logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podcast – skuteczna forma komunikacji z użytkownikiem

  PR 09.12.2021, przeczytano 745 razy

Podcasty stają się coraz popularniejszym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez marki. Według danych Spotify tylko w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ich ponad 300% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Jak wynika z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” w naszym kraju podcastów słucha już prawie 9 milionów osób. Z tego samego raportu wynika również, że mieszkańcy Polski najczęściej wybierają podcasty o tematyce zdrowotnej i lifestylowej - w tym obszarze komunikuje się z użytkownikami m.in. marka MultiSport.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podcast-%E2%80%93-skuteczna-forma-komunikacji-z-uzytkownikiem,394073,artykul.html

W Polsce 68 proc. społeczeństwa podejmuje aktywność fizyczną przynajmniej raz w tygodniu, a najsilniejszą motywacją do uprawiania sportu pozostaje chęć zadbania o zdrowie i samopoczucie psychiczne. Wraz ze wzrostem poziomu podejmowanej przez Polaków aktywności fizycznej rośnie także zainteresowanie treściami związanymi ze zdrowym trybem życia. Najwyższą dynamikę w tym zakresie odnotowują obecnie podcasty, których w swojej komunikacji z użytkownikami używa m.in. marka MultiSport.

– Wśród klientów marek z obszaru sportu i rekreacji na popularności zyskują materiały audio o tematyce zdrowotno-lifestyle’owej. To osoby, chcące dbać o zdrowie świadomie i holistycznie, które poszukują łatwo dostępnych, eksperckich treści. Podcasty świetnie wpisują się w te oczekiwania. To materiały edukacyjne, które pozwalają nam dbać o samorozwój np. podczas wykonywania codziennych czynności - w ramach treningu na siłowni czy w czasie domowych porządków. Jest to bardzo ważna cecha w obecnej rzeczywistości, zdominowanej przez multitasking i oszczędność czasu – mówi Michał Otocki, Dyrektor Działu Relacji z Klientami, odpowiedzialny m.in. za marketing w Benefit Systems.

Marka MultiSport od dwóch lat angażuje się m.in. w rozwój swojego kanału na Spotify „Co Cię rusza”, gdzie wraz z ekspertami zajmującymi się zdrowiem i aktywnym stylem życia przedstawia różne oblicza aktywności fizycznej, motywując tym samym do ruchu.

– Największą grupę słuchaczy podcastów MultiSport stanowią osoby między 28. a 44. roku życia, czyli grupa wiekowa, która charakteryzuje się w Polsce najwyższym poziomem aktywności fizycznej, co wskazuje, że podcasty są odpowiednim narzędziem komunikacji w przypadku naszej marki – przyznaje Michał Otocki.

W tym roku MultiSport powrócił z całkiem nową formułą podcastów w formie 6-odcinkowego cyklu „Co Cię rusza? Morsowanie”.

– Popularność morsowania z roku na rok rośnie, dlatego w nowym cyklu podcastów MultiSport rozmawiamy z aż z sześcioma ekspertami, a każdy odcinek porusza inną tematykę i opisuje zagadnienie z innej perspektywy – trenera personalnego, kardiologa sportowego, dietetyka czy nawet psychologa. Finalnie użytkownik otrzymuje od naszej marki ogromną porcję merytorycznych treści, dzięki czemu może czuć się odpowiednio przygotowany do rozpoczynającego się sezonu – dodaje Michał Otocki.

Jedynym z ekspertów nowej serii podcastów jest Bartek Dobrowolski, mors z 14-letnim doświadczeniem, który ma za sobą m.in. kąpiel w jeziorze na wysokości 4 tys. metrów w Himalajach.

– Podczas uprawiania dowolnej dyscypliny sportu niezwykle ważne jest, żeby wiedzieć jak najwięcej, zarówno o samej dyscyplinie, jak i pozytywnych efektach jakie daje organizmowi, a także o ewentualnych skutkach ubocznych. Marki sportowe, które mają ogromne zasięgi, budżety marketingowe i dostęp do ekspertów powinny aktywnie angażować się w edukowanie ludzi w zakresie pozytywnego wpływu sportu na nasze zdrowie psychofizyczne, w tym zasad bezpieczeństwa, co jest istotne np. podczas kąpieli w lodowatej wodzie. Szczególnie, że wszystko wskazuje na to, że morsowanie w Polsce stało się naszym kolejnym sportem „narodowym”. Dlatego z radością przyjąłem zaproszenie do cyklu MultiSport o morsowaniu, ponieważ kompleksowe podejście do danej dyscypliny sportowej świadczy o dużej odpowiedzialności marki względem jej klientów czy fanów – mówi Bartek Dobrowolski, z którym rozmowy można posłuchać w pierwszym odcinku serii.

Do tej pory nowy cykl podcastów MultiSport odsłuchano już prawie 7 tys. razy. Podcasty o morsowaniu są częścią szczerszej kampanii marki MultiSport „Ciało Daje Radę”, w której różne organy ludzkiego ciała przypominają o tym, jak ważna dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest regularna aktywność fizyczna. Kampanię realizuje Dział Marketingu Benefit Systems wspólnie z agencją NAV Agency.

Źródło: Benefit Systems S.A.

www.benefitsystems.pl

Dodatkowe informacje:

Źródła: [1] Raport z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowany z Publicis Groupe w listopadzie 2020 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764