logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Podstawy foliowania

Strona 1/2  1 2

| 20.02.2013 15:02

Witam Serdecznie
Od niedawna mam możliwość korzystania z foliarki Trident46 z tym, że nie bardzo wiem, jak to wszystko robić żeby za dużo nie zepsuć.
Moje główne problemy to:
- paprochy pod folią,
- marszczenie się folii (pomimo tego, że nie jest bardzo mocno naciągnięta)
- docinanie zafoliowanych wydruków na gilotynie,
(bo im wystaje ta folia po foliowaniu)

Zdaje sobie sprawę, że problemy te są pewnie bardzo proste do rozwiązania, jednak nie mam nawet kogo zapytać o radę więc, pytam na forum.

Pozdrawiam

brak ikonki
+ +

lubelskie
wiadomości: 43
w Signs.pl od 20.02.2011
IP: 91.200.94.XXX

| 20.02.2013 15:02

1. paprochy - czystośc, czystośc i jeszcze raz czystość. odizoluj foliarkę od pylących urządzeń, arkusze do laminowania kładz na ceracie często czyszczonej a nie na stole pełnym paprochów. zadbaj o wilgotność powyżej 50% - zniknie problem łapania paprochów poprzez elektrostatyczne jonizowanie się foliowanego arkusza. zadbaj o uziemienie foliarki.

2. jak używasz poliestrowej foli to powinna być dość mocno naprężona

3. jak wstaje pod gilotyną to albo folia kiepska albo za szybko przechodzą arkusze i klej się nie zdąży aktywować albo zbyt mały docisk na wałku

PS. kiedyś kupując foliarke dostawałeś podstawową wiedzę od sprzedawcy

-----------------
Pracuj ciężko, graj mocno, bądź twardy. !

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Polska
wiadomości: 1098
w Signs.pl od 15.11.2011
IP: 159.205.87.XXX

| 20.02.2013 15:02

Właśnie problem w tym, że to nie ja kupowałem tą foliarkę.
Punkt 1 się wyjaśnił, tak myślałem, że po prostu trzeba dbać o super czystość i tak trzeba będzie robić

Punkt 2
Czym mocniej skręcam docisk na rolce tym większa pojedyncza zmarszczka mi się robi, może źle wkładam folie w ogóle? Mógłby może ktoś podesłać rysunek/zdjęcie jak powinna być folia włożona w tridencie, bo niby jest naklejka na laminatorze ale może źle ją zinterpretowałem

Punkt 3
Chodzi mi bardziej o to, że jak foljuje arkusze SRA3 to później ręcznie muszę je nożykiem rozdzielić i zawsze zostaje mi po bokach milimetr folii poza arkuszem z którejś strony i nie mogę tego ogarnać

Dzięki za odpowiedź pozdrawiam.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: smokstudio dnia 20.02.2013 15:15)

brak ikonki
+ +

lubelskie
wiadomości: 43
w Signs.pl od 20.02.2011
IP: 91.200.94.XXX

| 20.02.2013 15:02

do punktu 3: ja się z tym pogodziłem i robię ciut większe spady w foliowanych pracach. no i pilnuje by zawsze w ten sam sposób wkładać do foliowania - łatwiej potem na gilotynie zapanować nad arkuszami

-----------------
Pracuj ciężko, graj mocno, bądź twardy. !

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Polska
wiadomości: 1098
w Signs.pl od 15.11.2011
IP: 159.205.87.XXX

| 09.03.2013 06:03

Spróbuj poluzować i mniejszy docisk....

-----------------
fototapety.com.pl

avatar użytkownika
+

Tarnów
wiadomości: 29
w Signs.pl od 12.08.2011
IP: 89.234.208.XXX

| 21.03.2013 21:03

Co może foliuj na zakładkę? i wtedy będziesz miał jedną krawędź do cięcia czystą ... zakładka 3-5 mm ... nie masz tam takiej prędkości żeby nie ogarnąć ...

co do marszczenia papieru - co foliujesz? papier cyfrowy czy kredę? jaka grubość papieru?

marszczy ci rozumiem folia? ona musi iść najpierw pod jakiś wałek prostujący i dopiero potem na wałek grzejny ... jak dajesz za duży docisk to może cienkie gramatury zmarszczyć ...

jak drukujesz na offsetowej kredzie i włókna będziesz miał nie w tym kierunku co folia to może się cuś dziać niefajnego ... będzie ci się rolował urobek w rulon na wyjściu ...

ale z tego co piszą jest tam jakaś belka do przeprostowywania arkusza póki gorący ? powinna pomóc ...

inna sprawa to temperatura - jak dasz za wysoką - folia będzie dostawała skurczu zbyt dużego i wtedy jeszcze gorzej ... temp. ok. 86 stopni dla folii 28 mic powinna styknąć ... jak dasz powyżej 92-96 to folia kurczy się na wałku o nawet 2-3 mm i wtedy musi się zmarszczyć ...

ja na twoim miejscu dorobił bym sobie do tego ustrojstwa jakiś blacik z przodu żeby układać arkusze jeden za drugim i mieć lepszą kontrolę nad np. zakładką i rownoległością w stosunku do folii ... bo na tym co jest to ciężko trafić prosto z arkuszem ...

avatar użytkownika
+ + + + + +

Rzeszów
wiadomości: 805
w Signs.pl od 07.03.2010
IP: 88.199.25.XXX

sylii sylii | 22.03.2013 13:03

To nie może byc tak trune jak sie wydaje posłuchaj kolegów znajacych się na tym a wszystko wyjdzie

sylii
+

Warszawa
wiadomości: 24
w Signs.pl od 22.10.2012
IP: 83.23.53.XXX

| 27.03.2013 10:03

Dzięki wszystkiem za odpowiedzi i cenne wskazówki,
pod folię idze druk cyfrowy i w miarę jak przyzwyczajam się do urządzenia i testuje różne folie to jest już coraz lepiej, do ogarnięcia pozostało tylko pylenie w pomieszczeniu. Chyba w jakiś nawilżacz trzeba będzie się zaopatrzyć, chociaż latem podobno jest tak wilgotno, że wręcz osuszać trzeba.
A jeszcze takie pytanko czy druk cyfrowy musi "odleżeć" jakiś czas po wydruku przed zafoliowaniem?

Pozdarwiam

brak ikonki
+ +

lubelskie
wiadomości: 43
w Signs.pl od 20.02.2011
IP: 91.200.94.XXX

| 27.03.2013 12:03

wg mnie każdy druk przed foliowaniem powinien odleżeć, choćby po to by papier odzyskał wilgotności i stabilność bo w piecyku go wypaliło i wysuszyło

-----------------
Pracuj ciężko, graj mocno, bądź twardy. !

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Polska
wiadomości: 1098
w Signs.pl od 15.11.2011
IP: 77.254.71.XXX

| 27.03.2013 14:03

No i tak też mi się wydawało i tak będę robił, żeby zawsze odleżał trochę.
Zostało jeszcze tylko okiełznanie paprochów, najgożej jest właściewie przy akcjach gdzie jest folia dwustronna mat a druga strona jest idalnie biała bez zadruku,
wtedy każy włosek widać. Jest jakiś sposób żeby zmniejszyć elektrosatyczność folii? Bo wydaje mi się to równie ważna co wilgotność powietrza.

brak ikonki
+ +

lubelskie
wiadomości: 43
w Signs.pl od 20.02.2011
IP: 91.200.94.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764