logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poczta Polska z bohaterami niepodległości na znaczkach

  PR 13.11.2018, przeczytano 2920 razy
ilustracjastrzałka

Poczta Polska uczci 100. rocznicę niepodległości specjalną edycją znaczków upamiętniających ważne wydarzenia z historii państwa polskiego. Trafią one do sprzedaży 11 listopada br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poczta-polska-z-bohaterami-niepodleglosci-na-znaczkach,380116,artykul.html

Włączając się w narodowe obchody rocznicy odzyskania niepodległości, Poczta Polska wprowadza do obiegu trzy emisje filatelistyczne: „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”, „Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej” oraz „100. rocznica zakończenia I wojny światowej".

 – Stulecie niepodległej Rzeczypospolitej to wydarzenie szczególne, dlatego Poczta Polska wydaje znaczki związane z bohaterami, którym zawdzięczamy wolność i wydarzeniami sprzed 100 lat. Jestem niezwykle dumny, że Poczta Polska, dzięki inicjatywom umożliwiającym stworzenie stabilnego i niezawodnego systemu komunikacji w Rzeczypospolitej, odegrała tak wielką rolę w kształtowaniu polskiej państwowości – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Na emisję  „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości” składa się 8 znaczków z wizerunkami: Ignacego Jana Paderewskiego, Józefa Piłsudskiego, Romana Dmowskiego, Wincentego Witosa, Ignacego Daszyńskiego, Wojciecha Korfantego. Na znaczkach, skomponowanych w formie bloku, znajduje się też postać Matki Bożej Hetmanki Żołnierza Polskiego oraz Order Odrodzenia Polski. W środku arkusika, na przywieszce, znajduje się wizerunek orła z 1919 roku. Znaczki zaprojektowała Marzanna Dąbrowska, autorem koloryzacji fotografii jest Mirosław Szponar.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Emisja „Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej” przedstawia ilustracje wybranych jednostek militarnych Rzeczypospolitej z ostatniego stulecia. Na znaczkach znajdują się wizerunki żołnierzy lądowych, kawalerii, artylerii konnej, marynarki wojennej oraz lotnictwa. Na jednym ze znaczków umieszczono ilustracje przedstawiające współczesne siły zbrojne Rzeczypospolitej, tj. Wojska Lądowe, Siły Powietrzne, Wojska Marynarki Wojennej, Wojska Specjalne i Wojska Obrony Terytorialnej. Autorem projektów znaczków jest Maciej Jędrysik.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Znaczek „100. rocznica zakończenia I wojny światowej" przedstawia wazon z makami, które stanowią międzynarodowy symbol zakończenia tej wojny. Wazon to francuski granat F1 wykorzystywany podczas I wojny światowej. Autorem projektu znaczka Jan Konarzewski.

 – Poczta Polska dokłada wszelkich starań, by w swojej działalności filatelistycznej upamiętniać najważniejsze wydarzenia historyczne oraz wspierać tworzenie pomostu pomiędzy pokoleniami, narodami i kulturami – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Dodatkowo, w ramach obchodów wydarzeń sprzed 100 lat, Poczta Polska wyemitowała kartki z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej, o wartości z oznaczeniem literowym A, pt.: „Żołnierze Niepodległości”. Przedstawiają one wizerunki marszałka Polski Józefa Piłsudskiego; generała broni Józefa Dowbora-Muśnickiego; generała broni Józefa Hallera; generała broni Stanisława Szeptyckiego; generała broni Tadeusza Jordana-Rozwadowskiego.  

Kartki o wymiarach 148 x 105 mm wydrukowano jednostronnie, techniką offsetową, na kartonie białym, w nakładzie po 12 000 sztuk każdej, w następujących kolorach druku: żółtym,   czerwonym, niebieskim  i czarnym.

O znaczkach:

„100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”

  • autorka projektu znaczków: Marzanna Dąbrowska
  • autor koloryzacji fotografii: Mirosław Szponar
  • liczba znaczków: 8
  • wartość: każdy po 2,60 zł
  • nakład: każdego po 180 000 szt.
  • technika druku znaczków: offset + raster stochastyczny
  • format znaczka: 31,25 x 43 mm
  • arkusz sprzedażny: 8 znaczków + przywieszka z dynamicznym efektem optycznym
  • papier: fluorescencyjny
  • data wprowadzenia do obiegu: 11 listopada  2018 r.

„Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej”

  • autor projektu: Maciej Jędrysik
  • liczba znaczków: 5
  • wartości: 5 x 2,60 zł
  • nakłady: po 100 000 szt. każdego
  • technika druku: rotograwiura
  • format znaczków: 54x27 mm (4 znaczki), 108x27 (1 znaczek)
  • papier: fluorescencyjny
  • arkusz sprzedażny: 5 różnych znaczków
  • data wprowadzenia do obiegu: 11 listopada 2018 r.

„100. rocznica zakończenia I wojny światowej"

  • autor projektu: Jan Konarzewski
  • liczba znaczków: 1
  • wartość: 2,60 zł
  • nakład: 135 tys. szt.
  • technika druku: offset
  • format znaczka: 40,5 x 40,5 mm
  • papier: fluorescencyjny
  • arkusze sprzedażne: 9 znaczków
  • data wprowadzenia do obiegu: 11 listopada 2018 r.

Źródło: Poczta Polska

www.poczta-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764