Ponad 160 wystawców, tysiące gadżetów reklamowych, różnorodne maszyny drukarskie i oryginalne opakowania - to wszystko dla prawie 4 tys. zwiedzających – tak można podsumować 6. edycję Festiwalu Marketingu, Druku & Opakowań, które w tym roku odbyły się w nowej, połączonej formule.
Tegoroczne targi przeniosły się do większej hali nr 1 w warszawskim Centrum EXPO XXI, bo i wystawców tegoroczna edycja przyciągnęła więcej.
– Z roku na rok widzimy większe zainteresowanie naszą ofertą, najłatwiej jest to mierzalne po sukcesywnie zwiększającej się ilości zarówno wystawców, jak i zwiedzających. Pozwala nam to sądzić, że relacje są dla polskich firm nadal kluczową wartością. Dodatkowo, restrykcyjna selekcja zwiedzających i pre-rejestracja, umożliwia naszym wystawcom spotkania jedynie ze specjalistami z branży – mówi Robert Załupski, dyrektor projektu.
Wśród prezentowanych nowości zwiedzający mogli zapoznać się z różnorodną ofertą skierowaną dla szeroko rozumianej branży reklamowej. Od długopisów, kubków, ekskluzywnej galanterii, produktów ze szkła, kalendarzy, alkoholi, czekoladek, toreb, na bardzo ekskluzywnych i oryginalnych prezentach kończąc. Drugą grupę branżową stanowili przedstawiciele szeroko rozumianego rynku poligraficznego. Największe firmy z sektora prezentowały możliwości maszyn do druku cyfrowego, offsetowego, transferowego, UV i wielkoformatowego, a także druku 3D. Grono wystawców, podobnie jak w zeszłym roku, powiększyło się o firmy z sektora opakowań, producentów i drukarnie z tego segmentu rynku reklamy.
Wartość dodana
Targom towarzyszyły liczne wydarzenia dodatkowe, które przyciągnęły rzesze uczestników. Pierwszego dnia odbyła się konferencja poświęcona technologii Web2Print – Print & Win. Przedstawiciele branży poligraficznej przedstawili słuchaczom najważniejsze zagadnienia internetowych systemów zarządzania pracą i sprzedażą usług drukarni. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedstawiciele firm MNUMI, digitalprint.pro, iwarePRINT oraz Key2Print.
Drugiego dnia targów miała miejsce konferencja poświęcona tematyce trendów w opakowaniach kartonowych – Pack Trends. Event dedykowany był przedstawicielom agencji reklamowych oraz pracownikom działów marketingu. Celem konferencji było propagowanie innowacyjnych trendów dostępnych na rynku opakowań kartonowych oraz prezentacja najbardziej interesujących wdrożeń, którą zobrazowali przedstawicieli firm: Czteryczwarte Brand Design, Papyrus, Drukarni Multipress, Kursor Horedeńscy oraz Pelc & Partners. Głównym partnerem konferencji była firma International Paper / ALASKA PLUS.
Podczas całego trwania targów „Świat DRUKU” prowadził w ramach Akademii Wiedzy, we współpracy z partnerami, warsztaty „Mini-Akademia Zarządzania Barwą. Tajniki poprawnego odwzorowania barw na ekranie i w druku”.
Na targach można było również nieodpłatnie zasięgnąć porad i konsultacji dotyczących ochrony praw własności przemysłowej w Polsce i Unii Europejskiej, których udzielali rzecznicy patentowi z Kancelarii IP & Law, Małgorzata Zielińska-Łazarowicz i Jarosław Markieta. Uczestnicy odwiedzający targi uczestniczyli także w Akademii Ikonos Car Wrapping. Folie Ikonos były aplikowane na legendarnym Chevrolet Camaro z 1967 roku.
Konkursy branżowe
W ramach Festiwalu odbył się konkurs POS STARS – na najlepsze display’e reklamowe. Pierwszego dnia targów profesjonalne Jury złożone z przedstawicieli branży oceniało zgłoszone ekspozytury. W tym roku Grand Prix konkursu otrzymała firma ATS Display za kreację dla firmy Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Wszystkie wyniki konkursu dostępne są tutaj.
Podczas targów miało miejsce uhonorowanie nagrodzonych w konkursie o Złote Medale - na najbardziej innowacyjne produkty, maszyny i oprogramowanie. Informacje o laureatach i składzie Jury dostępne są tutaj. Zwiedzający w czasie targów mogli również głosować w konkursie Super Gift na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego. Wyniki konkursów dostępne są tutaj – Super Gift oraz Super Gift – Nagroda Publiczności.
Wśród zwiedzających zostały wylosowane liczne nagrody ufundowane przez wystawców targów. Nagroda główna - kolorowa drukarka biurowa C301dn A4 od firmy OKI powędrowała do Adama Niedziałkowskiego z firmy Dan-Home, który odwiedził targi drugiego dnia.
W gronie zwiedzających znalazły się agencje reklamowe, drukarnie, jak również przedstawiciele firm FMCG, branży farmaceutycznej, kosmetycznej, przemysłowej i tworzyw sztucznych, producenci, dystrybutorzy i technolodzy branży opakowaniowej.
