logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podnoszenie wiarygodności strony w oczach wyszukiwarek

   24.01.2012, przeczytano 1508 razy
ilustracjastrzałka

To, że masz stronę firmową i odnosisz sukcesy w biznesie wcale nie oznacza, że Google i inne wyszukiwarki uważają Twojej strony internetowej za ważne źródło informacji z branży. A jeśli wyszukiwarki nie uważają, że treści zawarte na Twojej witrynie są godne uwagi, nie pokaże się ona na pierwszych stronach wyników wyszukiwania dla tych słów kluczowych, które są ważne dla rozwoju firmy. Zapoznaj się z sześcioma podstawowymi sposobami na podniesienie wiarygodności Twojej strony w oczach wyszukiwarek internetowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podnoszenie-wiarygodnosci-strony-w-oczach-wyszukiwarek,14443,artykul.html

Treść

Zawartość merytoryczna strony jest dla wyszukiwarek najważniejsza. Potwierdzają to kolejne aktualizacje algorytmu wyszukiwania Google (tzw. Panda). Strony internetowe, które posiadają unikatową, przystępną i nie zawierającą błędów treść są promowane i z reguły lądują wyżej w wynikach wyszukiwarki. Należy więc poświęcić nieco uwagi treści poszczególnych podstron aby upewnić się, że czytelnicy jak również wyszukiwarki, będą mogli znaleźć coś interesującego.

Struktura strony

Intuicyjna i łatwa w nawigacji struktura strony to kolejny niezmiernie ważny czynnik, który pomaga w podnoszeniu wiarygodności strony w oczach wyszukiwarek. Wpływa również znacząco na wygodę użytkownika. Czytelne przyciski i linki umieszczone w intuicyjnych miejscach na stronie, spójna strategia nawigacji pozwala użytkownikom na dotarcie do podstron z treścią, którą są oni zainteresowani. Z przejrzystą strukturą strony nie będzie również miała problemu wyszukiwarka – indeksując nasze strony szybciej.

Mapy strony

Mapa strony jest niesłychanie ważnym elementem strony. Najczęściej jest ona niewidoczna dla użytkowników gdyż jest tworzona pod kątem wyszukiwarek jako specjalny plik XML. Większość systemów zarządzania treścią pozwala na automatyczne budowanie plików mapy strony kiedy tylko następuje zmiana treści lub struktury strony. Niektóre systemy CMS nawet same zgłaszają zmiany do największych wyszukiwarek. Warto jednak kontrolować ten proces i samodzielnie dać znać wyszukiwarkom o zmianach na stronie. W przypadku, gdy nie ma możliwości automatycznego budowania mapy strony, warto skorzystać z bezpłatnych narzędzi wspomagających ten proces, na przykład http://www.xml-sitemaps.com/.

Linkowanie

Ważnym wskaźnikiem jakości i popularności strony jest dla wyszukiwarek są inne strony, na których zamieszczone są linki do stron w naszym serwisie. Przykładowo, strony, gdzie ludzie głosują na naszą stronę, ktoś podzielił się z innymi linkiem do konkretnej podstrony w Twoim serwisie. Jeżeli – według wyszukiwarek – inni uważają Twoją stronę za wystarczająco interesującą aby o niej pisać w różnych miejscach w sieci, wyszukiwarki także będą nią bardziej zainteresowane i będą ją promować poprzez podnoszenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważne jest aby tworzyć ciekawą i unikatową treść na stronie i budować później linki zwrotne do tych interesujących treści samodzielnie. Jak? To proste. Na przykład można dołączyć się do grup branżowych i aktywnie włączać się do rozmów na ciekawe tematy, merytorycznie powiązane z treścią naszej strony. Również za pośrednictwem takich blogów można publikować ciekawe artykuły (zawierające np. link do Twojej strony), które inni będą czytać i komentować.

Gdzie jest Twoje Miejsce?

Wyszukiwarki pozwalają bezpłatnie zamieszczać informacje o firmie na mapach – na przykład Miejsca w Google (Google Places). Podobnie Zumi, Bing oraz Facebook pozwalają na promowanie się na mapie umożliwiając internautom przeszukiwanie jej pod kątem lokalizacji. Warto dodać swój biznes do miejsc aby umożliwić innym znalezienie formy i oferty.

Serwisy społecznościowe

Od dłuższego czasu serwisy społecznościowe przestały być jedynie miejscem spotkań ale również kolejnym kanałem marketingowym umożliwiającym promowanie marki. Gdy inni dzielą się linkami do Twojej strony w serwisach społecznościowych, to kolejny „dowód” dla wyszukiwarek, że strona ta jest wiarygodna. Ważne, aby ludzie posiadający „siłę” społeczną mówili o Twojej stronie umożliwiając jak największej liczbie ludzi dotarcie do linków do Twojej strony. W zależności od branży, warto mieć konta lub strony firmowe na Facebooku, LinkedIn i Google+.

Podsumowanie

Poruszone sześć sposobów na podniesienie wiarygodności strony w oczach wyszukiwarek to jedynie część działań, które należy podjąć w celu promowania strony internetowej.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: emstudio

(Marcin Stelmaszczyk)

emstudio o sobie:

EM Studio to agencja kreatywna świadcząca kompleksową obsługę w zakresie reklamy i marketingu.

Zajmujemy się tworzeniem stron internetowych, pozycjonowaniem (SEO), reklamą w Google AdWords, projektowaniem graficznym i składem komputerowym.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764