logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie Festiwalu Marketingu, Druku & Opakowań

   26.09.2014, przeczytano 2940 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 160 wystawców, tysiące gadżetów reklamowych, różnorodne maszyny drukarskie i oryginalne opakowania - to wszystko dla prawie 4 tys. zwiedzających – tak można podsumować 6. edycję Festiwalu Marketingu, Druku & Opakowań, które w tym roku odbyły się w nowej, połączonej formule.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-festiwalu-marketingu%2C-druku-and-opakowan,22727,artykul.html

Tegoroczne targi przeniosły się do większej hali nr 1 w warszawskim Centrum EXPO XXI, bo i wystawców tegoroczna edycja przyciągnęła więcej. 

– Z roku na rok widzimy większe zainteresowanie naszą ofertą, najłatwiej jest to mierzalne po sukcesywnie zwiększającej się ilości zarówno wystawców, jak i zwiedzających. Pozwala nam to sądzić, że relacje są dla polskich firm nadal kluczową wartością. Dodatkowo, restrykcyjna selekcja zwiedzających i pre-rejestracja, umożliwia naszym wystawcom spotkania jedynie ze specjalistami z branży – mówi Robert Załupski, dyrektor projektu. 

 

Wśród prezentowanych nowości zwiedzający mogli zapoznać się z różnorodną ofertą skierowaną dla szeroko rozumianej branży reklamowej. Od długopisów, kubków, ekskluzywnej galanterii, produktów ze szkła, kalendarzy, alkoholi, czekoladek, toreb, na bardzo ekskluzywnych i oryginalnych prezentach kończąc. Drugą grupę branżową stanowili przedstawiciele szeroko rozumianego rynku poligraficznego. Największe firmy z sektora prezentowały możliwości maszyn do druku cyfrowego, offsetowego, transferowego, UV i wielkoformatowego, a także druku 3D. Grono wystawców, podobnie jak w zeszłym roku,  powiększyło się o firmy z sektora opakowań, producentów i drukarnie z tego segmentu rynku reklamy.

 

Wartość dodana

Targom towarzyszyły liczne wydarzenia dodatkowe, które przyciągnęły rzesze uczestników. Pierwszego dnia odbyła się konferencja poświęcona technologii Web2Print – Print & Win.  Przedstawiciele branży poligraficznej przedstawili słuchaczom najważniejsze zagadnienia internetowych systemów zarządzania pracą i sprzedażą usług drukarni. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedstawiciele firm MNUMI, digitalprint.pro, iwarePRINT oraz Key2Print

Drugiego dnia targów miała miejsce konferencja poświęcona tematyce trendów w opakowaniach kartonowych – Pack Trends. Event dedykowany był przedstawicielom agencji reklamowych oraz pracownikom działów marketingu. Celem konferencji było propagowanie innowacyjnych trendów dostępnych na rynku opakowań kartonowych oraz prezentacja najbardziej interesujących wdrożeń, którą zobrazowali przedstawicieli firm: Czteryczwarte Brand Design, Papyrus, Drukarni Multipress, Kursor Horedeńscy oraz Pelc & Partners. Głównym partnerem konferencji była firma International Paper / ALASKA PLUS

Podczas całego trwania targów „Świat DRUKU” prowadził w ramach Akademii Wiedzy, we współpracy z partnerami, warsztaty „Mini-Akademia Zarządzania Barwą. Tajniki poprawnego odwzorowania barw na ekranie i w druku”.

Na targach można było również nieodpłatnie zasięgnąć porad i konsultacji dotyczących ochrony praw własności przemysłowej w Polsce i Unii Europejskiej, których udzielali rzecznicy patentowi z Kancelarii IP & Law, Małgorzata Zielińska-Łazarowicz i Jarosław Markieta. Uczestnicy odwiedzający targi uczestniczyli także w Akademii Ikonos Car Wrapping. Folie Ikonos były aplikowane na legendarnym Chevrolet Camaro z 1967 roku.

 

Konkursy branżowe

W ramach Festiwalu odbył się konkurs POS STARS – na najlepsze display’e reklamowe. Pierwszego dnia targów profesjonalne Jury złożone z przedstawicieli branży oceniało zgłoszone ekspozytury. W tym roku Grand Prix konkursu otrzymała firma ATS Display za kreację dla firmy Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Wszystkie wyniki konkursu dostępne są tutaj.

Podczas targów miało miejsce uhonorowanie nagrodzonych w konkursie o Złote Medale - na najbardziej innowacyjne produkty, maszyny i oprogramowanie. Informacje o laureatach i składzie Jury dostępne są tutaj. Zwiedzający w czasie targów mogli również głosować w konkursie Super Gift na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego. Wyniki konkursów dostępne są tutajSuper Gift oraz Super Gift – Nagroda Publiczności

 

Wśród zwiedzających zostały wylosowane liczne nagrody ufundowane przez wystawców targów. Nagroda główna - kolorowa drukarka biurowa C301dn A4 od firmy OKI powędrowała do Adama Niedziałkowskiego z firmy Dan-Home, który odwiedził targi drugiego dnia.

W gronie zwiedzających znalazły się agencje reklamowe, drukarnie,  jak również przedstawiciele firm FMCG, branży farmaceutycznej, kosmetycznej, przemysłowej i tworzyw sztucznych, producenci, dystrybutorzy i technolodzy branży opakowaniowej.

Wydarzeniu towarzyszyło specjalne wydanie Raportu Dostawców Mediów i Maszyn, największego obecnie kompendium wiedzy na temat druku wielkoformatowego oraz cyfrowego. Po raz ósmy wydano też katalogi PROMO, zawierające bogatą ofertę upominków świątecznych i poligrafii,  w dwóch osobnych grzbietach skierowanych do konkretnych grup docelowych – agencji reklamowych i klientów końcowych.

 

Patronat nad wydarzeniem objęły Polska Izba Opakowań, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Stowarzyszenie Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych, Polska Izba Druku oraz Kancelaria Rzeczników Patentowych IP & Law.

 

Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań miał miejsce w Warszawie, 10-11 września br. Pomysłodawcą i organizatorem targów jest OOH magazine. Wydarzenie objęte było patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań

www.festiwalmarketingu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764