Wydarzeniu towarzyszyło specjalne wydanie Raportu Dostawców Mediów i Maszyn, największego obecnie kompendium wiedzy na temat druku wielkoformatowego oraz cyfrowego. Po raz ósmy wydano też katalogi PROMO, zawierające bogatą ofertę upominków świątecznych i poligrafii, w dwóch osobnych grzbietach skierowanych do konkretnych grup docelowych – agencji reklamowych i klientów końcowych.
Patronat nad wydarzeniem objęły Polska Izba Opakowań, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Stowarzyszenie Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych, Polska Izba Druku oraz Kancelaria Rzeczników Patentowych IP & Law.
Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań miał miejsce w Warszawie, 10-11 września br. Pomysłodawcą i organizatorem targów jest OOH magazine. Wydarzenie objęte było patronatem medialnym Signs.pl.
Źródło: Festiwal Marketingu, Druku & Opakowań
Nie rozumiem idei nagradzania czymkolwiek importerów za towar, do którego projektu i produkcji nie przyłożyli choćby małego palca.
Przedmiotem zgłoszeń nie są importerzy tylko produkty - to one są oceniane przez jury.
Skoro w konkursie ocenia się produkty, to należałoby nagradzać tych, którzy je wymyślili a nie tych, którzy je sprowadzają do Polski.
Nagrody przyznawane są produktom, nie importerom czy producentom.
Po co zatem podawane są dane importerów przy nazwach produktów?
Czyje dane są podawane, jeśli produkt importowany jest przez więcej niż jedną firmę?
Dlaczego podawane są dane importerów ale nie ma tam danych producentów?
Czy producenci tych gadżetów wiedzą, że są one nagradzane?
A dlaczego dane zgłaszającego nie miałyby być podawane? Przecież zgłaszają to firmy, które wystawiają zgłaszany produkt na komercyjnych targach - imprezie mającej wymiar marketingowy dla wystawców. Jeżeli importer ma w portfolio produkt zasługujący na wyróżnienie to chce się tym pochwalić i odnieść należny sukces marketingowy - co w tym niezrozumiałego albo nieuczciwego? Przecież dane producenta podawane są w towarzyszących konkursowi materiałach, nie ma problemu aby go zidentyfikować.
Pytania kieruj do organizatora konkursu - tylko on odpowie czy istnieje wymóg informowania producenta o zgłoszeniu lub nagrodzie albo co się stanie jeśli dwóch importerów zgłosi ten sam produkt. Na zdrowy rozum jednak to w interesie importera, a nie organizatora targów jest poinformowanie partnera biznesowego jakim jest producent o otrzymanym wyróżnieniu.
Dlatego, że nie można cudzej własności intelektualnej ot tak sobie zgłosić do jakiegoś konkursu.
Fakt, że firma importuje produkt nie oznacza, że ma prawo rozporządzać jego wizerunkiem i nazwą własną wedle uznania. Prawa te przysługują producentowi.
Nieuczciwe jest nagradzanie konkretnego importera obecnego na targach, za produkt, który jest w ofercie kilkuset podmiotów.
Skoro artykuł traktuje o nagrodach to chyba oczywiste, że tutaj komentuję?
Nagradzane są produkty, a nie importerzy. Jest to formuła powszechnie stosowana na imprezach targowych, nie tylko z branży reklamowej. Jeżeli uważasz, że naruszono prawa producentów, to zwróć się do nich i sprawdź czy potwierdzą Twoje obawy. Zazwyczaj bywa tak, że producent upoważnia dystrybutora do prowadzenia działań marketingowych dotyczących produktów będących w portfolio takiego dystrybutora - ale może masz informacje że tym razem było inaczej, warto zatem to wyjaśnić skoro podnosisz zarzuty publicznie.
Skoro nagradzane są produkty, to dlaczego na liście nagrodzonych podane są także dane konkretnego importera a nie wszystkich firm, które dany produkt sprowadzają?
Mnie interesuje dlaczego konkretny importer jest wymieniany przy produkcie, jeśli wiadomo, że nie jest przedstawicielem producenta, nie ma też wyłączności.
Skoro ktoś publikuje wyniki konkursu, to ja publikuję wątpliwości co do jego rzetelności.
A który przypadek masz na myśli mówiąc, że zgłoszenia dokonał importer nie będący "przedstawicielem" producenta?
Producenci podają na swoich stronach dane lokalnych, oficjalnych przedstawicieli.
Wyłączni importerzy podają tego typu informacje na swoich stronach.
Importerzy niewyłączni nie podają informacji o powiązaniach, bo ich nie ma.
Żyjemy w czasach łatwego dostępu do informacji.
Dlatego właśnie dziwi tak kaleka formuła konkursu.
A co to ma do formuły konkursu? Możesz skonkretyzować swoje podejrzenia lub zarzuty? Które konkretnie zgłoszenie lub zgłoszenia budzą Twoje wątpliwości? Możemy spróbować wyjaśnić je u organizatorów konkursu.