logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie 2017 roku w Wirtualnej Polsce

  PR 19.03.2018, przeczytano 668 razy
ilustracjastrzałka

Dwucyfrowy wzrost w obszarze e-commerce i konsekwentne realizowanie strategii pozwoliły holdingowi WP na osiągnięcie rekordowych przychodów. Tylko w segmencie online wyniosły one prawie 460 mln zł. Skorygowana EBITDA segmentu online za 2017 rok przekroczyła 150 mln zł. Telewizja WP została liderem oglądalności spośród stacji nadających na MUX8.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-2017-roku-w-wirtualnej-polsce,35840,artykul.html

Na wyniki finansowe Wirtualnej Polski wpływ miały przede wszystkim ponadprzeciętne wzrosty spółek e-commercowych w obszarze turystyki (Wakacje, Nocowanie, eHoliday), wyposażenia wnętrz (Homebook), mody (Domodi, Allani) i usług finansowych (TotalMoney). EBITDA wakacje.pl w 2017 roku wzrosła o 39%. Skonsolidowane gotówkowe przychody ze sprzedaży wszystkich usług spółki w 2017 roku przekroczyły 423 mln zł.

Od zakupu Wirtualnej Polski mija właśnie 5 lat. W tym czasie nasze przychody ze 150 mln zł urosły do 465 mln zł, a EBITDA z 50 mln zł do 150 mln zł. I my wszyscy w Wirtualnej Polsce jesteśmy z tego dumni – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski.

Telewizja WP w lutym 2018 roku została liderem oglądalności wśród stacji dostępnych na MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej. Rynkowe udziały stacji w tzw. komercyjnej grupie widzów (16-49) wyniosły 0,38%.

Do osiągnięcia rekordowego wyniku przyczynił się serial „Ucho Prezesa”, emitowany od 20 stycznia. Premierowe odcinki dwóch pierwszych sezonów w Telewizji WP oglądało średnio 163 tys. widzów, siedem najpopularniejszych odcinków przyciągnęło przed ekrany ponad 200 tys. widzów. 18 marca w Telewizji WP rozpocznie się emisja trzeciego sezonu serialu. Premiera w każdą niedzielę o godzinie 20:00.

W 2017 roku duże zmiany przeszła również aplikacja WP Pilot. Pozwoliły one na uproszczenie obsługi i zapewnienie jak najlepszej jakości kanałów TV. Oferta wygodnego i legalnego sposobu oglądania telewizji online, zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lutym zyskała już 1,9 mln realnych użytkowników w ramach serwisu i aplikacji. Została również nagrodzona na Gali Mobility Trends i otrzymała tytuł najlepszej aplikacji B2C 2017 roku.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w lutym 2018 z produktów internetowych WP korzystało już ponad 21 mln Polaków. Grupa WP jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski, który osiągnął wzrost realnych użytkowników o 800 tysięcy rok do roku. Prowadzi również serwis odpowiadający na potrzeby informacyjne i rozrywkowe młodych internautów – o2.pl oraz specjalistyczne serwisy tematyczne.

Źródło: Wirtualna Polska SA

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764