logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie konferencji Imagination Day

  PR 09.12.2019, przeczytano 355 razy
ilustracjastrzałka

W czasie konferencji Imagination Day 9, 3 grudnia br., uczestnicy dowiedzieli się jak na kreatywność oraz na obecne trendy w marketingu patrzą międzynarodowi eksperci. Choć nadążanie za nowymi narzędziami jest istotne, to uchwycenie tego, co naprawdę jest skuteczne powinno iść w parze z impactem społecznym. Współczesnemu odbiorcy nie wystarczy wyłącznie promocja produktu, ważne jest przekazywanie idei, dobrze dopasowana rozrywka, a jej formy powinny być oderwane od dotychczas znanych nam schematów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-konferencji-imagination-day,385021,artykul.html

Tegoroczna edycja konferencji Imaginaton Day była wyjątkowa, a rekordowa frekwencja w sali premierowej Multikino Warszawa Złote Tarasy, pokazała, że branża komunikacji marketingowej i kreatywnej potrzebuje takich wydarzeń. Blisko 800-osobowa publiczność pozostała do ostatniej prelekcji, by poznać punkt widzenia wszystkich światowych gości. Ich determinacja wynikała z chęci poszerzenia własnych horyzontów, znalezienia inspiracji oraz motywacji do dalszej, kreatywnej pracy.

Trudno o bardziej poruszające wyobraźnie rozpoczęcie konferencji niż wejście do świata audio za pomocą dobrze opowiedzianej historii. W rzeczywistości, w której wszystkie zmysły są pobudzane, uczestnicy zostali zachęceni do zamknięcia oczu i posłuchania klasyki literatury “Sherlocka Holmesa”, którą w brawurowy sposób przedstawił gość specjalny – aktor Borys Szyc. W największej sali warszawskiego Multikina z pomocą partnera konferencji platformy Storytel (specjalistów od inspirujących opowieści), udało się stworzyć niepowtarzalny, teatralny klimat. Oryginalne i kreatywne wystąpienia to domena konferencji Imagination Day – organizatorzy gościli już w przeszłości na scenie kilkunastoosobową orkiestrę, jak i wirtuoza gry na własnoręcznie stworzonym instrumencie.

- Zapomnijmy o utartych schematach, o tym co znamy. Mimo znaczących zmian wynikających ze wciąż unowocześnianych narzędzi komunikacji, nieustannie powielamy te same wzory – w wizualizacji, sposobie przekazu itd. Zapomnijmy o nich już teraz, by zacząć tworzyć od nowa – całkiem nowe kampanie. – nawoływał w pierwszej prelekcji Tom Goodwin, Head of Innovation – Zenith New Jork.

- Podejście do reklamy powinno być bardziej empatyczne, a nie wyłącznie oparte na statystykach, tabelach. Zapominamy o emocjach i instynktach – a to właśnie one są ważne, aby stworzyć skuteczną komunikację z ludźmi – mówiła Amaya Coronado,  CEO z LOLA Mullen Lowe Spain, Madryt.

Amaya w swojej prezentacji pokazywała efekty naszych bezwiednie dawanych lajków i reakcji w social mediach.

Innym poruszonym podczas Imagination Day tematem był e-sport oraz gaming – Alban Dechelotte, Head of sponsorship and business development z Riot Games, odpowiedział na pytanie, gdzie możemy szukać inspiracji w tej dziedzinie:

- Żeby zobaczyć przyszłość e-sportu, trzeba pojechać do Chin – podsumował na koniec swojego energetycznego wystąpienia.

Prelekcja Lauren Haberfield, Senior Art Director – BETC, była swoistą klamrą całego wydarzenia. Lauren na konkretnych przykładach udowodniła, że marki mają istotny wpływ na zmiany społeczne. Często jest on ważniejszy niż odgórne prawo i obowiązki, a ponad 60% konsumentów uważa, że  marki mogą rozwiązać problemy lepiej partie rządzące. Kreowanie świata poprzez komunikację marketingową nie powinno więc wyłącznie dążyć do sprzedaży, ale na również pokazywać pozytywne wzorce i wpływać na społeczeństwo. Przy pędzie ówczesnego świata, przy ogromie pracy jaka nas pochłania, nie można zapominać o możliwości wypalenia zawodowego.

