logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pod okiem reklamy: podsumowanie targów w Poznaniu

   12.04.2012, przeczytano 2774 razy

Od gigantycznych pneumatycznych nośników i krążących pod dachem pawilonu sterowców po kolorowe pufy, miniaturowe zapałki i jednorazowe opakowania nitek dentystycznych – nośnikiem reklamy może być wszystko. Pokazali to wystawcy salonu Visual Expo. Że drukować można na wszystkim, i to w doskonałej jakości, widzieliśmy na stoiskach salonu Digital Printing. Do tego okazało się, że dziś nawet ogromne realizacje drukarskie można zlecać niemal trzema kliknięciami myszki. Zakończone właśnie targi EURO-REKLAMA odwiedziło w tym roku 5,5 tys. osób. Swoje produkty pokazywało 150 firm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pod-okiem-reklamy%3A-podsumowanie-targow-w-poznaniu,15208,artykul.html

Rozmowom na stoiskach towarzyszyły emocje trzydniowych mistrzostw w aplikacjach samochodowych – 3rd Polish Car Wrap Championshiph, a w pawilonie Digital Printing Expo – warsztaty praktyczne druku cyfrowego: od A do Z.

Dwa salony, dwa pawilony

W infrastrukturze, którą dysponują międzynarodowe Targi Poznańskie, reklama może pokazać, co potrafi. Tegoroczne targi rozlokowały się w dwóch połączonych ze sobą halach. Salon Visual Expo w pawilonie 3 skupił firmy oferujące artykuły promocyjne i reklamowe, usługi reklamowe, maszyny i materiały do produkcji reklam oraz nośniki reklamowe. W salonie Digital Printing Expo w pawilonie 3a zobaczyliśmy ofertę związaną z reklamową poligrafią: druk wielko- i małoformatowy, urządzenia do uszlachetniania druku oraz materiały i akcesoria eksploatacyjne. Przestrzeń i warunki techniczne pozwalają w Poznaniu na prezentację wielu maszyn w ruchu, nawet tych o sporych gabarytach, a firmy prezentujące nośniki wielkoformatowe mogą tu naprawdę rozwinąć skrzydła.

Face to face

Właśnie w świecie reklamy, zdominowanym przez komunikację wirtualną, targi mają szczególne zadanie. – Dają po prostu doskonałą szansę na nawiązanie biznesowych relacji face-to-face. Takich kontaktów dzisiaj jest coraz mniej – mówi dyrektor targów EURO-REKLAMA Piotr Kamiński. – Z punktu widzenia firm prezentujących się na targach jest podobnie. Internet nie jest w stanie zastąpić bezpośredniej prezentacji produktowej, nie da tak zdecydowanej korelacji produktu z marką firmy, a to przecież główny cel marketingu i promocji.

Swoje stoiska na targach przygotowują również organizacje branżowe, wydawnictwa specjalistyczne i portale świata reklamy.

Profesjonaliści związani w różny sposób z produkcją, sprzedażą i kupnem artykułów i usług reklamowych: agencje reklamowe, agencje BTL, pracownicy działów marketingu i reklamy firm różnych branż, przedstawiciele działów promocji samorządów, pracownicy studiów graficznych i poligraficznych przyjeżdżają do Poznania od 20 lat. To ludzie podejmujący decyzje zakupowe lub mający na nie wpływ: dyrektorzy, menedżerowie kierujący projektami.

Że targi to z jednej strony umacnianie wizerunku firm, informowanie o nowych ofertach, a z drugiej strony biznes, zakończony uściskiem dłoni, widać było najwyraźniej na stoisku Centrum Ploterowego Atrium. Informowały o tym szyldy „Sprzedane” pojawiające się na kolejnych maszynach.

Wielkie i małe nowinki

Na przestrzeni warsztatów „Druk cyfrowy od A do Z”, przygotowanych przez wydawnictwo Polski Drukarz, można było zobaczyć przy pracy – premierowo! – maszynę KIP C780. To kolejne wcielenie modelu KIP C80, pierwszej na świecie maszyny drukującej w kolorze w technologii LED. W Poznaniu pokazała ją firma DKS, KIP Europe zaprezentuje ją po raz pierwszy na zbliżających się targach Drupa. W zestawie możliwości technicznych tej maszyny zwracała uwagę wydajność: do 300 A0. na godzinę.

Na stoisku firmy Integart można było się przyjrzeć bliżej technologii druku lateksowego. Tusz lateksowe przyniosły przełom w poligrafii – nie tylko reklamowej. Pozwalają one na druk z doskonałą jakością na niemal każdym podłożu, ale co ważniejsze – są jedyną technologią z certyfikatami ekologicznymi: Nordic Eko i Greenguard. Tusz lateksowy przygotowany jest bowiem na bazie wody, a nie organicznych rozpuszczalników, jak solwent. Daje to możliwość stosowania zadrukowanych tą technologią materiałów nie tylko na zewnątrz, gdzie wymagana jest odporność na wilgoć i promieniowanie UV, ale i wewnątrz pomieszczeń. Stoisko Integart, będące żywym dowodem na niezwykłe możliwości druku lateksowego, zostało wyróżnione statuetką Złotego Akanta.

