logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie kampanię ostrzegającą przed oszustwami #Narekrutera

  PR 08.12.2023, przeczytano 338 razy
ilustracjastrzałka

145 438 wiadomości ostrzegających przed oszustwami #NaRekrutera, 3,5 mln odsłon materiałów informacyjnych w internecie, 37 publikacji w mediach. Choć akcja informacyjno-edukacyjna „Nie daj się oszukać #NaRekrutera” zainicjowana przez Gi Group Holding oficjalnie się zakończyła, budowanie świadomości ryzyk związanych z poszukiwaniem pracy pozostanie dobrą praktyką na długo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-kampanie-ostrzegajaca-przed%C2%A0oszustwami%C2%A0narekrutera,402399,artykul.html

Z ankiety przeprowadzonej na portalu LinkedIn wynika, że co czwarta osoba zetknęła się z próbami wyłudzenia danych lub środków finansowych poprzez fałszywy SMS, telefon lub e-mail podczas fałszywej rekrutacji.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której otrzymujemy wiadomość na jednym z komunikatorów. Nadawca pisze, że rekrutuje pracowników, wspomina o atutach oferty, m.in. elastycznych godzinach pracy i wysokiej stawce. Wysyła również link kierujący do szczegółów oferty, czasem prosi o utworzenie konta, wypełnienie formularza aplikacyjnego, zawierającego pola takie jak imię, nazwisko, mail, data urodzenia, PESEL, czy numer konta bankowego. Niestety, jak się później okazuje, „rekruter” nie jest rekruterem, a podane dane zostają użyte w celu wyłudzenia pieniędzy – komentuje Anna Wesołowska, Dyrektor Zarządzająca Gi Group Poland S.A.

ilustracjastrzałka

Proceder

Przestępcy tworzą fałszywe, atrakcyjne ogłoszenia np. dobrze płatnej pracy przy niskim zaangażowaniu czasowym, a następnie publikują je na znanych portalach i w mediach społecznościowych. Kontaktują się również za pośrednictwem popularnych komunikatorów czy SMS-ów. Pod pretekstem procesu rekrutacyjnego zadają wnikliwe pytania lub proszą o przekazanie informacji, takich jak PESEL, numer dowodu osobistego czy dokładny adres zamieszkania, dzięki którym mieliby uzyskać wymagane dokumenty i przyśpieszyć proces rekrutacji.

Skuteczne przeciwdziałanie tego typu oszustwom polega głównie na budowaniu społecznej świadomości. Tym tropem poszli pomysłodawcy kampanii, tworząc dedykowaną zjawisku stronę www narekrutera.plróżnorodne materiały informacyjne dotyczące metod działania oszustów oraz sposobów uchronienia się przed nadużyciami, a także krótkie materiały wideo z wypowiedziami ekspertów “O co nie poprosi Cię prawdziwy rekruter?”.

Ofiarą cyberprzestępców może paść każdy, szczególnie narażone są osoby, które nie znają standardów rekrutacji. Ataki mogą być wymierzone również w obcokrajowców czy osoby starsze, które mogą powierzyć oszustom wrażliwe dane lub wpłacić pieniądze za uzyskanie niezbędnych dokumentów lub przyspieszenie rekrutacji – wyjaśnia - Kamil Jankowski, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Gi Group Holding.

„Nie daj się oszukać #NaRekrutera” w liczbach

Kampania przestrzegająca przed cyberprzestępstwami w rekrutacji wystartowała 26 września 2023, zakończyła się 1 listopada 2023. Była kierowana przede wszystkim do osób poszukujących zatrudnienia, a w szczególności tych, które dopiero wkraczają na rynek pracy lub są w trudnej sytuacji finansowej, przez co są bardziej podatne na działania oszustów. Odbiorcą kampanii były też osoby już pracujące, które również mogą być narażone na próby wyłudzenia danych lub środków finansowych.

