logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie 5 edycji konferencji Label Innovations

   17.04.2019, przeczytano 1012 razy

5. edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, której uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-5-edycji-konferencji-label-innovations,382147,artykul.html

Miniona edycja Label Innovations koncentrowała się wokół tematu „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”. Wydarzenie przeciągnęło wielu przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami np. takim jak „Eko”. Zmiana opakowania wiąże się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem nieudanej zmiany. Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka?

Jest to wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów, które odbyły się na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Podczas 1,5 godz. pracy warsztatowej, uczestnicy stanęli przed wyzwaniem stworzenia ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających na półce koncepcji etykiety, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu.

Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęcony tematyce ekologicznych opakowań pod kątem aspektów prawnych, marketingowych i technologicznych. Wśród zagadnień, poruszonych przez prelegentów konferencji, znalazły się:

  • Eko w prawie piszczy – czyli szanse i zagrożenia wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producentów. Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach – Daniel Chojnacki, Counsel Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP oraz Tymon Grabarczyk, Associate Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.
  • Masą zielonych listków, czy spersonalizowaną komunikacją na opakowaniu – czym przekonasz konsumentów generacji X, Y i Z do zakupu swoich produktów? Pokolenie X, Y, Z – specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych – dr hab. inż., prof. nadz. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Magdalena Ankiel.
  • Jak produkty ekologiczne zagrażają rozwojowi marek premium? Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii. Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych. – Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc.
  • Trendy: ECO i CLEAN LABEL w projektowaniu graficznym etykiet. Poszukiwanie dobrych produktów vs budowanie pozytywnych asocjacji dla etykiet produktów – Jarosław Grzesica – CEO w agencji kreatywnej This oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor kreatywny studia This.
  • Jak połączyć ekologię z ekonomią? Trendy wśród podłoży do druku etykiet- Izabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac.
  • Eko, które kupi konsument – czyli o etykietowych ekoinnowacjach – Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf.
  • Najczęstsze problemy w etykietowaniu i jak ich uniknąć – czyli jak oszczędzać czas i pieniądze - Grzegorz Dziewanowski, właściciel w S.M.ART

Celem wydarzenia było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągniecie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.

Kolejna edycja konferencji odbędzie sie w przyszłym roku, podczas kolejnej edycji targów opakowaniowych Packaging Innovations.

Konferencja objęta była patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Etykiety.pl Etigraf

www.labelinnovations.pl

Galeria: Label Innovations 2019: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Transfer Technologies na wydarzeniach branżowych
Dla firmy API Transfer Technologies - globalnego producenta folii, znajdujących zastosowanie m.in. przy uszlachetnianiu różnych produktów poligraficznych (w tym opakowań i etykiet) – drugi kwartał br. jest intensywnym okresem pod względem jej obecności na różnych wydarzeniach branżowych. W Polsce najważniejszym dla firmy będzie udział jej lokalnego...
Mark Andy partnerem konferencji ESD w Stambule
Firma Mark Andy była sponsorem głównym konferencji zorganizowanej 29 kwietnia br. w Stambule przez turecką organizację ESD (Etiket Sanayicileri Derneği), zrzeszającą tamtejszych producentów etykiet. Wzięło w niej udział około 140 osób, którym firma zaprezentowała - podczas transmisji wideo z Centrum Technologicznego Mark Andy Europe w Warszawie - dwie...
MKPress dostarcza maszynę Fujifilm Revoria SC285S
Warszawska firma W2Print stała się pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych na świecie użytkowników nowej maszyny Fujifim Revoria SC285S. Urządzenie, zakontraktowane podczas targów RemaDays Warsaw 2025, dostarczyła i zainstalowała firma MKPress – autoryzowany partner Fujifilm na rynku polskim. Maszyna z miejsca stała się dla W2Print kluczowym rozwiązaniem do druku...
Edukacyjna podróż na targi FESPA - do serca kreatywnego druku
W dniach 06-09 maja br. w Berlinie odbyły się międzynarodowe targi sitodruku i druku cyfrowego, wielkoformatowego oraz druku na tekstyliach: FESPA Global Print Expo 2025. Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego – PSSiDC wspólnie z Polską Izbą Druku - PID oraz Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga podjęły się zorganizowania wyjazdu edukacyjnego na targi FESPA Global...
Sun Chemical podsumowuje targi FESPA 2025
Targi Fespa 2025, które odbywały się w dniach 6-9 maja br. w Berlinie, okazały się dla Sun Chemical nie tylko okazją do zaprezentowania wielu rozwiązań technologicznych, ale też ważnym momentem potwierdzającym kierunki rozwoju przyjęte przez firmę. Pojawiła się ona na nich pod hasłem „Experience. Transformation”, a jej stoisko stało się miejscem licznych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764