- Ilu z nas ma plany na weekend, a kiedy przychodzi sobota rano decydujemy się zostać w domu i zamówić jedzenie? -pytała retorycznie Lauren, ze sceny tegorocznej konferencji Imagination Day.

Imagination Day to największe święto branży kreatywnej w Polsce. Podczas konferencji można było usłyszeć o kampaniach narodzonych w prestiżowych konkursach i o tym, co inspiruje najbardziej twórcze osoby z całego świata. Charakterystyczne dla tej konferencji jest to, że skupia ona największe, międzynarodowe nazwiska, oscylujące wokół kreatywności.  

- W czasie konferencji zaskoczyło mnie spójne połączenie tak wielu tematów i tylu wybitnych prelegentów z różnych dziedzin. – podkreślił jeden z referentów Pat Stephenson, Founder agencji Boys + Girls.

W tym roku udział w konferencji wzięli również: Pia Af Hällström, Creative Director & Partner z Works Finland, Chris Chapman, Art. Director, Droga 5, Jeff Nelson, Chief Technology Officer z Blavity oraz albański artysta Vasjen Katro. Konferencję poprowadził Maciej Sawicki.

W ramach Imagination Day, tego samego dnia odbył się również wieczorny Pokaz Reklam Cannes Lions, nagrodzonych podczas prestiżowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, w sieci kin Multikino, w siedmiu miastach na terenie Polski: Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa, Wrocław.  Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W przyszłym roku, z okazji jubileuszowej - 10 edycji Imagination Day, konferencja będzie dwudniowa, a bilety w promocyjnej cenie pojawia sie w sprzedaży już w styczniu.

Źródło: Multikino S.A.

Dodatkowe informacje:

Współorganizatorzy: Multikino , Starcom, Ars Thanea, Feeders Agency
Sponsorzy: AMS, Storytel
Partnerzy: Coca-cola, IMM, Good Looking Studio, Gameset, iTaxi
Patroni medialni: Marketer +, Nowy Marketing, My Company, PRoto, Marketing przy kawie, Gazeta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drukarki 3D z nową sternik: Magdalena Jagiełło na czele Zmorph
Magdalena Jagiełło objęła funkcję prezeski zarządu w polskiej firmie zajmującej się tworzeniem nowoczesnych drukarek 3D. Jej głównym zadaniem będzie realizacja strategii spółki w obszarze druku przestrzennego wykorzystywanego przez przemysł i klientów profesjonalnych. Obecnie Zmorph sprzedaje swoje urządzenia klientom w 120 krajach.
Firmy pracujące dla targów pozostają znowu bez rządowego wsparcia. Rozporządzenie, jakie ukazało się w ostatni piątek lutego, ponownie je pomija, mimo że poszerza listę kategorii PKD zakwalifikowanych do otrzymania pomocy branż. Nieliczne, które tak jak organizatorzy targów, znalazły się na liście wsparcia, mają jednak ogromną trudność z wykazaniem strat....
Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie każdego roku budzą zainteresowanie tysięcy czytelników z całego kraju. Targi KRAKDENT sprawiają, że Kraków przez trzy dni jest najważniejszym miejscem spotkań branży stomatologicznej. Targi ENOEXPO pobudzają kubki smakowe znawców wina z najdalszych zakątków świata. Kto stoi za jednymi z największych wydarzeń...
Reklama zewnętrzna w Polsce 2020
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w 2020 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Media).
SM Mlekpol partnerem programu Doradca Smaku
Po raz kolejny Robert Sowa w popularnym programie kulinarnym „Doradca Smaku” sięgnie po znane produkty Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol. W najnowszej, wiosennej edycji w wybranych przepisach lokowane będą wyroby marek Łaciate, Mazurski Smak oraz Maślanka Mrągowska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764