FORUM

Podnąszące się krawędzie naklejek

Strona 1/2  1 2

Mareks1 Mareks1 | 2017-12-01 11:32

Mam problem z podnoszącymi się krawędziami naklejek, najpierw druk póżniej cięcie po obrysie, wczoraj po wykonaniu naklejek było ok, ale dziś nad ranem wszystkie naklejki miały podniesione krawędzie. Macie jakiś patent na to ? Może wystarczy je przenieść na kilka godzin do ciepłego pomieszczenia i wszystko wróci do normy czy już są do wyrzucenia ? W nocy temperatura w biurze spadła do 13 stopni....

Mareks1
brak ikonki
+

lublin
wiadomości: 31
w Signs.pl od 06.01.2017
IP: 79.185.49.XXX

tom-ldz tom-ldz | 2017-12-01 11:58

temat wałkowany wielokrotnie,
druk, schnięcie, potem cięcie. Jeżeli nie doschło to rozpuszczalnik z tuszu rozpuszcza klej przy krawędziach cięcia i efekt taki jaki widać. Jeżeli już podniosło krawędzie i tak zostało to nic z tym nie zrobisz, bo klej w tym miejscu nie będzie trzymał i jak klient to gdzieś przyklei to będzie odłaziło.

tom-ldz
brak ikonki
+ +

ŁDZ
wiadomości: 60
w Signs.pl od 09.05.2017
IP: 37.47.43.XXX

Drukarz69 Drukarz69 | 2017-12-01 12:13

Też miałem taki problem. Na jednej folii mi podnosiło, na innej nie. Przy małym nafarbieniu nie podnosi, ale przy 200% już tak (szczególnie czerwony). Tak jak przedmówcy mówią. Druk, wyschnięcie min. 24 godziny i cięcie.

Drukarz69
brak ikonki
+ +

Radlin
wiadomości: 74
w Signs.pl od 21.09.2012
IP: 83.0.249.XXX

Mareks1 Mareks1 | 2017-12-01 14:15

naklejki muszą wytrzymać 1,5 tygodnia, poprawiłbym je ale problem w tym, ze dziś wieczorem odbiera je klient. Podgrzewanie przy naklejaniu nic nie da ? Na przyszłość będę pamiętał że trzeba odczekać....

Mareks1
brak ikonki
+

lublin
wiadomości: 31
w Signs.pl od 06.01.2017
IP: 79.185.49.XXX

ideaprint1 ideaprint1 | 2017-12-01 19:27

Przed cięciem należy odczekać. Często klienci jednak chcą zlecenie w ekspresie "na już". Wówczas sprzedajemy naklejki tylko z białą- niezadrukowaną 1-2mm obwódką.

ideaprint1
avatar użytkownika
+ +

Białystok
wiadomości: 96
w Signs.pl od 20.11.2015
IP: 88.156.134.XXX

JanTajga JanTajga | 2017-12-01 20:56

Możesz od razu ciąć, ale na arkusze i czymś przycisnąć stos. Wtedy się nie podniosą, ale się obkurczą.

JanTajga
avatar użytkownika
+ + + + + + +

Polska
wiadomości: 1233
w Signs.pl od 09.02.2016
IP: 83.30.13.XXX

inspiraktiv inspiraktiv | 2017-12-01 23:54

JanTajga, 2017-12-01 20:56
Możesz od razu ciąć, ale na arkusze i czymś przycisnąć stos. Wtedy się nie podniosą, ale się obkurczą.


Pytałeś o konkretną przewagę latexa, no to masz w tym przypadku konkretną

inspiraktiv
brak ikonki
+ + +

Białystok
wiadomości: 198
w Signs.pl od 24.03.2011
IP: 91.237.136.XXX

Aikon Aikon | 2017-12-02 12:14

Nigdy nie miałem problemów z drukiem naklejek na ekosolwencie a najczęściej używam zwykłej 3164. Nie wiem, może po porostu po tych kilkunastu latach wiem jak to robić ....

Aikon
avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

wiadomości: 3010
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 83.6.3.XXX

tom-ldz tom-ldz | 2017-12-02 14:45

jest jeszcze jedna opcja, ja dosuszam czasami promiennikami podczerwieni ustawionymi przed maszyną wydruki. Temperatura jak w latexie, szybko odparowane, ale to tylko jak na cito jest coś potrzebne. Można wtedy śmiało ciąć (tylko ostygnąć folia musi) i nic się nie podwija
Tylko ostrożnie, bo spalić firmę można...

tom-ldz
brak ikonki
+ +

ŁDZ
wiadomości: 60
w Signs.pl od 09.05.2017
IP: 37.47.43.XXX

tomekkie1 tomekkie1 | 2017-12-02 21:16

To odwieczny chyba problem wydruków solwentowych na folii.
Ileż razy łaziłem i przyklepywałem takie odklejające się wydruki na targach!.

Ale później znalazłem sposób, aby zostawiać dookoła margines około 1 - 1,5 cm o niskim nasyceniu atramentem, albo biały - oczywiście jeśli tylko tak się dało.

Ale najlepiej chyba to wydrukować drukiem uv.

-----------------

tomekkie1
brak ikonki
+ +

Kraków
wiadomości: 79
w Signs.pl od 14.06.2011
IP: 83.22.251.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA

R E K L A M A
 
piątek 15.12.2017, 119 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone