logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podsumowanie roku na XIX Kongresie Profesjonalistów PR: Komentarze PSPR

  PR 27.05.2019, przeczytano 899 razy
ilustracja

"Subiektywny przegląd najciekawszych zjawisk PR minionego roku" prezentowany przez Adama Łaszyna od dziesięciu lat na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie to ważne dla branży zestawienie, które jest swoistym papierkiem lakmusowym kondycji PR w Polsce pod wzgledem etycznym i kreatywnym. Tegoroczne zestawienie było inne pod wieloma względami. Poprosiliśmy o komentarz członków PSPR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-roku-na-xix-kongresie-profesjonalistow-pr%3A-komentarze-pspr,382619,artykul.html

- Teraz PR istnieje w znacznym otoczeniu i zagrożeń i rzeczy niepozytywnych, jakim jest np. hejt. Kiedyś taką niepozytywną rzeczą był tzw. "czarny PR" - w dzisiejszych czasach nagromadziło się wiele negatywnych elementów, w tym dekoniunktura w branży PR-owskiej - mówi Adam Łaszyn w swoich 7, a nie jak dotychczas to bywało 10 punktach, o hejcie i mowie nienawiści.

Jak sam przyznaje, organizacje branżowe mają wielką rolę do odegrania i tę rolę bardzo mocno odgrywały w pierwszych piętnastu latach funckjonowania w branży PR. Na czym polega ich misja? Na mówieniu o sprawach istotnych, w których branża funkcjonuje, na regulowaniu samej branży, a także na standaryzowaniu stosunków między różnymi instesariuszami.

Co na temat wykorzystywania mowy nienawiści i oszczerstw w komukacji myślą członkowie PSPR?

Przyznają, że nie można zaprzeczyć ich istnieniom, jednak warto się zastanowić nad ich źródłem. Nie stoją za nimi PR-owcy, ale to naszym zadaniem jest jak najgłośniej mówić o tym, że takie działania może i są dobre, ale tylko na krótką metę.

- W pogoni za krótkotwałym zyskiem bardzo łatwo pójść na skróty i ona jest wyjątkowo atrakcyjna. Spirala nienawiści nie ma sensu i może się odwrócić także przciwko nam - twierdzi Jan Matysik, Przewodniczący Rady Nadzorczej PSPR.

Według Adama Łaszyna mamy do czynienia z regresem atrakcyjności zawodu PR-owca. Jeszcze 10 lat temu PR był bardzo modny - dziś sytuacja nie tylko nie jest tak pozytywna, ale jest wręcz odwrotnie. Kiedyś na podyplomowe studia PR-owskie uderzały tłumy, dziś niektóre kierunki przez brak chętnych nie mogą się otworzyć.

Dr Maria Buszman, Członkini PSPR, Wykładowczyni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Prezes firmy Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie, przypomina, że to nie tylko studia podyplomowe mogą kształcić przyszłych PR-owców, ale także specjalizacje w ramach kierunków studiów, a nawet licea o podobnych profilach.
 
- To nie jest kwestia liczby osób, które studiują, a jakości studiów i ich efektywności. To wiąże się z programem studiów, który jest bardzo dopasowany do praktyki biznesu - twierdzi Maria Buszman.

Jedno jest pewne - obecny PR znacznie różni się od tego, z którym mieliśmy do czynienia jeszcze parę lat temu. Zmieniają się trendy na rynku i podejście do marketingu i to w dużej mierze od nas, PR-owców, zależy jak rynek na nie zareaguje. Już w poprzednim roku mówiono, że czas wąskich specjalizacji dobiegł końca i nie ilość, a jakość zarówno agencji, jak i samych PR-owców, będzie miała znaczenie. Dziś PR-owiec to kreatywny i elastyczny ekspert i profesjonalista w każdej dziedzinie.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations

www.polskipr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu
Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co...
Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764