To, że masz stronę firmową i odnosisz sukcesy w biznesie wcale nie oznacza, że Google i inne wyszukiwarki uważają Twojej strony internetowej za ważne źródło informacji z branży. A jeśli wyszukiwarki nie uważają, że treści zawarte na Twojej witrynie są godne uwagi, nie pokaże się ona na pierwszych stronach wyników wyszukiwania dla tych słów kluczowych, które są ważne dla rozwoju firmy. Zapoznaj się z sześcioma podstawowymi sposobami na podniesienie wiarygodności Twojej strony w oczach wyszukiwarek internetowych.
Treść
Zawartość merytoryczna strony jest dla wyszukiwarek najważniejsza. Potwierdzają to kolejne aktualizacje algorytmu wyszukiwania Google (tzw. Panda). Strony internetowe, które posiadają unikatową, przystępną i nie zawierającą błędów treść są promowane i z reguły lądują wyżej w wynikach wyszukiwarki. Należy więc poświęcić nieco uwagi treści poszczególnych podstron aby upewnić się, że czytelnicy jak również wyszukiwarki, będą mogli znaleźć coś interesującego.
Struktura strony
Intuicyjna i łatwa w nawigacji struktura strony to kolejny niezmiernie ważny czynnik, który pomaga w podnoszeniu wiarygodności strony w oczach wyszukiwarek. Wpływa również znacząco na wygodę użytkownika. Czytelne przyciski i linki umieszczone w intuicyjnych miejscach na stronie, spójna strategia nawigacji pozwala użytkownikom na dotarcie do podstron z treścią, którą są oni zainteresowani. Z przejrzystą strukturą strony nie będzie również miała problemu wyszukiwarka – indeksując nasze strony szybciej.
Mapy strony
Mapa strony jest niesłychanie ważnym elementem strony. Najczęściej jest ona niewidoczna dla użytkowników gdyż jest tworzona pod kątem wyszukiwarek jako specjalny plik XML. Większość systemów zarządzania treścią pozwala na automatyczne budowanie plików mapy strony kiedy tylko następuje zmiana treści lub struktury strony. Niektóre systemy CMS nawet same zgłaszają zmiany do największych wyszukiwarek. Warto jednak kontrolować ten proces i samodzielnie dać znać wyszukiwarkom o zmianach na stronie. W przypadku, gdy nie ma możliwości automatycznego budowania mapy strony, warto skorzystać z bezpłatnych narzędzi wspomagających ten proces, na przykład http://www.xml-sitemaps.com/.
Linkowanie
Ważnym wskaźnikiem jakości i popularności strony jest dla wyszukiwarek są inne strony, na których zamieszczone są linki do stron w naszym serwisie. Przykładowo, strony, gdzie ludzie głosują na naszą stronę, ktoś podzielił się z innymi linkiem do konkretnej podstrony w Twoim serwisie. Jeżeli – według wyszukiwarek – inni uważają Twoją stronę za wystarczająco interesującą aby o niej pisać w różnych miejscach w sieci, wyszukiwarki także będą nią bardziej zainteresowane i będą ją promować poprzez podnoszenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważne jest aby tworzyć ciekawą i unikatową treść na stronie i budować później linki zwrotne do tych interesujących treści samodzielnie. Jak? To proste. Na przykład można dołączyć się do grup branżowych i aktywnie włączać się do rozmów na ciekawe tematy, merytorycznie powiązane z treścią naszej strony. Również za pośrednictwem takich blogów można publikować ciekawe artykuły (zawierające np. link do Twojej strony), które inni będą czytać i komentować.
Gdzie jest Twoje Miejsce?
Wyszukiwarki pozwalają bezpłatnie zamieszczać informacje o firmie na mapach – na przykład Miejsca w Google (Google Places). Podobnie Zumi, Bing oraz Facebook pozwalają na promowanie się na mapie umożliwiając internautom przeszukiwanie jej pod kątem lokalizacji. Warto dodać swój biznes do miejsc aby umożliwić innym znalezienie formy i oferty.
Serwisy społecznościowe
Od dłuższego czasu serwisy społecznościowe przestały być jedynie miejscem spotkań ale również kolejnym kanałem marketingowym umożliwiającym promowanie marki. Gdy inni dzielą się linkami do Twojej strony w serwisach społecznościowych, to kolejny „dowód” dla wyszukiwarek, że strona ta jest wiarygodna. Ważne, aby ludzie posiadający „siłę” społeczną mówili o Twojej stronie umożliwiając jak największej liczbie ludzi dotarcie do linków do Twojej strony. W zależności od branży, warto mieć konta lub strony firmowe na Facebooku, LinkedIn i Google+.
Podsumowanie
Poruszone sześć sposobów na podniesienie wiarygodności strony w oczach wyszukiwarek to jedynie część działań, które należy podjąć w celu promowania strony internetowej.