logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podnoszenie rangi oryginalnych źródeł informacji w wyszukiwarce

  PR 16.09.2019, przeczytano 241 razy

Wyszukiwarka Google została stworzona po to, aby zapewnić każdemu dostęp do informacji w Internecie. W obliczu dziesiątek tysięcy aktywnych stron internetowych, setek godzin filmów, tysięcy tweetów i newsów publikowanych w każdej minucie dnia, naszym zadaniem jest przeszukiwanie tych treści i znajdowanie możliwie najbardziej pomocnych wyników. Szczególnie w przypadku informacji dotyczących bieżących wydarzeń, zawsze staramy się pokazywać różnorodne artykuły i źródła, aby zapewnić użytkownikom jak najszerszy kontekst i wgląd w dane zagadnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podnoszenie-rangi-oryginalnych-zrodel-informacji-w-wyszukiwarce,383971,artykul.html

Ważnym tego elementem są oryginalne materiały dziennikarskie - czyli takie, które wymagają od wydawców czasu, wysiłku i zasobów. Niektóre historie mogą być zarówno bardzo ważne pod względem wpływu, jaki mogą mieć na nasz świat, jak i niezwykle trudne opisania, wymagające od reporterów szeroko zakrojonych działań śledczych i poszukiwań w celu dotarcia do wiarygodnych faktów i źródeł. Między innymi z tych powodów staramy się wspierać takie wysiłki i pomagać ludziom uzyskać dostęp do najbardziej wiarygodnych informacji.

Właśnie wprowadziliśmy aktualizację rankingu wyszukiwarki i opublikowaliśmy zmiany w naszych wskazówkach dla testerów jakości, aby móc jak najlepiej rozpoznawać oryginalne źródła informacji, wyświetlać je w bardziej prominentnym miejscu w wyszukiwarce, a także upewnić się, że pozostaną tam dłużej. Dzięki temu czytelnicy zainteresowani najnowszymi wiadomościami, mogą w łatwy sposób znaleźć artykuł, od którego wszystko się zaczęło, a wydawcy mogą czerpać korzyści z szerszego zapoznania się z oryginalnym materiałem.

Zmieniamy ranking, żeby wspierać oryginalne materiały dziennikarskie

W dzisiejszym dynamicznym świecie informacji, oryginalny artykuł na dany temat nie zawsze pozostaje w centrum uwagi na długo. Wiele materiałów prasowych, śledztw dziennikarskich, wywiadów na wyłączność lub innych tekstów może być tak godnych uwagi, że generują dodatkowe zainteresowanie i uzupełniające relacje w innych publikacjach. W innych przypadkach, wiele tekstów jest tylko powieleniem jednej i tej samej wiadomości, a wszystkie publikowane są w tym samym czasie. Może to utrudnić użytkownikom znalezienie historii, od której wszystko się zaczęło.

Zwykle, w wynikach zawierających wiadomości pokazywaliśmy do tej pory najnowszą i najbardziej wszechstronną wersję danego tematu. Teraz, aby wyróżnić artykuły, które uznajemy za znaczące, oryginalne materiały źródłowe, wprowadziliśmy zmiany w naszych produktach na całym świecie. Takie artykuły dłużej będą pozostawać w dobrze widocznej pozycji. Ta widoczność pozwoli użytkownikom zobaczyć oryginalny materiał, obok możliwości przejrzenia także nowszych artykułów na dany temat.

Nie ma bezwzględnej definicji materiału źródłowego, ani nie ma niepodważalnego standardu ustalania oryginalności danego artykułu. Dla różnych redakcji i wydawców w różnych momentach mogą to być zupełnie różne rzeczy. Dlatego też nasze działania i praca nad zrozumieniem “cyklu życia” tematu będą stale ewoluować.

Zmiany w naszych wytycznych dla testerów

Używamy algorytmów do przeglądania wszystkiego, co znajdujemy w sieci i porządkowania tych treści w sposób, który ma być jak najbardziej pomocny dla użytkownika. Algorytmy te składają się z setek różnych sygnałów, które są stale aktualizowane i ulepszane. Aby dostroić i zweryfikować nasze narzędzia, i pomóc naszym systemom zrozumieć autorytatywność poszczególnych stron, stworzyliśmy na całym świecie sieć ponad 10 000 testerów oceniających nasze działania. Ich opinie nie mogą zmienić rankingu poszczególnych wyników, ale zamiast tego służą do oceny i ulepszania algorytmów w sposób, który dotyczy wszystkich wyników. Zasady według których działają, są przedstawione w naszych wytycznych dla testerów - publicznym dokumencie, który pozwala oceniającym lepiej zrozumieć i zaopiniować unikalne cechy treści pojawiających się w wynikach wyszukiwania.

W skrócie: wytyczne te stanowią jasny opis tego, co bierzemy pod uwagę w treści, podczas tworzenia rankingu wyników wyszukiwania. Właśnie teraz wprowadziliśmy w nich zmianę, aby móc zebrać nowe opinie, dzięki czemu nasze zautomatyzowane systemy rankingowe mogą lepiej prezentować oryginalne treści.

Aby zilustrować tę zmianę, w sekcji 5.1 naszych wytycznych instruujemy oceniających, aby przypisywali najwyższą możliwą ocenę - “bardzo wysoka jakość” -  do materiału źródłowego dla danej wiadomości, który “zawiera informacje, które nie byłyby znane, gdyby nie pojawiły się w tym konkretnym artykule. Jest oryginalny, wnikliwy i dochodzeniowy, wymagający od autora wysokiego poziomu umiejętności, czasu i wysiłku.

Oprócz rozpoznawania poszczególnych oryginalnych materiałów na poziomie strony, prosimy również naszych testerów o rozważenie ogólnej reputacji wydawcy w zakresie oryginalnych artykułów. Ta aktualizacja w sekcji 2.6.1 brzmi: „Wiele różnych rodzajów witryn ma również swoją reputację. Przykładowo, może się okazać, że dana gazeta (wraz z powiązaną stroną internetową) ma na swoim koncie na przykład nagrody dziennikarskie. Prestiżowe wyróżnienia, takie jak Nagroda Pulitzera lub dotychczasowa historia  publikowania wysokiej jakości oryginalnych artykułów, są mocnym wyznacznikiem pozytywnej reputacji.

Mamy nadzieję, że te zmiany, które podniosą rangę oryginalnych materiałów dziennikarskich pozwolą ludziom lepiej zrozumieć zmieniające się społeczeństwo i prowadzone wokół nich dyskusje. Zapewnianie każdemu lepszego dostępu do oryginalnego dziennikarstwa we wszystkich tematach - od filmu, przez sport, muzykę czy celebrytów, aż po przełomowe artykuły ujawniające takie wydarzenia jak ruch #MeToo, publikacja Panama Papers czy kryzys opioidowy - polega na pomaganiu ludziom w docieraniu do wiadomości, które mogą mieć dla nich znaczenie.

Źródło: Alphabet

www.abc.xyz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764