logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podcast jako narzędzie komunikacji marki

  PR 29.04.2021, przeczytano 245 razy
ilustracja

Jak wynika z danych udostępnionych przez Spotify - Polska znalazła się na liście dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie, a w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Na całym świecie zaobserwowano wzrost odtwarzania internetowych audycji o 42 proc., a w Europie o 53 proc. Nie dziwi więc nikogo fakt, że coraz więcej marek decyduje się wykorzystać ten kanał i poprzez niego docierać do  potencjalnych, nowych  klientów.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podcast-jako-narzedzie-komunikacji-marki,391268,artykul.html

Zacznijmy od początku, a więc co to jest podcast? Podcast to połączenia dwóch słów – iPod oraz broadcast (nadawać). Najczęściej jest to forma publikacji audio lub video, w której jedna lub kilka osób prowadzą rozmowę na konkretny temat lub opowiadają o jakimś konkretnym zjawisku albo wydarzeniu, a kolejne odcinki pojawiają się cyklicznie.

Dlaczego są takie popularne?

Żyjemy w erze smartfonów i Internetu. Ciężko wskazać osobę, która nie korzysta z tych dóbr. To właśnie im podcasty zawdzięczają swoją popularność i słuchanie ich może nam towarzyszyć podczas codziennych zajęć, w dowolnym miejscu i czasie. Kolejną powodem, dla którego tak chętnie po nie sięgamy to łatwa dostępność. Dla porównania radio również oferuje nam treści audio, ale jest jedna zasadnicza różnica, która działa na korzyść podcastów. Radio transmitowane jest na żywo i rzadko zamyka się na jednym temacie, a ponadto często puszczane są w nim reklamy i  muzyka. Natomiast podcasty są dostępne cały czas, więc można ich wysłuchać kiedy mamy na to czas i ochotę. Dodatkowo odcinki trwają od kilkunastu minut do kilku godzin i dotyczą konkretnego tematu.  

Dlaczego mogą być świetnym narzędziem komunikacji marki?

Podcast to świetne narzędzie do budowania marki  oraz  relacji z potencjalnymi klientami. Według badania IAB-Edison Research* 65% badanych chętniej rozważy zakup towaru lub skorzystanie  z usługi, o której usłyszało w podcaście, 63% odpowiedziało, że ich opinia o firmie jest bardziej pozytywna jeśli została  wspomniana w podcaście, a 60% przyznało, że jeśli mieliby wybierać między  dwoma produktami, których  cena i jakość są równe, to wybiorę ten  pojawiający się w podcaście, którego słuchają. Trudno obok tych danych przejść obojętnie, a szczególnie w kontekście biznesu gdzie podcasty coraz bardziej zyskują na znaczeniu.

- Podcasting to bardzo ciekawe zjawisko. Nie dziwi mnie więc fakt, że coraz więcej marek zaczyna przygodę z autorskimi audycjami. Wcześniej pojawiały się głównie w roli sponsorów lub ich przedstawiciele w charakterze gości. Jest to świetnie narzędzie do budowania relacji ze słuchaczem oraz własnego wizerunku jako eksperta w konkretnej dziedzinie. Pozwala stać się zaufanym źródłem wiedzy eksperckiej. Twoja marka będzie się rozwijać gdy dostarczysz słuchaczom informacji, których najbardziej potrzebują, a oni w zamian będą rozmawiać o Twoim podcaście, polecać go, przy jednoczesnym budowaniu zasięgu i  rozpoznawalności marki - mówi Bartłomiej Foszer ekspert ds. nowego marketingu i produkcji video & audio. - W cateringu dietetycznym Pomelo, gdzie odpowiadam między innymi za doradztwo strategiczne, podjeliśmy decyzję o stworzeniu własnego, autorskiego podcastu.  Jako firma, która od lat wpływa na poprawę nawyków żywieniowych swoich Klientów obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia. Z drugiej strony rynek podcastów również rośnie w zaskakującym tempie. Nasza nowa formułą łączy więc te dwa umacniające się wśród konsumentów trendy i dostarcza im dużo praktycznej wiedzy w coraz częściej wybieranej przez nich formule – dodaje.

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy warto poświęcić czas na stworzenie podcastu to zastanów się nad ilością korzyści, które płyną z tej formy promocji  oraz możliwością dotarcia do nowych, potencjalnych  klientów.

Źródło: Bartłomiej Foszer

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Korekta i redakcja

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Korekta i redakcja

Wpro­wa­dza­jąc tekst do kom­pu­tera, warto zadbać samemu o wyko­na­nie jego wstęp­nej korekty, nato­miast żadną miarą nie należy rezy­gno­wać z pro­fe­sjo­nal­nej korekty sty­li­stycz­nej i redak­cji języ­ko­wej, co nie­stety staje się obec­nie dość czę­stym zja­wi­skiem. Pamię­tajmy, że źle rozu­miana oszczęd­ność kosz­tów, jaką kusi...
Ciąg wyzwań dla sklepów spożywczych
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd, pisze o tym, jak oznakowania tworzone i drukowane na miejscu mogą pomóc w zachęcaniu klientów do dalszych „ultralokalnych” zakupów po pandemii
Co po pandemii? Jak budować lojalność gości hotelu dzięki zmysłowym wrażeniom
Najważniejszym celem hoteli w obecnych czasach, jest przygotowanie do ponownego otwarcia na czas post-pandemiczny. Aby przetrwać czas kryzysu turystycznego warto poszukać sposobu na wyróżnienie się spośród konkurencji. Marka hotelu, może zaprojektować wrażenia zapadające w pamięć, które pokochają goście. Wówczas będą oni chcieli do danego miejsca...
Branża zbrojeniowa

Branże regulowane w social media: Branża zbrojeniowa

O ile przedstawiciele branży alkoholowej albo hazardowej operują w dość przejrzystym legislacyjnie środowisku, to w przypadku firm sektora zbrojeniowego sprawa znacząco się komplikuje. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej publikacji Grupy Roboczej Social Media IAB Polska.
Sponsoring sportowy – legendarne współprace i miliardowe wydatki
Kiedy w 1928 roku Coca-Cola dostarczając napoje dla amerykańskiej reprezentacji na Igrzyska Olimpijskie w Amsterdamie zamieściła przy tym swoje reklamy, być może jeszcze nieświadomie rozpoczęła erę sponsoringu w sporcie. Pół wieku później ten sposób reklamowania wkroczył na stadiony w USA i Europie Zachodniej, a potem dotarł również do środowisk klubowych w Polsce.[1]...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764