logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie 5 edycji konferencji Label Innovations

   17.04.2019, przeczytano 497 razy
strzałkistrzałka
Podsumowanie 5 edycji konferencji Label Innovations ZOBACZ ILUSTRACJE

5. edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, której uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-5-edycji-konferencji-label-innovations,382147,artykul.html

Miniona edycja Label Innovations koncentrowała się wokół tematu „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”. Wydarzenie przeciągnęło wielu przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami np. takim jak „Eko”. Zmiana opakowania wiąże się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem nieudanej zmiany. Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka?

Jest to wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów, które odbyły się na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Podczas 1,5 godz. pracy warsztatowej, uczestnicy stanęli przed wyzwaniem stworzenia ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających na półce koncepcji etykiety, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu.

Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęcony tematyce ekologicznych opakowań pod kątem aspektów prawnych, marketingowych i technologicznych. Wśród zagadnień, poruszonych przez prelegentów konferencji, znalazły się:

  • Eko w prawie piszczy – czyli szanse i zagrożenia wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producentów. Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach – Daniel Chojnacki, Counsel Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP oraz Tymon Grabarczyk, Associate Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.
  • Masą zielonych listków, czy spersonalizowaną komunikacją na opakowaniu – czym przekonasz konsumentów generacji X, Y i Z do zakupu swoich produktów? Pokolenie X, Y, Z – specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych – dr hab. inż., prof. nadz. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Magdalena Ankiel.
  • Jak produkty ekologiczne zagrażają rozwojowi marek premium? Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii. Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych. – Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc.
  • Trendy: ECO i CLEAN LABEL w projektowaniu graficznym etykiet. Poszukiwanie dobrych produktów vs budowanie pozytywnych asocjacji dla etykiet produktów – Jarosław Grzesica – CEO w agencji kreatywnej This oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor kreatywny studia This.
  • Jak połączyć ekologię z ekonomią? Trendy wśród podłoży do druku etykiet- Izabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac.
  • Eko, które kupi konsument – czyli o etykietowych ekoinnowacjach – Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf.
  • Najczęstsze problemy w etykietowaniu i jak ich uniknąć – czyli jak oszczędzać czas i pieniądze - Grzegorz Dziewanowski, właściciel w S.M.ART

Celem wydarzenia było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągniecie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.

Kolejna edycja konferencji odbędzie sie w przyszłym roku, podczas kolejnej edycji targów opakowaniowych Packaging Innovations.

Konferencja objęta była patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Etykiety.pl Etigraf

www.labelinnovations.pl

Galeria: Label Innovations 2019: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk opakowań z HP Indigo w Erbi Group
Drukarnia ERBI od 26 lat zajmuje się produkcją opakowań i ulotek dla przemysłu farmaceutycznego oraz kosmetycznego.
Dni Otwarte Perfecta 2019
W dniach 5-7 listopada br. odbędą się Dni Otwarte firmy Perfecta, której wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim jest Avargraf. Wydarzenie, odbywające się pod hasłem „Perfecta Technology Days”, będzie miało miejsce w fabryce krajarek w Bautzen (Niemcy). Avargraf, zapraszając do odwiedzenia tej imprezy, prosi o rejestrację pod adresem:...
Raport Stora Enso nt. firmowej polityki zrównoważonego rozwoju
Raport firmy Stora Enso nt. realizowanej przez nią polityki zrównoważonego rozwoju (za 2018 rok) znalazł się w pierwszej dziesiątce tego typu sprawozdań, uwzględnionych w najnowszej edycji wydawnictwa „Reporting matters” („Raportowanie ma znaczenie”). Jest ono dorocznie opracowywane przez Światową Radę Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (World Business Council for...
Kolejne rozwiązania Hunkeler w drukarni cyfrowej Azymut
OSDW Azymut, jeden z liderów na polskim rynku hurtowej sprzedaży książek, coraz intensywniej inwestuje w drukarnię cyfrową. Jej rozwój to m.in. efekt usprawnienia i zwiększenia automatyzacji realizowanej tu produkcji dziełowej. W drugiej połowie br. park sprzętowy drukarni wzbogacił się bowiem o nową zwojową maszynę inkjetową, urządzenia do oprawy miękkiej i zeszytowej oraz...
Mark Andy Performance Series P7 z systemem suszenia UV/UV-LED w firmie Anro
Pierwszym w naszym kraju użytkownikiem 17-calowej maszyny Mark Andy Performance Series P7 z hybrydowym systemem utrwalania firmy GEW, łączącym w sobie technologie konwencjonalną UV oraz UV-LED i działającym na zasadzie wymiennych kaset, jest drukarnia etykietowa ANRO z Zawiercia. Poza drukiem w 10 kolorach wdrożona tu maszyna Mark Andy oferuje liczne opcje uszlachetniania (m.in....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764