logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie 5 edycji konferencji Label Innovations

   17.04.2019, przeczytano 529 razy
strzałkistrzałka
Podsumowanie 5 edycji konferencji Label Innovations ZOBACZ ILUSTRACJE

5. edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, której uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-5-edycji-konferencji-label-innovations,382147,artykul.html

Miniona edycja Label Innovations koncentrowała się wokół tematu „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”. Wydarzenie przeciągnęło wielu przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami np. takim jak „Eko”. Zmiana opakowania wiąże się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem nieudanej zmiany. Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka?

Jest to wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów, które odbyły się na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Podczas 1,5 godz. pracy warsztatowej, uczestnicy stanęli przed wyzwaniem stworzenia ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających na półce koncepcji etykiety, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu.

Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęcony tematyce ekologicznych opakowań pod kątem aspektów prawnych, marketingowych i technologicznych. Wśród zagadnień, poruszonych przez prelegentów konferencji, znalazły się:

  • Eko w prawie piszczy – czyli szanse i zagrożenia wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producentów. Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach – Daniel Chojnacki, Counsel Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP oraz Tymon Grabarczyk, Associate Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.
  • Masą zielonych listków, czy spersonalizowaną komunikacją na opakowaniu – czym przekonasz konsumentów generacji X, Y i Z do zakupu swoich produktów? Pokolenie X, Y, Z – specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych – dr hab. inż., prof. nadz. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Magdalena Ankiel.
  • Jak produkty ekologiczne zagrażają rozwojowi marek premium? Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii. Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych. – Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc.
  • Trendy: ECO i CLEAN LABEL w projektowaniu graficznym etykiet. Poszukiwanie dobrych produktów vs budowanie pozytywnych asocjacji dla etykiet produktów – Jarosław Grzesica – CEO w agencji kreatywnej This oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor kreatywny studia This.
  • Jak połączyć ekologię z ekonomią? Trendy wśród podłoży do druku etykiet- Izabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac.
  • Eko, które kupi konsument – czyli o etykietowych ekoinnowacjach – Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf.
  • Najczęstsze problemy w etykietowaniu i jak ich uniknąć – czyli jak oszczędzać czas i pieniądze - Grzegorz Dziewanowski, właściciel w S.M.ART

Celem wydarzenia było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągniecie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.

Kolejna edycja konferencji odbędzie sie w przyszłym roku, podczas kolejnej edycji targów opakowaniowych Packaging Innovations.

Konferencja objęta była patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Etykiety.pl Etigraf

www.labelinnovations.pl

Galeria: Label Innovations 2019: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsza w Europie maszyna fleksograficzna Mark Andy P9E w drukarni Berkshire  Labels
Brytyjska drukarnia Berkshire Labels, specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości etykiet (również typu shrink sleeve), stała się pierwszym w Europie użytkownikiem nowej  maszyny fleksograficznej Mark Andy – Performance Series P9E. Urządzenie, obsługujące wstęgę o szerokości 17 cali (430 mm) pracuje obecnie w zakładzie Berkshire w Hungerford (ok. 100 km od...
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości w ramach regionalnego programu operacyjnego województwa małopolskiego na lata 2014-2020, przyznało spółce M.M. Druk Serwis dofinansowanie na realizację projektu badawczo-rozwojowego wraz z wdrożeniem. Celem tego przedsięwzięcia jest stworzenie prototypu innowacyjnej na skalę światową linii do konfekcjonowania materiałów...
Call for papers - 12. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innnovations
W dniach 1-2 kwietnia 2020 r. w EXPO XXI Warszawa odbędą się 12. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations – jedno z najciekawszych spotkań branży opakowań w Europie Środkowej.
Linia do oprawy Vareo i trójnóż Infinitrim w drukarni OSDW Azymut
Miniony rok był dla drukarni cyfrowej OSDW Azymut z Łodzi, należącej do jednego z liderów na krajowym rynku dystrybucji książek, okresem wzmożonych inwestycji w nowe rozwiązania. Ich celem była automatyzacja procesów wytwórczych, zwiększenie wydajności i podniesienie jakości realizowanej produkcji dziełowej. Wśród innowacyjnych maszyn, jakie rozpoczęły tu pracę, znalazły...
DKS – „Print Evolution Journey”, premiery i znane rozwiązania na Remadays
Dwie nowe, przemysłowe maszyny Konica Minolta: AccurioWide 200 - dedykowana zadrukowywaniu podłoży giętkich i sztywnych o szerokości do 2m, której pokazy będą premierowymi w Polsce, a także MGI Jetvarnish 3D - znana już i ceniona przez rynek maszyna do lakierowania 3D, która dołącza do oferty firmy DKS będą m.in. prezentowane podczas Międzynarodowych Targów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764