logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podcast – skuteczna forma komunikacji z użytkownikiem

  PR 09.12.2021, przeczytano 439 razy

Podcasty stają się coraz popularniejszym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez marki. Według danych Spotify tylko w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ich ponad 300% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Jak wynika z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” w naszym kraju podcastów słucha już prawie 9 milionów osób. Z tego samego raportu wynika również, że mieszkańcy Polski najczęściej wybierają podcasty o tematyce zdrowotnej i lifestylowej - w tym obszarze komunikuje się z użytkownikami m.in. marka MultiSport.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podcast-%E2%80%93-skuteczna-forma-komunikacji-z-uzytkownikiem,394073,artykul.html

W Polsce 68 proc. społeczeństwa podejmuje aktywność fizyczną przynajmniej raz w tygodniu, a najsilniejszą motywacją do uprawiania sportu pozostaje chęć zadbania o zdrowie i samopoczucie psychiczne. Wraz ze wzrostem poziomu podejmowanej przez Polaków aktywności fizycznej rośnie także zainteresowanie treściami związanymi ze zdrowym trybem życia. Najwyższą dynamikę w tym zakresie odnotowują obecnie podcasty, których w swojej komunikacji z użytkownikami używa m.in. marka MultiSport.

– Wśród klientów marek z obszaru sportu i rekreacji na popularności zyskują materiały audio o tematyce zdrowotno-lifestyle’owej. To osoby, chcące dbać o zdrowie świadomie i holistycznie, które poszukują łatwo dostępnych, eksperckich treści. Podcasty świetnie wpisują się w te oczekiwania. To materiały edukacyjne, które pozwalają nam dbać o samorozwój np. podczas wykonywania codziennych czynności - w ramach treningu na siłowni czy w czasie domowych porządków. Jest to bardzo ważna cecha w obecnej rzeczywistości, zdominowanej przez multitasking i oszczędność czasu – mówi Michał Otocki, Dyrektor Działu Relacji z Klientami, odpowiedzialny m.in. za marketing w Benefit Systems.

Marka MultiSport od dwóch lat angażuje się m.in. w rozwój swojego kanału na Spotify „Co Cię rusza”, gdzie wraz z ekspertami zajmującymi się zdrowiem i aktywnym stylem życia przedstawia różne oblicza aktywności fizycznej, motywując tym samym do ruchu.

– Największą grupę słuchaczy podcastów MultiSport stanowią osoby między 28. a 44. roku życia, czyli grupa wiekowa, która charakteryzuje się w Polsce najwyższym poziomem aktywności fizycznej, co wskazuje, że podcasty są odpowiednim narzędziem komunikacji w przypadku naszej marki – przyznaje Michał Otocki.

W tym roku MultiSport powrócił z całkiem nową formułą podcastów w formie 6-odcinkowego cyklu „Co Cię rusza? Morsowanie”.

– Popularność morsowania z roku na rok rośnie, dlatego w nowym cyklu podcastów MultiSport rozmawiamy z aż z sześcioma ekspertami, a każdy odcinek porusza inną tematykę i opisuje zagadnienie z innej perspektywy – trenera personalnego, kardiologa sportowego, dietetyka czy nawet psychologa. Finalnie użytkownik otrzymuje od naszej marki ogromną porcję merytorycznych treści, dzięki czemu może czuć się odpowiednio przygotowany do rozpoczynającego się sezonu – dodaje Michał Otocki.

Jedynym z ekspertów nowej serii podcastów jest Bartek Dobrowolski, mors z 14-letnim doświadczeniem, który ma za sobą m.in. kąpiel w jeziorze na wysokości 4 tys. metrów w Himalajach.

– Podczas uprawiania dowolnej dyscypliny sportu niezwykle ważne jest, żeby wiedzieć jak najwięcej, zarówno o samej dyscyplinie, jak i pozytywnych efektach jakie daje organizmowi, a także o ewentualnych skutkach ubocznych. Marki sportowe, które mają ogromne zasięgi, budżety marketingowe i dostęp do ekspertów powinny aktywnie angażować się w edukowanie ludzi w zakresie pozytywnego wpływu sportu na nasze zdrowie psychofizyczne, w tym zasad bezpieczeństwa, co jest istotne np. podczas kąpieli w lodowatej wodzie. Szczególnie, że wszystko wskazuje na to, że morsowanie w Polsce stało się naszym kolejnym sportem „narodowym”. Dlatego z radością przyjąłem zaproszenie do cyklu MultiSport o morsowaniu, ponieważ kompleksowe podejście do danej dyscypliny sportowej świadczy o dużej odpowiedzialności marki względem jej klientów czy fanów – mówi Bartek Dobrowolski, z którym rozmowy można posłuchać w pierwszym odcinku serii.

Do tej pory nowy cykl podcastów MultiSport odsłuchano już prawie 7 tys. razy. Podcasty o morsowaniu są częścią szczerszej kampanii marki MultiSport „Ciało Daje Radę”, w której różne organy ludzkiego ciała przypominają o tym, jak ważna dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest regularna aktywność fizyczna. Kampanię realizuje Dział Marketingu Benefit Systems wspólnie z agencją NAV Agency.

Źródło: Benefit Systems S.A.

www.benefitsystems.pl

Dodatkowe informacje:

Źródła: [1] Raport z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowany z Publicis Groupe w listopadzie 2020 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W październiku obchodziliśmy CX Day – Customer Experience Day[1]. Nie słyszałeś o nim? Nie Ty jeden. Na świecie, szczególnie na Zachodzie, to duże święto przypominające o tym, jak ważne jest dbanie o odpowiednie doświadczenie konsumentów w pozyskiwaniu lojalnych klientów. W Polsce jego istnienia często nie są świadome same marki, czy eksperci...
Dostawy w e-commerce a ekologia
Rynek e-commerce, m.in. z powodu wprowadzanych w czasie pandemii lockdown’ów czy ograniczeń w handlu stacjonarnym, bardzo się rozwinął. Zakupy w dużej mierze przeniosły się do sieci, a samo posiadanie e-sklepu stało się wręcz koniecznością. Świadomość konsumentów rośnie, często nie ograniczają się już oni wyłącznie do wyboru ekologicznych...
B2B w internecie. Co zrobić, aby być widocznym?
Do 2025 r. 75% globalnej siły roboczej będą stanowić millenialsi*. Wzrost liczby pracowników myślących „cyfrowo”, zmienił bieg tradycyjnych zakupów B2B. Mimo to, nadal część przedsiębiorstw, działających w tym modelu, niewiele wie o możliwościach wykorzystania internetu w celach marketingowych. Tymczasem strategia marketingowa firmy z sektora B2B musi...
Media jeszcze nigdy nie były tak ważne dla przedsiębiorców
Pomimo niezbitych dowodów na bezprecedensową siłę mediów, wciąż znaczna część przedsiębiorców waha się przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług profesjonalnych agencji PR. Dlaczego? Powodów można doszukiwać się zarówno we wciąż niepewnej sytuacji gospodarczej, jak i nadal dojrzewającej kulturze biznesowej na polskim rynku w...
Wraz z postępującą transformacją cyfrową obserwujemy zmiany w różnych obszarach życia społeczno-gospodarczego. Jest to zauważalne chociażby w kontekście dostępu do informacji, które użytkownicy, dzięki nowym technologiom mogą odbierać z wielu źródeł na kilku urządzeniach jednocześnie i w różnych modelach. Wzrastają oczekiwania względem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764