logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie kampanii 20. edycji Szlachetnej Paczki

   22.12.2020, przeczytano 1986 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 14 tysięcy obdarowanych rodzin. Łączna wartość przekazanego wsparcia przekraczająca 51 mln zł – mimo wyjątkowo trudnego roku Szlachetna Paczka kolejny raz dotarła z mądrą pomocą do najbardziej potrzebujących, łącząc w szczytnej idei blisko pół miliona Polaków. To zasługa szlachetnych serc wolontariuszy, darczyńców, a także ambasadorów i partnerów programu oraz efekt samej komunikacji kampanii, która w tym roku koncentrowała się na definicji szczęścia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-kampanii-20.-edycji-szlachetnej-paczki,389676,artykul.html

Mimo niesprzyjających warunków i dodatkowych przeciwności skala pomocy w ramach Szlachetnej Paczki, jednego z największych i najskuteczniejszych programów społecznych w Polsce, jest porównywalna względem zeszłego roku. Wzrosła natomiast łączna wartość przekazanego wsparcia, która była wyższa niż w 2019 roku o ponad 5 mln zł.

Kampania skupiona na szczęściu

Komunikacja tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki bazowała na insighcie mówiącym, że inni mają mniej szczęścia. Kiedy nasi Darczyńcy poznają historie potrzebujących, bardzo często uświadamiają sobie, że ich własna sytuacja – mimo trudności, problemów i przeżyć, nawet w tak nieprzewidywalnym roku jak 2020 – nie jest aż tak zła. Że tak naprawdę mają wiele szczęścia, którym nadal mogą się podzielić. Na tej bazie powstała główna idea komunikacyjna, czyli krótkie, proste i skupiające uwagę pytanie o to, czym jest szczęście, które zestawialiśmy z odpowiedziami naszych beneficjentów, a więc ich definicją szczęścia. Te krótkie historie każdorazowo łączyliśmy z zachętą do zaangażowania w Szlachetną Paczkę, do niesienia pomocy potrzebującym. Chcieliśmy, żeby żadna rodzina włączona do Szlachetnej Paczki nie została bez pomocy – mówi Katarzyna Kowalska, Menadżer ds. Komunikacji Strategicznej w Stowarzyszeniu WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.

W pracach kreatywnych przy tegorocznej kampanii Paczka współpracowała z agencją Hande Made. Główna idea komunikacji stała się fundamentem dla hasła, key visuali i trzech wariantów spotu tegorocznej kampanii, które zwracają uwagę, że to, co dla wielu z nas jest w zasięgu ręki, dla innych może być szczytem pragnień, definicją pełnego szczęścia. Za produkcję spotów odpowiada ISTV i Studio Pigeon. Materiały kampanii dystrybuowane były zarówno w kanałach wewnętrznych Paczki, jak i w mediach zewnętrznych.

Jeden ze spotów tegorocznej kampanii Szlachetnej Paczki:

Eventy online i wsparcie ambasadorów

Za początek najintensywniejszej fazy kampanii przyjmuje się otwarcie tzw. Bazy Rodzin – chwili, gdy pozyskiwane przez wolontariuszy historie potrzebujących trafiają na stronę Szlachetnej Paczki. To jedno z głównych wydarzeń kampanii, obok premiery Raportu o Biedzie, corocznej publikacji o stanie ubóstwa w Polsce opracowywanej przez Paczkę oraz Weekendu Cudów, gdy pomoc trafia do konkretnych rodzin i konferencji prasowej z wynikami całej edycji.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

W tym roku ze względu na wyjątkowe okoliczności zarówno otwarcie Bazy Rodzin, jak i Weekend Cudów były eventami transmitowanymi online w social mediach Paczki. Wydarzenia prowadził Jarosław Kuźniar, a za produkcję odpowiadali LiveAge, Evenstream i ISTV. Tylko na Facebooku obie relacje live śledziło blisko 389 000 użytkowników. Weekend Cudów transmitowany był także na stronach głównych serwisów Onet oraz rmf24.pl.

