logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsiadło i FENOMEN – multidyscyplinarna platforma dla artystów

  PR 28.04.2025, przeczytano 354 razy
ilustracjastrzałka

Kilka miesięcy temu Dawid Podsiadło ogłosił start swojego nowego festiwalu ZORZA, który połączy muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Festiwal, który odbywa się w sześciu miastach w czasie nadchodzących wakacji. Bilety zostały całkowicie wyprzedane w pierwszych kilkunastu godzinach, oferując dwudniowe wydarzenia z zupełnie nowymi odsłonami doskonale znanych artystów, ale nie tylko… Dziś w ramach festiwalu ZORZA wspierana przez T-Mobile, wystartował także FENOMEN – nowa inicjatywa, która ma na celu wsparcie muzycznych twórców oraz umożliwienie realizacji ich kreatywnych pomysłów w otaczających muzykę dziedzinach. Platforma współpracy twórców muzycznych i wizualnych daje również szansę na zdobycie czterech stypendiów o łącznej wartości 200 000 złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsiadlo-i-fenomen-%E2%80%93-multidyscyplinarna-platforma-dla-artystow,408590,artykul.html

Tak o FENOMENIE mówi Dawid Podsiadło:

Dla mnie ZORZA to festiwal pierwszych razów pod wieloma względami. Po raz pierwszy odpowiadam za organizację tak dużego wydarzenia, po raz pierwszy tworzę album z innym artystą (pozdrawiam Kasia) i po raz pierwszy pozwalam sobie na wystąpienie w roli mentora.

P o ponad dekadzie spędzonej na scenie, wiem jak dużo zawdzięczam ludziom, których spotkałem na swojej drodze i jak wiele sprzyjających okoliczności pomogło mi w karierze.

Bardzo się cieszę, że dziś to ja mogę stworzyć kontekst i przestrzeń dla twórców, w której muzyka staje się punktem wyjścia do wielu kreatywnych działań.

INTENSYWNE LATO

Choć FENOMEN skoncentrowany jest na muzyce, będzie obejmował także trzy dodatkowe dziedziny - grafikę, wideo oraz fotografię. Został stworzony z myślą o tych, którzy czują, że właśnie teraz nadchodzi ich przełomowy moment.

W pierwszym etapie konkursu wyłonionych zostanie sześcioro muzyków/zespołów, którzy zasilą lineup ZORZY, dołączając tym samym do takich artystów jak Kaśka Sochacka, Kacperczyk czy Artur Rojek i zagrają koncerty na dedykowanej scenie w każdym z sześciu miast na festiwalowej trasie. A to jedynie przedsmak tego co oferuje FENOMEN.

NIE TYLKO MUZYKA

Następnie cała szóstka laureatów, pod okiem topowych producentów muzycznych nagra premierowe utwory, do których zwycięzcy pozostałych, wizualnych kategorii FENOMENU - video, fotografia i grafika - stworzą autorską oprawę składającą się z teledysków, sesji zdjęciowych oraz brandingu.

Wszystkie procesy twórcze będą odbywały się pod okiem fenomenalnych mentorów, którzy będą towarzyszyć wszystkim finalistom. Za część muzyczną FENOMENu będzie odpowiadał Dawid Podsiadło, a ponadto do współpracy zaprosił ekspertów w danych dziedzinach:

  • Nad fotografami będzie czuwać Dorota Szulc - fotografka młodego pokolenia, działająca przede wszystkim w obszarach fotografii mody oraz reklamowej. Rozwija się również w branży muzycznej i kulturze. Stworzyła kilka świetnie przyjętych okładek magazynów i albumów, od niedawna działa także jako reżyserka.
  • Od strony projektowania graficznego ekspertem będzie Bartłomiej Walczuk z OSOM Studios. Designer i Art Director wyspecjalizowany w brandingu, typografii i okładkach wydawnictw muzycznych. Doświadczenie, które zdobywał w prestiżowych agencjach, z wieloma sukcesami na koncie, przeniósł do świata entertainmentu i muzyki. W OSOM Studios łączy te światy i kompetencje, tworząc visual storytelling dla osób i marek.
  • Artyści wideo będą mogli współpracować z Danielem Jaroszkiem, reżyserem i fotografem, twórcą filmu „Johnny” czy teledysku „Trofea” Dawida Podsiadły. Doświadczenie zdobywał w reklamie, pracując dla największych światowych marek.

