offset + raster stochastyczny
  • format znaczka: 31,25 x 43 mm
  • arkusz sprzedażny: 8 znaczków + przywieszka z dynamicznym efektem optycznym
  • papier: fluorescencyjny
  • data wprowadzenia do obiegu: 11 listopada  2018 r.

„Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej”

  • autor projektu: Maciej Jędrysik
  • liczba znaczków: 5
  • wartości: 5 x 2,60 zł
  • nakłady: po 100 000 szt. każdego
  • technika druku: rotograwiura
  • format znaczków: 54x27 mm (4 znaczki), 108x27 (1 znaczek)
  • papier: fluorescencyjny
  • arkusz sprzedażny: 5 różnych znaczków
  • data wprowadzenia do obiegu: 11 listopada 2018 r.

„100. rocznica zakończenia I wojny światowej"

  • autor projektu: Jan Konarzewski
  • liczba znaczków: 1
  • wartość: 2,60 zł
  • nakład: 135 tys. szt.
  • technika druku: offset
  • format znaczka: 40,5 x 40,5 mm
  • papier: fluorescencyjny
  • arkusze sprzedażne: 9 znaczków
  • data wprowadzenia do obiegu: 11 listopada 2018 r.

Źródło: Poczta Polska

www.poczta-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MORE – Miejskie Okna Reklamowe od Jetline
MORE to więcej niż cyfrowa reklama zewnętrzna, to nowoczesne spojrzenie na witryny pawilonów, punktów usługowych czy gastronomicznych. Sieć ekranów stworzonych przez MyLED dla JetLINE jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów oraz marketerów.
Samsung QPR: profesjonalne ekrany QLED 8K
Samsung Electronics Polska wprowadza do sprzedaży monitory profesjonalne 8K z serii QPR. Najnowsze urządzenia z rodziny wyświetlaczy profesjonalnych, oferują najwyższą jakość wyświetlanego obrazu, szczególnie ważną dla klientów biznesowych. Ekran wyposażony jest w matrycę o rozdzielczość 33 mln pikseli, a funkcja upscalingu AI znacząco poprawia jakość obrazu.
Decathlon i Hand Made znów w jednej drużynie
Agencja reklamowa Hand Made wygrała przetarg na koncept kreatywny oraz realizację kampanii promocyjnej dla marki własnej Decathlon – IMVISO (futsal).
Lekcje aktorstwa w kampanii świątecznej SOS Wiosek Dziecięcych
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rozpoczyna nową kampanię, której celem jest zapewnienie rodzinnych świąt opuszczonym i osieroconym dzieciom oraz rodzinom znajdującym się w kryzysowej sytuacji. W tym roku do wsparcia akcji Stowarzyszenie zaprosiło Tomasza Kota oraz innych znanych aktorów filmowych i teatralnych.
„Don’t just take, give.” - najnowsza kampania marki Instax dla Fujifilm
Wystartowała kampania marki instax, której jedną z odsłon jest konkurs konsumencki, w ramach którego każdy może zostać instaxfluencerem. W wyniku wygranego przetargu, za adaptację globalnej kampanii odpowiada agencja Bluecloud Interactive.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764