Była też okazja, by przyjrzeć się technologii rodem z Chin. Zaprezentowała ją firma Plotserwis, zdobywając dwa Złote Medale MTP tej edycji targów: za zestaw do zadruku poliestrów i papierów termotransferowych UD-LB z calandrem do utrwalania atramentu na materiałach oraz solwentowe drukarki wielkoformatowe FY-32 serii G. Dostawca wszystkich maszyn, Universal Digital Technology Equipment, to jedyny chiński producent, którego wyroby zdobywają wyróżnienia na imprezach targowych w Polsce.

Drukarki FY-32 łączą proekologiczne rozwiązania z zadziwiająco dobrą jakością druku. Dają możliwość zmiany prawie wszystkich parametrów druku w czasie rzeczywistym, zapewniają szybką transmisję danych po światłowodach i nie mają chipów, co pozwala na dowolny dobór atramentu. Rozwiązania technologiczne zastosowane w tej serii drukarek skutkują znacznym obniżeniem kosztów ich eksploatacji, co oczywiście budziło znaczne zainteresowanie. Wielkoformatowa drukarka UD-LB oferuje rozdzielczość do 1440 dpi, prędkość druku ponad 100 m kw. na godz., wyposażona jest w głowicę EPSON DX5, a dedykowany przez producenta tusz dyspersyjny pozwala na uzyskanie wyjątkowo ostrego wydruku. Nasycenie kolorów osiąga się po utrwaleniu w kalandrze.

Wiele nowości ze swojej oferty pokazała w tym roku firma Atrium Centrum Ploterowe. Dominowała wśród nich blisko dwutonowa konstrukcja plotera Zenith KM 2030 UV, oferujący druk o fotograficznej rozdzielczości 1440 x 1440, kolorem białym, jak i lightami czy lakierem. Ekosolwentowy Zenith 1802 promowany był jako maszyna o niskim koszcie eksploatacji zakupu, a więc doskonałym wskaźniku zwrotu inwestycji. Zastosowana w nim technologię Feather, w której nakładane pasy atramentu, łagodnie przeplatają się z kolejnymi, w dużym stopniu eliminuje efekt paskowania. Podobny efekt gwarantuje ploter Mutoh ValueJet 1624, wyposażony w technologię Inteligent Interweaving, która przeplata kolejne pasy atramentu specjalnym rastrem dostosowanym do rodzaju drukowanej grafiki. Zabieg ten eliminuje efekt paskowania i inne defekty druku.

Obok ploterów poczesne miejsce zajmował opracowany i wytwarzany w opolskiej fabryce laminat podłogowy Profiflex Lam-Pro 4-Floor MPT F120+. Certyfikat DIN 51130 klasy antypoślizgowości R9 oznacza, że może on być nośnikiem reklamy i grafiki informacyjnej w takich miejscach, jak banki, schody w szkołach, aptekach, szpitalach, klinikach, sklepach, hipermarketach, restauracjach itp.
Materiały samoprzylepne Ikonos Profiflex, opracowane w Opolu, bazujące na półfabrykatach światowej koncernów chemicznych, kusiły gwarancją najwyższych parametrów druku przy niskiej cenie bezpośrednio u producenta.

Rozwiązanie pozwalające na druk białym tuszem na niemal każdej powierzchni przywiozła na targi firma CNC Technika. Chorwacka drukarka Azon DTS WHITE doskonały następca znanego modelu DTS. Druk na ciemnych powierzchniach przy zachowaniu jakości i trwałości wydruku łączy się tu z łatwą obsługą i konserwacją. DTS WHITE drukuje trzema wielkościami kropli tuszu z udoskonalonymi pigmentami. Ich molekuły mają zdolność penetracji i łączenia z gładkimi i chropowatymi płaszczyznami wielu materiałów: szkła, ceramiki, skóry, metalu, a także drewna, kamienia i plastiku. Może zadrukowywać przedmioty do wysokości 10 cm.

Targowy znak „Nowość” przyciągał wzrok również na stoisko firmy Graph Expert, a na nim między innymi w stronę Astor AntiCurl – laminatora do laminacji jednostronnej i enkapsulacji druków arkuszowych, laminatora wielkoformatowego multiLAM ML i pionowego trymera Apollo do bezpyłowego cięcia twardych podłoży do 210 cm.

Wysyp nowinek i ciekawostek nie ograniczał się oczywiście do świata druku cyfrowego.

