logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Podsumowanie 2013 r. na Facebooku

  PR 30.01.2014, przeczytano 1529 razy
ilustracjastrzałka

Firma analityczno-badawcza Sotrender opublikowała całoroczne wydanie raportu #FanpageTrends, który podsumowuje działania marek, mediów oraz osób na Facebooku w całym 2013 r. Na potrzeby raportu Sotrender przeanalizował komunikację ponad 8 tys. profili. Załączona do raportu infografika przedstawia najlepsze posty minionego roku, średnie zaangażowanie wywołane przez różnego typu aktywności oraz profile, które odpowiedziały na największy odsetek postów użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-2013-r.-na-facebooku,20760,artykul.html

Rok 2013 to okres wzrostu polskich profili markowych i stron organizacji na Facebooku, jak również samego serwisu. Na przekór wieszczącym rychły spadek zainteresowania Facebookiem, liczba jego użytkowników nadal rośnie, choć wolniej. Komunikacja marek i firm z klientami za pośrednictwem Facebooka zyskuje nowy wymiar. Sam serwis staje się pełnoprawnym biurem obsługi klientów, łącząc wygodę i szybkość wymiany informacji. Zapraszamy do zapoznania się z całorocznym raportem Fanpage Trends i infografiką podsumowującą 2013 rok na polskim Facebooku.

Robert Lewandowski bohaterem 2013

W styczniu liczba polskich kont na Facebooku przekroczyła 10 mln, a wśród stron firmowych nastąpiła mała rewolucja. Demotywatory, które od 2 lat pozostawały liderem w rankingu największych polskich stron, zostały zdetronizowane przez Serce i Rozum. W ciągu roku mogłoby się wydawać, że sympatyczni brand hero Orange nie mają sobie równych, jednak tuż przed końcem roku zostali bezwzględnie wykopani z pierwszego miejsca przez Lewandowskiego, który w listopadzie przebojem wdarł się na pierwszą pozycję zestawienia. Według prognoz Sotrendera z raportu “Social media is so trendy” Lewandowski jeszcze długo utrzyma się na tej pozycji. Jednak widać, że w czołówce zestawienia rośnie konkurencja i utrzymanie pozycji lidera może okazać się coraz trudniejsze. Coraz liczniejsze grono zwolenników na Facebooku zdobywają również Kuba Błaszczykowski i Łukasz Piszczek, jednak do Lewandowskiego jeszcze bardzo dużo im brakuje.

Najlepsze posty

Choć już w styczniu 2013 Serce i Rozum prześcignęli fanpage Demotywatorów w liczbie fanów, największy fanpage 2012 r. nadal odnosi sukcesy popularności. W raportach #FanpageTrends aż 10 postów opublikowanych przez Demotywatory pojawiło się w pierwszej piątce najpopularniejszych postów miesiąca. Wielu użytkowników angażował także fanpage innego serwisu ze śmiesznymi obrazkami - Niefart.pl, który pojawił się w zestawieniach czterokrotnie.

Uwagę w 2013 r. zwróciły regularne sukcesy postów związanych z działalnością charytatywną. Do rankingów najlepszych postów zakwalifikowały się m.in. te autorstwa Fundacji DKMS Polska i SiePomaga - każda z wymienionych stron pojawiła się w zestawieniu aż 3 razy.  Na szczególną uwagę zasługuje wpis fundacji Mother Power- post o wełnianych bucikach nie dotyczył bezpośrednio działalności fundacji, ale za to pobił rekordy zaangażowania wśród polskich stron. Według estymacji Sotrendera, do chwili obecnej zaangażował on aż 2,4 mln osób, z czego znaczna część pochodziła zza granicy i był jednym z trzech postów Mother Power, które znalazły się w rankingach najlepszych postów z poszczególnych miesięcy ubiegłego roku.

Marki na Facebooku

Na przygotowanej przez Sotrender infografice można zobaczyć kilka ciekawych statystyk dotyczących polskich stron firmowych. W minionym roku opublikowano na nich 3 mln postów, które zaowocowały 221 mln aktywności użytkowników. Największe zaangażowanie odnotowały posty zawierające materiały wideo i zdjęcia, a najwięcej komentarzy wywołały statusy tekstowe.

Infografika przedstawia ponadto posty, które w ostatnich 12 miesiącach zaangażowały najwięcej użytkowników.  W tej kategorii zwyciężyło zdjęcie Digital Camera Polska, zagadka Life owocowy oraz Pampers i FabrykaWafelkow.pl.
Jak w 2013 r. komunikowały się marki? Przede wszystkim “zapraszały” i ogłaszały “konkursy”. Nie jest to żadna nowość – od trzech lat to właśnie te słowa najczęściej pojawiają się we wpisach marek. Wysokie użycie tekstu “bit.ly” wskazuje na popularność użycia linków skróconych w tym serwisie. Wciąż popularnym tematem postów jest “weekend”.

Firmy, które najczęściej odpowiadały na posty swoich fanów to telekomy - Plus, Nju mobile i Virgin Mobile. Wszystkie wymienione odpowiedziały na ponad 90% postów, które użytkownicy dodali na ich stronach.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764