Założeniem FENOMENu nie jest chwilowa ekspozycja twórców, lecz stworzenie czegoś, co zostanie na dłużej - jako efekt połączenia talentu, współpracy i kreatywności.

JAK DZIAŁA FENOMEN?

Program jest realizowany w formule otwartego naboru (open call) i skierowany zarówno do debiutantów, jak i twórców, którzy są w branży muzycznej i kreatywnej od lat. Organizatorzy poszukują sześciu fenomenalnych muzyków/zespołów z autorskim repertuarem, sześciu grafików, sześciu fotografów oraz sześciu reżyserów lub twórców wideo.

Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie FNOMN.ART oraz krótkiego materiału wideo z hashtagiem #FENOMEN (TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts) do 11 maja bieżącego roku. Zgłoszenia są otwarte dla wszystkich od 16. roku życia – bez górnej granicy wieku.

Selekcję uczestników przeprowadzi specjalnie powołana rada programowa oraz jury złożone z mentorów reprezentujących każdą z kategorii. Procedura wyboru finalistów została stworzona z myślą o zapewnieniu transparentności oraz wysokiego poziomu merytorycznego oceny. Następnie wybrani uczestnicy zostaną objęci specjalnym programem mentoringowym, prowadzonym przez wcześniej wspomnianych ekspertów i wezmą udział w dedykowanych warsztatach, podczas których połączą muzykę z elementami wideo, fotografią oraz grafiką.

NAGRODY

Efekty wszystkich działań twórczych zostaną zaprezentowane w sierpniu, tuż przed zakończeniem festiwalu. To wtedy publiczność zdecyduje, kto z szóstki finalistów w każdej z kategorii otrzyma Główną Nagrodę. Na każdego z czterech zwycięzców czeka Stypendium o wartości 50 000 złotych oraz inne, fenomenalne nagrody od Organizatorów i Patronów Festiwalu.

Pierwszą z ogłoszonych, specjalnych nagród jest absolutnie wyjątkowa możliwość zagrania supportu na kolejnej trasie Dawida Podsiadło.

Źródło: T-Mobile Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Klinika Optegra: konkurs na projekt ściany
Wystartował specjalny konkurs dla artystów, ilustratorów, grafików i twórców sztuki wizualnej. Klinika Okulistyki Optegra Warszawa Centrum zaprasza do zaprojektowania niebanalnej, interaktywnej instalacji artystycznej, która stanie się integralną częścią wnętrza kliniki. Organizatorzy konkursu poszukują oryginalnych koncepcji, które w kreatywny sposób połączą estetykę z...
Bank Pekao S.A. został laureatem prestiżowej nagrody digitalowej Performance Marketing Diamonds EU 2025 w kategorii „The Most Effective Sales Campaign” za internetową kampanię performance Konta Przekorzystnego.
DesignEuropa Awards 2025: sześciu finalistów, w tym z Polski
Sześć wybitnych europejskich projektów zakwalifikowało się do finału konkursu. Holenderska projektantka Hella Jongerius zdobywa Nagrodę za Całokształt Osiągnięć za swój wizjonerski wkład we współczesne wzornictwo. Jeden z nominowanych projektów pochodzi z Polski. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23.09
McCANN Poland z głównymi nagrodami festiwalu The One Show
McCANN Polska zdobyła łącznie 11 nagród na prestiżowym festiwalu The One Show 2025 za kampanie „Room for Everyone” i „Where to Settle” zrealizowane dla Mastercard. Wśród wyróżnień znalazły się 2 złote, 3 srebrne i 4 brązowe statuetki Pencil oraz 2 wyróżnienia Merit – to potwierdzenie światowego poziomu kreatywności McCANN...
Bluerank z nagrodami na European Search Awards i Performance Marketing Diamonds
Za nami uroczyste gale European Search Awards oraz Performance Marketing Diamonds, prestiżowych konkursów branżowych, które honorują projekty z obszarów Search, Performance Marketingu, Content Marketingu, innowacyjnych rozwiązań AI oraz kreatywnych kampanii digitalowych. Bluerank, we współpracy ze swoimi Partnerami, został w tym roku uhonorowany łącznie pięcioma statuetkami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764