Jak wyjątkowym partnerem w pracy agencji reklamowej może być drukarnia internetowa, pokazała firma Colours Factory. Wyjątkowym nie tylko przez nadzwyczaj szeroką ofertę produktową – od wizytówek, przez pieczątki, teczki, podkłady na biurko, po billboardy 1090 x 1530 m, technologię druku, ułatwienia logistyczne, ale przede wszystkim przez przyjazność swojego interfejsu. Zamówienie składane niemal w trzech krokach, wsparcie techniczne przez możliwość bezpośredniej rozmowy przez telefon, czat lub e-mail i konkurencyjne ceny – wszystkie te cechy pozwoliłu portalowi Drukomat.pl na zdobycie Złotego Medalu MTP.

Swoją obecność na targach zaakcentowały też firmy związane z digital out of home. Folię interaktywną, która zmienia szklaną powierzchnię w efektywne narzędzie komunikacji pokazała firma Petrosol Digital Signage. Na stoisko Raster Vision zapraszała wirtualna hostessa – spektakularny efekt dzięki akrylowej konstrukcji i folii do tylnej projekcji. Potencjał reklamowy kryjący się w ogromnych ekranach ledowych prezentowała firma Flexvision. Firma Digital Emotions zaskoczyła gości stoiska European Media Group możliwością pogawędki z dinozaurem na ekranie telewizora. technologia pozwalająca na stworzenie wirtualnego aktora wzbogaca dziś eventy, szkolenia, koncerty, niedługo być może stanie się stałym elementem targowych stoisk.

Potencjał reklamy zewnętrznej można było zobaczyć na przestrzeni zajętej przez Studio 55 i jego pneumatyczne nośniki reklamowe. To spektakularne i jednocześnie proste w obsłudze rozwiązania, po podłączeniu zasilania rozstawiające się niemal samodzielnie, jak gigantyczny powietrzny billboard o powierzchni 12 x 15 m, najwyższy w Polsce. Do tego flagi wysokie na 6,5 m i widoczność zapewniona.

Podobnie spektakularne rozwiązania proponowała firma Sky & You. Sterowce z reklamą EURO-REKLAMY krążyły przez trzy dni pod sufitem targowej hali, przekonując, że w niekonwencjonalne nośniki naprawdę warto inwestować. Podobnie zresztą w poszukiwanie rozwiązań pozwalających wykorzystać rozwiązania już znane – taki właśnie pomysł pokazała firma China Hawk Display, tworząc z systemowych banerów roll-up jeden duży ekran, i SAKO-EXPO Techtextilplast, tworząc Ledoramy – profil aluminiowy z wbudowanym systemem podświetlenia LED, jedyny w Polsce kompleksowy system reklamy podświetlanej średniego formatu do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych, nagrodzony Złotym Medalem MTP.

Nie zawiodły także reklamowe drobiazgi. Firma Trodat Polska pokazała pieczątkę z wielokolorowym odbiciem – do wyboru 15 kolorów tuszu, kształt grafiki oddany z maksymalną precyzją – a także system laserowy Co2 i światłowodowy do grawerowania i cięcia, pozwalający na uzyskanie tych rezultatów nie tylko na pieczątce. W reklamowe ekotrendy wpisała się pieczątka Printy – w kompaktowej obudowie z przyjaznych dla środowiska, atestowanych materiałów, efekt współpracy Trodat GmbH z WWF.

Miłośnicy gadżetów mieli co oglądać. Na stoisku firmy Trober Polska – od bezpłomieniowej zapalniczki z żarnikiem, ładowanej przez USB, poprzez ksenonową latarkę z przenośną ładowarką, imponującą 800-meterowym zasięgiem promienia, możliwością jego rozszerzania i funkcją SOS, po podgrzewacz do dłoni kumulujący ciepło spalanej benzyny. Wszystko to oczywiście przemyślane jako efektywny nośnik reklamy.

Zbliżające się wielkimi krokami Euro 2012 widoczne było także na stoiskach. Biel i czerwień dominowała nie tylko w oczywisty sposób na przykład w ofercie Agencji Reklamy Sportowej Promoball, ale i wśród firm oferujących flagi, statuetki nagród, konstrukcje namiotowe czy reklamowe smycze. Firma Absoluto przygotowała na targi smycz kibica – z gwizdkiem ukrytym w plastikowym złączniku.

