logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podniebna galeria sztuki na konstrukcji wieżowca The Warsaw HUB

  PR 14.02.2019, przeczytano 2172 razy
ilustracjastrzałka

Na konstrukcji budowanego w centrum Warszawy kompleksu wieżowców The Warsaw HUB zawisła niezwykła instalacja – wielkoformatowy obraz autorstwa polskiego malarza abstrakcjonisty Łukasza Stokowskiego. To pierwsza tego typu ekspozycja sztuki w Europie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podniebna-galeria-sztuki-na-konstrukcji-wiezowca-the-warsaw-hub,381234,artykul.html

Na wysokości 65 m nad ziemią, na wielkoformatowych planszach obiegających dookoła konstrukcję budowanego na warszawskiej Woli wieżowca, zawisło abstrakcyjne dzieło autorstwa uznanego artysty Łukasza Stokowskiego. Instalacja powstała jako Podniebna Galeria Sztuki w ramach nowej kulturalnej inicjatywy firmy deweloperskiej Ghelamco Poland – HUB Gallery. Wraz z postępującą budową obraz będzie wędrował do góry. Docelowo osiągnie wysokość 130 m i stanie się widoczny z dużych odległości i różnych stron miasta. To pierwszy taki projekt w Europie.

– Włączenie naszych inwestycji w tkankę miejską i wykorzystanie ich potencjału do realizacji ważnych inicjatyw społecznych czy artystycznych zawsze było jednym z priorytetów Ghelamco. HUB Gallery wpisuje się w naszą ambicję promowania sztuki dostępnej dla każdego, a nie zamkniętej w murach tradycyjnych galerii czy muzeów. Cieszymy się, że w ramach tego niezwykłego projektu możemy pokazać obraz Łukasza Stokowskiego, jednego z najbardziej interesujących młodych polskich twórców – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.

ilustracjastrzałka

Twórczość inspirowana miastem

Spektakularna instalacja o powierzchni prawie 1800 mkw. swoją skalą symbolizuje ciągle rozrastającą się, wibrującą tkankę miasta. Można w niej dostrzec światła, neony i kształty budynków. Stokowski celowo deformuje i zaciera wielkomiejski pejzaż w charakterystyczny dla siebie sposób, nazywając to „antyfiguratywną estetyką”.

– Od samego początku, kiedy robię już pierwszy szkic, staram się zacierać kształty tak, aby nie przedstawiać nic figuratywnego. Stało się to moją obsesją! Im bardziej zacieram i deformuję znane ludzkiemu oku kształty, tym bardziej płótno wypełnia się plamami kolorów tworząc obraz. Cały ten proces jest fascynujący i skomplikowany – mówi Łukasz Stokowski, artysta, autor instalacji Podniebnej Galerii Sztuki na The Warsaw HUB.

Zanim dzieło zawisło na konstrukcji wieżowca, najpierw powstały dwa obrazy namalowane przez artystę, które następnie zostały zdigitalizowane i przeniesione na wielkoformatowe plansze. Oryginały na płótnie zostaną początkowo wyeksponowane w holu Warsaw Spire, a docelowo znajdą miejsce w przestrzeni kompleksu The Warsaw HUB.

Łukasz Stokowski jest malarzem abstrakcjonistą, który w swojej twórczości inspiruje się otaczającą go rzeczywistością, a także architekturą, dorobkiem Bauhausu i nowojorskiej szkoły ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Świadomie stara się łączyć konwencję sztuki wysokiej i użytkowej.

ilustracjastrzałka

Sztuka wpisana w tkankę miasta

Firma Ghelamco od lat angażuje się w promocję sztuki i działań artystycznych w przestrzeni miejskiej. Deweloper powołał do życia Fundację Sztuka w Mieście mającą za zadanie promocję inicjatyw artystycznych, organizację działań kulturalnych oraz aktywizację lokalnej społeczności.

Od maja 2016 r. warszawiacy mogą odwiedzać Art Walk na placu Europejskim – plenerową galerię sztuki dostosowaną do całorocznego wystawiania obrazów, rzeźb i instalacji artystycznych. Ekspozycja zmienia się co kwartał, a do współpracy zapraszani są zarówno znani artyści o bogatym dorobku, jak i początkujący, ale obiecujący twórcy. Do tej pory Fundacja wspólnie z Ghelamco zorganizowała w Art Walk już 10 wystaw, w których udział wzięło łącznie ponad 60 artystów, w tym m.in. Rafał Olbiński, Chris Hernandez czy Katarzyna Przezwańska.

Ponadto organizacja przeprowadziła 5 dużych warsztatów projektowych, w których wzięło udział łącznie ponad 120 osób (uczniów, studentów i projektantów), a także angażuje się w inne działania kulturalne, m.in. wspomagała wydawanie „Kwartalnika Architektury i Urbanistyki” PAN.

ilustracjastrzałka

Biznesowe centrum Warszawy

Flagowa inwestycja firmy Ghelamco Poland – The Warsaw HUB – powstaje w biznesowym centrum Warszawy, tuż przy rondzie Daszyńskiego. Docelowo będzie się składać z trzech wysokościowców: 86-metrowego budynku hotelowego oraz dwóch 130-metrowych wież biurowych, które połączy wspólne pięciokondygnacyjne podium wzdłuż ulicy Towarowej. We wnętrzach liczących 113 tys. mkw. powierzchni swoje miejsce znajdą m.in.: najnowocześniejsze przestrzenie biurowe, dwa hotele, centrum konferencyjne, supermarket, lokale handlowo-usługowe, przestrzenie coworkingowe, klub fitness oraz centrum współpracy korporacji i startupów The Heart Warsaw.

Pracownicy biznesowego kompleksu do budynków wejdą dzięki aplikacjom na smartfony, na parking wjadą z pomocą systemu rozpoznającego tablice rejestracyjne, a właściciele pojazdów elektrycznych będą mieć do dyspozycji stacje do ładowania. Pomyślano również o rowerzystach, dla których zaprojektowano osobny kryty parking na 420 jednośladów wraz z szatniami i prysznicami.

Źródło: GHELAMCO POLAND

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764