logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podatek od reklamy: oświadczenie Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

   11.02.2021, przeczytano 393 razy
ilustracja

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy z dużym niepokojem przyjmuje założenia projektu ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podatek-od-reklamy%3A-oswiadczenie-zwiazku-stowarzyszen-rada-reklamy,390186,artykul.html

Zdecydowanie sprzeciwiamy się używaniu epidemii jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia uczestników rynku reklamowego, który tylko pogłębi kryzysową sytuację w jakiej znaleźli się polscy przedsiębiorcy, a w szczególności nadawcy, reklamodawcy a także agencje i domy mediowe.

Zdaniem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wprowadzenie dodatkowych opłat od przychodów reklamowych będzie skutkować osłabieniem, a często wręcz likwidacją części mediów działających w ramach wolnego rynku. Jest to również cios wymierzony w pluralizm mediów, zagrażający ich wolności i swobodzie działania.

W ocenie Rady Reklamy projekt ustawy wprowadzającej dodatkowe obciążenia finansowe naliczane od przychodów z reklam, jest szkodliwy gospodarczo oraz społecznie. Dodatkowe obciążenia i tak już osłabionego przez pandemię rynku reklamowego uderzą przede wszystkim w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media. Odbiją się też negatywnie na rynku pracy, w szczególności w odniesieniu do młodych ludzi i mniejszych przedsiębiorców.

Wątpliwości budzi również fakt przedstawienia propozycji krajowej, podczas gdy na forum Unii Europejskiej czy OECD procedowane są obecnie propozycje dotyczące opodatkowania gospodarki cyfrowej.

Nie widzimy również uzasadnienia dla wprowadzania osobnej kategorii produktów kwalifikowanych. Oceniamy to jako działania dyskryminujące niektóre branże na rynku.

Zwracamy uwagę na fakt, że jest to kolejny wprowadzany na przestrzeni kilku miesięcy podatek w okresie pandemii i spowolnienia gospodarczego.

Zwracamy się z apelem do Ministerstwa Finansów, jako autora nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, o wycofanie tego projektu.

Piotr Kwiecień
Dyrektor Generalny
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Źródło: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

www.radareklamy.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764