logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie 5 edycji konferencji Label Innovations

   17.04.2019, przeczytano 341 razy
strzałkistrzałka
Podsumowanie 5 edycji konferencji Label Innovations ZOBACZ ILUSTRACJE

5. edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, której uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-5-edycji-konferencji-label-innovations,382147,artykul.html

Miniona edycja Label Innovations koncentrowała się wokół tematu „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”. Wydarzenie przeciągnęło wielu przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami np. takim jak „Eko”. Zmiana opakowania wiąże się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem nieudanej zmiany. Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka?

Jest to wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów, które odbyły się na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Podczas 1,5 godz. pracy warsztatowej, uczestnicy stanęli przed wyzwaniem stworzenia ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających na półce koncepcji etykiety, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu.

Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęcony tematyce ekologicznych opakowań pod kątem aspektów prawnych, marketingowych i technologicznych. Wśród zagadnień, poruszonych przez prelegentów konferencji, znalazły się:

  • Eko w prawie piszczy – czyli szanse i zagrożenia wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producentów. Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach – Daniel Chojnacki, Counsel Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP oraz Tymon Grabarczyk, Associate Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.
  • Masą zielonych listków, czy spersonalizowaną komunikacją na opakowaniu – czym przekonasz konsumentów generacji X, Y i Z do zakupu swoich produktów? Pokolenie X, Y, Z – specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych – dr hab. inż., prof. nadz. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Magdalena Ankiel.
  • Jak produkty ekologiczne zagrażają rozwojowi marek premium? Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii. Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych. – Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc.
  • Trendy: ECO i CLEAN LABEL w projektowaniu graficznym etykiet. Poszukiwanie dobrych produktów vs budowanie pozytywnych asocjacji dla etykiet produktów – Jarosław Grzesica – CEO w agencji kreatywnej This oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor kreatywny studia This.
  • Jak połączyć ekologię z ekonomią? Trendy wśród podłoży do druku etykiet- Izabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac.
  • Eko, które kupi konsument – czyli o etykietowych ekoinnowacjach – Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf.
  • Najczęstsze problemy w etykietowaniu i jak ich uniknąć – czyli jak oszczędzać czas i pieniądze - Grzegorz Dziewanowski, właściciel w S.M.ART

Celem wydarzenia było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągniecie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.

Kolejna edycja konferencji odbędzie sie w przyszłym roku, podczas kolejnej edycji targów opakowaniowych Packaging Innovations.

Konferencja objęta była patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Etykiety.pl Etigraf

www.labelinnovations.pl

Galeria: Label Innovations 2019: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spiralowanie, klejenie kalendarzy, foliowanie, złocenie - już w 28.05 w Łodzi
Już w przyszłym tygodniu w Łodzi (w dniach 28-31.05) odbędzie się polska premiera prawdopodobnie najbardziej przełomowego rozwiązania w cyfrowym druku książek w ostatnich latach – linii opartej o drukarkę Canon VarioPrint Titan 6330 wraz z oklejarką C.P. Bourg BB3202 i modułem rozcinania arkuszy (maksymalnie z B3 na 2 lub 4 użytki).
XLII PK: Drukowanie wielkoformatowe techniką cyfrową
Drukowanie wielkoformatowe techniką cyfrową to temat kolejnych, XLII Poligraficznych Konfrontacji rozpoczynających się 23 maja. Omówione zostaną m.in. wady i zalety technik druku wielkoformatowego, media oraz farby stosowane w maszynach wielkoformatowych.
Agfa na targach Fespa 2019: Podsumowanie
Sukcesem zakończył się udział firmy Agfa w targach Fespa 2019, odbywających się w dniach 14-17 maja br. w Monachium. Zaprezentowała na nich dwa wielkoformatowe plotery – Jeti Tauro H3300 LED  i Anapurna H3200i LED. Jej stoisko, jak podaje firma, odwiedziły tysiące gości z całego świata, w tym wielu przedstawicieli polskich drukarń i firm produkcyjnych na co dzień...
„Print for Good” – Kodak i Colours Factory w dobrej sprawie
Do programu „Print for Good”, jaki ponad dwa lata temu zapoczątkowała firma Kodak ,w ubiegłym roku dołączył jej polski oddział wraz ze swoim klientem - drukarnią Colours Factory. Efektem tej współpracy była produkcja zeszytów szkolnych, które zostały następnie przekazane (za pośrednictwem fundacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie) potrzebującym dzieciom na Ukrainie i w...
Inwestycje firmy Orapac w maszyny sztancujące Iberica
Jedna z fińskich firm specjalizujących się w produkcji pudełek w celu zwiększenia swojej wydajności produkcyjnej niedawno zakończyła proces inwestycji o wartości ponad 4 mln. euro.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764