Jako jeden z czołowych graczy na rynku HR w Polsce staramy się szeroko informować o tym, jak powinien wyglądać proces rekrutacyjny, podnosząc świadomość zarówno pracowników i kandydatów, jak i klientów, pod których mogą podszywać się oszuści - mówi Kamil Jankowski, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Gi Group Holding. - Liczymy, że w ślad za nami pójdą także inne firmy, bo tylko w ten sposób możemy skutecznie walczyć z przestępczością w tym obszarze – dodaje.

Materiały informacyjno-edukacyjne były szeroko promowane w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn i YouTube, gdzie osoby poszukujące pracy spędzają dużo czasu. Treści związane z kampanią opublikowano także na stronach uczelnianych biur karier oraz urzędów pracy.

Wśród wykorzystanych kanałów dotarcia znalazły się mailingi do kandydatów współpracujących z firmami wchodzącymi w skład Grupy Gi Group Holding – Gi Group Poland S.A., Grafton Recrutiment oraz Wyser. W ten sposób dostarczono aż 145 438 wiadomości ostrzegających przed oszustami. Patronat nad kampanią objęli: CERT/NASK, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Konfederacja Lewiatan oraz Polskie Forum HR.

Działania były realizowane przez zespół marketingu i komunikacji Gi Group Holding przy współpracy z agencją Triple PR oraz Cube Group. Na potrzeby kampanii zostały wykorzystane kanały własne holdingu, kanały należące do patronów oraz płatne. Wygenerowały łącznie niemal 3,5 mln odsłon.

  • Informacje są dostępne na stronie narekrutera.pl oraz kanale YouTube.

Źródło: Gi Group Holding

www.gigroupholding.com

Dodatkowe informacje:

Gi Group Holding
Gi Group Holding to międzynarodowa agencja pracy należąca do czołówki światowych liderów branży rozwiązań rekrutacyjnych. Jest obecna w 57 krajach - z czego w 30 bezpośrednio - w Europie, Azji, Afryce i Amerykach. W Polsce działa od 2007 roku, zapewniając kompleksowe usługi doradztwa w obszarze HR, optymalizacji zatrudnienia oraz rekrutacji pracowników wszystkich szczebli w ramach marek: Gi Group (rekrutacja oraz zatrudnienie stałe i czasowe pracowników niższego szczebla, outsourcing), Grafton Recruitment (rekrutacja specjalistów oraz na stanowiska kierownicze), Wyser (rekrutacja managerów wyższego i średniego szczebla) oraz Thomas International (narzędzia psychometryczne wspierające rekrutację i rozwój).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sylwia Kobus wzmacnia zespół Altavia Kamikaze + K2
Do agencji Altavia Kamikaze + K2 dołączyła Sylwia Kobus, obejmując stanowisko Account Director. Ma prawie 20 lat doświadczenia w branży agencyjnej, ostatnio pracowała w agencji Bluecloud Interactive, także jako Account Director.
Podsumowanie Promo Show 2024: Relacje budują biznes
Ponad 270 wystawców, 600 brandów i blisko 9000 zwiedzających oraz niemal 1900 reprezentantów z ponad 30 krajów. 3 hale, setki artykułów promocyjnych, nowości, warsztaty, pokazy mediów oraz maszyn, premiery produktów oraz urządzeń. Tak w dwóch zdaniach można podsumować Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW.
Agencja Luckyyou rozbudowuje Business Development
Agencja LUCKYYOU rozbudowuje dział Business Development: do zespołu dołącza Łukasz Kuchna, dotąd Growth Lead w Automation House, Tomasz Dolczewski awansuje na stanowisko Business Development Managera.
24/7Communication, jedna z największych agencji komunikacji strategicznej w Polsce, dołączyła do Crisis Communications Network Europe (CCNE). Jest to sieć niezależnych, europejskich agencji komunikacyjnych i consultingowych, świadczących najwyższej jakości usługi i doradztwo w zakresie komunikacji kryzysowej.
Maybelline New York w kampanii od MullenLowe Warsaw
„Kliknij po efekt rozświetlenia” pod takim hasłem prowadzona jest kampania launchująca nową bazę rozświetlającą 4w1 Instant Perfector Glow marki Maybelline New York (L’Oréal Polska). Za warstwę kreatywną odpowiada agencja MullenLowe Warsaw.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764