logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podatek od reklamy: apel IAB Polska do firm z branży medialnej

   12.02.2021, przeczytano 463 razy
ilustracja

IAB Polska solidaryzuje się z protestem mediów pod hasłem „media bez wyboru”, ponieważ używanie epidemii jako pretekstu do wprowadzenia kolejnej, wyjątkowo dotkliwej i trwałej daniny solidarnościowej, która nie zostanie zniwelowana wraz z końcem pandemii COVID-19, budzi nasz zdecydowany sprzeciw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podatek-od-reklamy%3A-apel-iab-polska-do-firm-z-branzy-medialnej,390207,artykul.html

Apelujemy o jedność i mobilizację wszystkich firm z branży medialnej w tym trudnym dla nas wszystkich momencie. Wzywamy do zabraniu głosu w otwartych konsultacjach prowadzonych przez Ministerstwo Finansów. Uwagi i opinie dotyczące projektu ustawy wprowadzającej nowy podatek od przychodów reklamowych można zgłaszać do 16 lutego 2021 r. na ministerialny adres mailowy. Szczegółowe informacje dostępne są TUTAJ.

Wprowadzenie dodatkowego obciążenia, łagodnie i myląco nazwanego „składką solidarnościową”, naliczanego od przychodów reklamowych to kolejny zabójczy cios dla mediów, które ponoszą dotkliwe straty spowodowane kryzysem pandemicznym oraz wynikającym z tego odpływem reklamodawców.

Ostrzegamy, że nowy podatek uderzy we wszystkich przedsiębiorców z całego łańcucha reklamowego. Pozornie może się wydawać, że nowa danina nie będzie dotyczyła wszystkich podmiotów działających na polskim rynku medialnym. Alarmujemy jednak, że pogłębienie nierównego traktowania wszystkich przedsiębiorców jest tylko kwestią czasu.

Kolejne obciążenie finansowe, w tym wypadku tzw. „podatek od reklam”  to w wielu przypadkach „być albo nie być” dla całego ekosystemu medialnego. Koronawirus dusi wszystkie gałęzie gospodarki od blisko roku, a nowy podatek jeszcze mocniej zaciska pętle na szyi przedsiębiorców. Jedno bankructwo będzie powodowało kilka kolejnych, na zasadzie reakcji łańcuchowej. Finalnie stracimy na tym wszyscy, ponieważ koszt podatku zostanie przeniesiony na każdą rodzinę w Polsce, co w kontekście spowolnienia gospodarczego i obaw o miejsca pracy, jest kolejnym finansowym obciążeniem dla każdego z nas.

Solidarność branży to jedyna szansa na zmianę krzywdzących przepisów. Tylko działając razem jesteśmy w stanie wywrzeć nacisk na rząd, aby wycofał się z dalszego procedowania projektu ustawy.

Zarząd IAB Polska

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe swoich stacji radiowych i pakietów na sezon letni 2022 roku.
TikTok to globalna platforma rozrywkowa, która czerpie siłę z kreatywności swojej barwnej społeczności. W maju, Europejskim Miesiącu Różnorodności, dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze wspieraniem mniejszości, zaprasza do budowania włączającej kultury i właściwego, szerszego eksponowania dotychczas słabiej reprezentowanych grup społecznych....
Wyższe przychody i zysk Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2022 roku
Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła zysk netto o ponad 65%, w porównaniu do 2021 roku. Z WP Ads, narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców, korzysta już kilkuset klientów. Wirtualna Polska rozwija też usługi subskrypcyjne, z tego powodu nabyła akcje spółki...
Krajowy Instytut Mediów opublikował na swojej stronie kim.gov.pl kolejne wyniki trackingu treści audio. Dane obejmują wskaźnik słuchalności dziennej, wskaźnik udziału dziennego w czasie słuchania oraz średni czas słuchania wiodących stacji radiowych ogólnopolskich i regionalnych. Przedstawione są także ogólne charakterystyki dotyczące słuchania radia, jak...
Radio Tok FM na fali rekordów słuchalności
Aż 3,2% udziału w czasie słuchania - ten rekordowy wynik Radio TOK FM uzyskało w najnowszej odsłonie badania Radio Track za okres luty - kwiecień 2022 r. Pod tym względem stacja zajmuje już czwarte miejsce wśród ogólnopolskich rozgłośni. TOK FM należy też do najchętniej włączanych radiostacji w głównych aglomeracjach w Polsce, będąc wiceliderem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764