Wiedza na wyciągnięcie ręki

Przez dwa dni na przestrzeni wydawnictwa Polski Drukarz trwały warsztaty „Druk cyfrowy od A do Z”. Specjaliści dostarczający urządzenia, materiały, oprogramowanie do druku cyfrowego, przedstawiciele drukarń i agencji reklamowych, a także ich klienci mogli wspólnie zastanowić się nad problemami, które napotykają w swojej pracy. Tematyka warsztatów obejmowała zarówno druk mało-, jak i wielkoformatowy, w ich wszelkich odmianach, i rozmaite zastosowania druku cyfrowego, w tym drukowanie folderów i broszur, katalogów, ulotek, plakatów i banerów, opakowań i etykiet, kopert, materiałów POS, folii do oklejania aut, druk na tekstyliach i artykułach promocyjnych. Prelegenci przyglądali się urządzeniom różnych typów, prezentując ich możliwości: jakość, prędkość, wydajność, stosowane materiały, opcje wykańczania wydrukowanego produktu. Spore zainteresowanie budziła kwestia personalizacji druków, która pozwala znacznie zwiększyć skuteczność przekazu marketingowego czy reklamowego.

Na miejscu pracowały nowoczesne urządzenia: maszyna KIP C7800, Konica Minolta PRESS C7000P z RIP-em Hikari, DigiFold Pro, a eksperci odpowiadali na pytania uczestników warsztatów i zwiedzających targi.

Partnerami warsztatów były firmy: Agfa Polska, DKS i Zinart Systemy Graficzne.

Bitwa na folie: już po raz trzeci

Areną zmagań teamów walczących o tytuł zwycięzcy Mistrzostw Polski w Aplikacjach Samochodowych, czyli 3rd Polish Car Wrap Championship, było liczące 500 m kw. stoisko European Media Group, wydawcy miesięczników „Visual Communication” i „Print & Publishing”.

To jedyny tego rodzaju projekt w Polsce – łączący funkcje promocyjne i edukacyjne, pokazujący w pełni potencjał reklamy tranzytowej. Można było oglądać przy pracy najlepszych w Polsce aplikatorów folii, podpytać o tajniki technik aplikacji i dobór materiałów. Zawody rozgrywane były według sprawdzonej formuły w trzech turach: klejenie materiałami własnymi na jednolitym dla wszystkich layoucie, freestyle, czyli kreatywna dowolność w ramach określonych zasad oraz aplikacja końcowa na dostarczonych przez organizatora foliach i layoutach.

W opakowywaniu co dzień w inne opakowania czterech Smartów walczyły teamy: Mediatarget, Marti Apligraf Design, Pentagraf i Fol-Art Studio & Aplikatorzy.pl. Każdy z nich wystawiał dwóch aplikatorów.

- Emocji nie brakowało – podsumował konkursowe zmagania dr Łukasz Mikołajczak, redaktor naczelny „Visual Communication”. ¬– I cieszy nas rozwój tego projektu. Dzięki niemu widzimy, że tego typu impreza jest potrzebna na polskim rynku, zarówno dla dystrybutorów, agencji, jak i aplikatorów.

Zwycięzcą w pierwszej z kategorii był team Pentagraf, we freestyle’u triumfował Fol-Art Studio & Aplikatorzy.pl, z dostarczonymi materiałami najlepiej poradził sobie Media Target, a szampana jako triumfator z tytułem mistrza rozlewał zwycięzca z pierwszego dnia – team Pentagraf.

Na stoisku można było również porozmawiać z interaktywnym Avatarem, a także samemu spróbować swoich sił w sztuce oklejania przetłoczeń i powierzchni płaskich. Chętnych do podjęcia wyzwania nie brakowało, a ci, którzy zmierzyli się z zadaniem, przyznali, że do łatwych nie należało.

Targowe nagrody przyznane

Już kilka tygodni przed targami znaliśmy laureatów Złotego Medalu MTP. Teraz czas na werdykt użytkowników. Na targach – w Strefie Mistrzów – swój głos na najlepszy zdaniem użytkowników spośród produktów wyróżnionych przez kapitułę pod przewodnictwem dr. inż. Jerzego Hoppe, dyrektora COBRPP, oddało 450 osób. Jeszcze miesiąc po targach na stronie www.zlotymedal.mtp.pl. trwa głosowanie Tam też na bieżąco można sprawdzać, kto jest faworytem w tym wyścigu. A nagrodzone produkty to: drukarka Azon Dts White, zestaw do zadruku poliestrów i papierów termo transferowych serii UD-LB wraz z calandrem 1800 do utrwalania atramentu na materiałach, grupa drukarek wielkoformatowych FY -32 seria G, Ledoramy oraz Drukomat.pl.

Statuetki Acanthus Aureus, za najlepsze odzwierciedlenie strategii marketingowej firmy w ekspozycji targowej, powędrowały do European Media Group – za spektakularną, ponad 500-metrową przestrzeń rozgrywek mistrzostw w oklejaniu samochodów, oraz do firmy Integart, której stoisko było odbiciem niezwykłej realizacji idei druku lateksowego – wystroju wrocławskiej kawiarni Afryka Coffee & Tea House.

Źródło: MTP

Galeria: Targi Euro-Reklama 2012

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764