W trakcie kampanii do wyboru i pomocy wybranym rodzinom ze Szlachetnej Paczki zachęcali przedstawiciele świata publicznego. Wśród ambasadorów programu po raz kolejny znaleźli się m.in. reprezentanci Polski w piłce nożnej z Robertem Lewandowskim na czele, trenerka milionów Polek Ewa Chodakowska oraz legendy polskiego i światowego himalaizmu – Krzysztof Wielicki i Andrzej Bargiel. Mimo niesprzyjających okoliczności swoje paczki przygotowali także muzycy, aktorzy, gamerzy oraz nowa ambasadorka Paczki – Iga Świątek, zwyciężczyni French Open 2020.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Docieranie z informacją o ich zaangażowaniu w tegoroczną edycję Paczki nie byłoby możliwe bez pomocy mediów. Kolejny rok Paczkę wspierały media partnerskie: TVN, Onet, RMF FM oraz inne media ogólnopolskie i lokalne. Podczas czterech tygodni kampanii o Szlachetnej Paczce pojawiło się 6 976 wzmianek w samych mediach, o łącznym dotarciu bliskim 269 mln.

ilustracjastrzałka

Bo każda firma może być szlachetna

Do Szlachetnej Paczki dołączyło w tym roku wiele firm, dzięki którym mogliśmy dotrzeć z pomocą do ponad 14 000 tysięcy rodzin i których zaangażowanie pozwala nam działać i pomagać dalej – mówi Dominika Langer-Gniłka, Dyrektor Działu Współpracy i Rozwoju WIOSNY. – Najważniejsze jest jednak to, że za każdą z tych firm stoją konkretni ludzie, nasi paczkowi przyjaciele, którzy nam kibicują, na których możemy zawsze liczyć i którzy wspólnie z nami tworzą paczkową społeczność i niosą dobro.

Po raz trzeci, partnerem strategicznym Szlachetnej Paczki był Bank BNP Paribas, który przez cały rok wspierał działalność Paczki. Dzięki temu zaangażowaniu można było m.in. zrekrutować wolontariuszy, przygotować ich do pracy z rodzinami oraz dostosować tegoroczną Szlachetną Paczkę do pandemicznych wymogów. Oprócz zrealizowania kampanii telewizyjnej w trakcie Weekendu Cudów w TVN i zachęcania swoich klientów do włączenia się w akcję, Bank BNP Paribas kolejny raz zaangażował także w przygotowywanie Szlachetnych Paczek swoich pracowników. W ramach wolontariatu pracowniczego do bankowej społeczności dołączyła rekordowa liczba 124 Liderów, którzy zgromadzili swoje zespoły. W efekcie pracownicy banku przygotowali i dostarczyli pomoc dla 134 rodzin.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

W tegorocznej kampanii Szlachetną Paczkę wspierała także platforma zakupowa Allegro oraz operator logistyczny InPost we wspólnej akcji „Każda paczka może być szlachetna!”. Użytkownicy Allegro mogą dodać do swojego koszyka cegiełkę na rzecz programu, a decydując się na szybki odbiór z paczkomatu InPost, dodatkowo wspierać Paczkę wpłatą od operatora.

Jednym z partnerów głównych tegorocznej kampanii była także sieć sklepów Biedronka. Klienci sieci sklepów mogli wspierać Szlachetną Paczkę każdego dnia, kupując specjalnie oznaczone produkty, z których część dochodów została przeznaczana na rzecz Szlachetnej Paczki. Równolegle, wraz z Fundacją Biedronki, stworzyliśmy poradnik przeznaczony dla opiekunów osób starszych Pomagam Seniorowi. Zarówno z publikacji, jak i szkoleń online można skorzystać na dedykowanej stronie: www.pomagamseniorowi.pl.

W grudniu uruchomiona została także aplikacja Szlachetnej Paczki, dostępna w sklepach google play i AppStore. Robiąc codzienne zakupy za jej pośrednictwem, można bez ponoszenia dodatkowych kosztów wspierać Szlachetną Paczkę – przez cały rok.

Źródło: Stowarzyszenie WIOSNA

www.szlachetnapaczka.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764