logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie programu edukacyjnego „Trzeźwo myślę” Carlsberg Polska

  PR 22.09.2020, przeczytano 273 razy
ilustracjastrzałka

Za nami 4. edycja programu społeczno-edukacyjnego „Trzeźwo myślę”. Przez całe lato firma Carlsberg Polska zachęcała do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, bezpiecznego podróżowania i wypoczynku. Wakacje minęły, lecz porady oraz wskazówki tegorocznych ambasadorów akcji – ratownika wodnego, ratownika medycznego, przewodnika wysokogórskiego i zawodowego kierowcy – dotyczące rozważnego zachowania na drodze, w górach czy nad wodą pozostają aktualne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-programu-edukacyjnego-_trzezwo-mysle_-carlsberg-polska,388528,artykul.html

To była wyjątkowa edycja, głównie za sprawą ambasadorów i ich wiedzy. W tym roku program Trzeźwo myślę wspierali: Joanna Stępińska – wysokogórski przewodnik tatrzański SWPT, Marcin Borkowski – ratownik medyczny i mistrz Europy w ratownictwie medycznym, Tomasz Draczyński – ratownik wodny OSP Ratownictwo Wodne – Warszawa i Iwona Blecharczyk „Trucking Girl” – zawodowy kierowca transportu wielkogabarytowego.

– Głównym założeniem programu Trzeźwo myślę jest pokazanie, że potrzeba trzeźwego, czyli rozsądnego myślenia odnosi się zarówno do konsumpcji alkoholu, jak i wielu innych sytuacji w codziennym życiu. W tegorocznej edycji podjęliśmy temat odpowiedzialności za siebie i innych podczas wakacji, zwłaszcza bezpieczeństwa nad wodą, w górach oraz podczas podróży. W sytuacji, gdy większość Polaków zdecydowała się spędzić urlop w kraju, co oznaczało wzmożony ruch na drogach czy górskich szlakach, wiedza i doświadczenie naszych ambasadorów były bezcenne – mówi Małgorzata Janikowska, koordynator akcji „Trzeźwo myślę” z ramienia Carlsberg Polska.

Kocham życie. Trzeźwo myślę

Co roku, szczególnie podczas wakacji, przybywa przykładów na to, że alkohol spożywany bez rozwagi lub w nadmiarze, w połączeniu z brawurą, jest przyczyną wielu niebezpiecznych sytuacji, a nawet tragedii. Liczby mówią same za siebie. Średnio co czwarta ofiara utonięć ma promile we krwi. W ubiegłym roku właśnie latem zarejestrowano najwyższą liczbę wypadków spowodowanych przez kierujących pod wpływem procentów. Dlatego tak istotne jest promowanie odpowiedzialnej postawy wobec alkoholu, zwłaszcza wśród wielbicieli pływania i sportów wodnych, amatorów górskich wędrówek, kierowców oraz opiekunów małoletnich.

Ważne tematy przyciągają

Działania w ramach 4. edycji programu obejmowały m.in. przygotowanie cyklu materiałów poradnikowych w postaci filmów, infografik i tekstów, dotyczących bezpieczeństwa nad wodą, w górach i na drodze, a także serię audycji w radiu internetowym poświęconych trzeźwemu myśleniu podczas letniego wypoczynku. Publikowane materiały cieszyły się dużym zainteresowaniem mediów i odbiorców. Wideo „I love life – I drive sober” na kanale „Trucking Girl” Iwony Blecharczyk obejrzało już ponad 70 tysięcy internautów. Dobór ambasadorów – autorytetów
w swoich dziedzinach przełożył się na wysoką wartość merytoryczną oraz wiarygodność przekazów.

– Efekt medialny przekroczył nasze oczekiwania. Duża w tym zasługa ambasadorów, którzy wykazali się ogromnym zaangażowaniem, co przyniosło wysoką efektywność działań i szerokie dotarcie do odbiorców. Poruszaliśmy ważne tematy, które  stawały się pretekstem do dyskusji  i źródłem spontanicznych reakcji. Podczas jednej z audycji do studia zadzwonił słuchacz, który 20 lat temu skoczył do wody i złamał kręgosłup. Opowiedział swoją historię i podkreślał, jak ważne jest edukowanie społeczeństwa na temat bezpiecznego zachowania nad wodą – podsumowuje Małgorzata Janikowska. – Pamiętajmy, że rolą ratowników jest nie tylko udzielanie pomocy, ale także zapobieganie niebezpiecznym zdarzeniom, a nasza kampania ich w tym wspierała – podkreśla przedstawicielka Carlsberg Polska.

Program „Trzeźwo myślę” wspiera realizację jednego z czterech celów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, czyli ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Za koncepcję i realizację 4. edycji projektu odpowiadała agencja ConTrust Communication.

ilustracjastrzałka

Źródło: Carlsberg Polska

www.carlsbergpolska.pl

Dodatkowe informacje:

1. Wypadkowe utonięcia w Polsce w latach 2000-2012, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny, Warszawa 2014.
2. Wypadki drogowe w Polsce w 2019 roku, Komenda Główna Policji, Warszawa 2020.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Awans Pawła Kowalewskiego w  Międzynarodowym Stowarzyszeniu Reklamy IAA Global
Paweł Kowalewski, malarz, członek legendarnej Gruppy, wykładowca na wydziale wzornictwa warszawskiej ASP, właściciel agencji Communication Unlimited, został wybrany na stanowisko Vice President Creativity Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Global.
Bogdan Sosnowski dołącza do Magnatalenta
W ostatnim czasie do MagnaTalenta – agencji oferującej usługi m.in. z zakresu budowania marek osobistych i employer brandingu dołączył Bogdan Sosnowski. Będzie on odpowiadał za programy rozwojowe dla klientów agencji, ich kompetencje miękkie oraz zarządzanie zespołami zdalnymi. Rozszerza tym samym portfolio usług oferowanych przez MagnaTalenta.
Black Friday - konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii
Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.  Jak kształtują się preferencje klientów e-commerców związanych z branżą home? Prognozami dzieli się platforma Homebook.pl.
Rusza kampania społeczna „#Nieprzesadzam”
Babbel – platforma do nauki języków obcych wraz z fundacją Centrum Praw Kobiet przygotowała specjalną kampanię, mającą na celu zwiększenie świadomości wokół agresji językowej. Akcja związana jest z Międzynarodowym Dniem Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, który obchodzony jest 25. listopada. Ma na celu uświadomienie, że przemoc wobec kobiet to nie tylko...
„Nie ma że głowa boli” - nowa kampania marki Apap
Marka leku przeciwbólowego Apap z portfolio USP Zdrowie startuje z nową odsłoną kampanii „Ani chwili nie trać na ból” przygotowanej przez agencję AżTuNagle
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764