logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podcast – skuteczna forma komunikacji z użytkownikiem

  PR 09.12.2021, przeczytano 746 razy

Podcasty stają się coraz popularniejszym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez marki. Według danych Spotify tylko w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ich ponad 300% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Jak wynika z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” w naszym kraju podcastów słucha już prawie 9 milionów osób. Z tego samego raportu wynika również, że mieszkańcy Polski najczęściej wybierają podcasty o tematyce zdrowotnej i lifestylowej - w tym obszarze komunikuje się z użytkownikami m.in. marka MultiSport.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podcast-%E2%80%93-skuteczna-forma-komunikacji-z-uzytkownikiem,394073,artykul.html

W Polsce 68 proc. społeczeństwa podejmuje aktywność fizyczną przynajmniej raz w tygodniu, a najsilniejszą motywacją do uprawiania sportu pozostaje chęć zadbania o zdrowie i samopoczucie psychiczne. Wraz ze wzrostem poziomu podejmowanej przez Polaków aktywności fizycznej rośnie także zainteresowanie treściami związanymi ze zdrowym trybem życia. Najwyższą dynamikę w tym zakresie odnotowują obecnie podcasty, których w swojej komunikacji z użytkownikami używa m.in. marka MultiSport.

– Wśród klientów marek z obszaru sportu i rekreacji na popularności zyskują materiały audio o tematyce zdrowotno-lifestyle’owej. To osoby, chcące dbać o zdrowie świadomie i holistycznie, które poszukują łatwo dostępnych, eksperckich treści. Podcasty świetnie wpisują się w te oczekiwania. To materiały edukacyjne, które pozwalają nam dbać o samorozwój np. podczas wykonywania codziennych czynności - w ramach treningu na siłowni czy w czasie domowych porządków. Jest to bardzo ważna cecha w obecnej rzeczywistości, zdominowanej przez multitasking i oszczędność czasu – mówi Michał Otocki, Dyrektor Działu Relacji z Klientami, odpowiedzialny m.in. za marketing w Benefit Systems.

Marka MultiSport od dwóch lat angażuje się m.in. w rozwój swojego kanału na Spotify „Co Cię rusza”, gdzie wraz z ekspertami zajmującymi się zdrowiem i aktywnym stylem życia przedstawia różne oblicza aktywności fizycznej, motywując tym samym do ruchu.

– Największą grupę słuchaczy podcastów MultiSport stanowią osoby między 28. a 44. roku życia, czyli grupa wiekowa, która charakteryzuje się w Polsce najwyższym poziomem aktywności fizycznej, co wskazuje, że podcasty są odpowiednim narzędziem komunikacji w przypadku naszej marki – przyznaje Michał Otocki.

W tym roku MultiSport powrócił z całkiem nową formułą podcastów w formie 6-odcinkowego cyklu „Co Cię rusza? Morsowanie”.

– Popularność morsowania z roku na rok rośnie, dlatego w nowym cyklu podcastów MultiSport rozmawiamy z aż z sześcioma ekspertami, a każdy odcinek porusza inną tematykę i opisuje zagadnienie z innej perspektywy – trenera personalnego, kardiologa sportowego, dietetyka czy nawet psychologa. Finalnie użytkownik otrzymuje od naszej marki ogromną porcję merytorycznych treści, dzięki czemu może czuć się odpowiednio przygotowany do rozpoczynającego się sezonu – dodaje Michał Otocki.

Jedynym z ekspertów nowej serii podcastów jest Bartek Dobrowolski, mors z 14-letnim doświadczeniem, który ma za sobą m.in. kąpiel w jeziorze na wysokości 4 tys. metrów w Himalajach.

– Podczas uprawiania dowolnej dyscypliny sportu niezwykle ważne jest, żeby wiedzieć jak najwięcej, zarówno o samej dyscyplinie, jak i pozytywnych efektach jakie daje organizmowi, a także o ewentualnych skutkach ubocznych. Marki sportowe, które mają ogromne zasięgi, budżety marketingowe i dostęp do ekspertów powinny aktywnie angażować się w edukowanie ludzi w zakresie pozytywnego wpływu sportu na nasze zdrowie psychofizyczne, w tym zasad bezpieczeństwa, co jest istotne np. podczas kąpieli w lodowatej wodzie. Szczególnie, że wszystko wskazuje na to, że morsowanie w Polsce stało się naszym kolejnym sportem „narodowym”. Dlatego z radością przyjąłem zaproszenie do cyklu MultiSport o morsowaniu, ponieważ kompleksowe podejście do danej dyscypliny sportowej świadczy o dużej odpowiedzialności marki względem jej klientów czy fanów – mówi Bartek Dobrowolski, z którym rozmowy można posłuchać w pierwszym odcinku serii.

Do tej pory nowy cykl podcastów MultiSport odsłuchano już prawie 7 tys. razy. Podcasty o morsowaniu są częścią szczerszej kampanii marki MultiSport „Ciało Daje Radę”, w której różne organy ludzkiego ciała przypominają o tym, jak ważna dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest regularna aktywność fizyczna. Kampanię realizuje Dział Marketingu Benefit Systems wspólnie z agencją NAV Agency.

Źródło: Benefit Systems S.A.

www.benefitsystems.pl

Dodatkowe informacje:

Źródła: [1] Raport z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowany z Publicis Groupe w listopadzie 2020 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764