logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podsumowanie roku na XIX Kongresie Profesjonalistów PR: Komentarze PSPR

  PR 27.05.2019, przeczytano 910 razy
ilustracja

"Subiektywny przegląd najciekawszych zjawisk PR minionego roku" prezentowany przez Adama Łaszyna od dziesięciu lat na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie to ważne dla branży zestawienie, które jest swoistym papierkiem lakmusowym kondycji PR w Polsce pod wzgledem etycznym i kreatywnym. Tegoroczne zestawienie było inne pod wieloma względami. Poprosiliśmy o komentarz członków PSPR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-roku-na-xix-kongresie-profesjonalistow-pr%3A-komentarze-pspr,382619,artykul.html

- Teraz PR istnieje w znacznym otoczeniu i zagrożeń i rzeczy niepozytywnych, jakim jest np. hejt. Kiedyś taką niepozytywną rzeczą był tzw. "czarny PR" - w dzisiejszych czasach nagromadziło się wiele negatywnych elementów, w tym dekoniunktura w branży PR-owskiej - mówi Adam Łaszyn w swoich 7, a nie jak dotychczas to bywało 10 punktach, o hejcie i mowie nienawiści.

Jak sam przyznaje, organizacje branżowe mają wielką rolę do odegrania i tę rolę bardzo mocno odgrywały w pierwszych piętnastu latach funckjonowania w branży PR. Na czym polega ich misja? Na mówieniu o sprawach istotnych, w których branża funkcjonuje, na regulowaniu samej branży, a także na standaryzowaniu stosunków między różnymi instesariuszami.

Co na temat wykorzystywania mowy nienawiści i oszczerstw w komukacji myślą członkowie PSPR?

Przyznają, że nie można zaprzeczyć ich istnieniom, jednak warto się zastanowić nad ich źródłem. Nie stoją za nimi PR-owcy, ale to naszym zadaniem jest jak najgłośniej mówić o tym, że takie działania może i są dobre, ale tylko na krótką metę.

- W pogoni za krótkotwałym zyskiem bardzo łatwo pójść na skróty i ona jest wyjątkowo atrakcyjna. Spirala nienawiści nie ma sensu i może się odwrócić także przciwko nam - twierdzi Jan Matysik, Przewodniczący Rady Nadzorczej PSPR.

Według Adama Łaszyna mamy do czynienia z regresem atrakcyjności zawodu PR-owca. Jeszcze 10 lat temu PR był bardzo modny - dziś sytuacja nie tylko nie jest tak pozytywna, ale jest wręcz odwrotnie. Kiedyś na podyplomowe studia PR-owskie uderzały tłumy, dziś niektóre kierunki przez brak chętnych nie mogą się otworzyć.

Dr Maria Buszman, Członkini PSPR, Wykładowczyni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Prezes firmy Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie, przypomina, że to nie tylko studia podyplomowe mogą kształcić przyszłych PR-owców, ale także specjalizacje w ramach kierunków studiów, a nawet licea o podobnych profilach.
 
- To nie jest kwestia liczby osób, które studiują, a jakości studiów i ich efektywności. To wiąże się z programem studiów, który jest bardzo dopasowany do praktyki biznesu - twierdzi Maria Buszman.

Jedno jest pewne - obecny PR znacznie różni się od tego, z którym mieliśmy do czynienia jeszcze parę lat temu. Zmieniają się trendy na rynku i podejście do marketingu i to w dużej mierze od nas, PR-owców, zależy jak rynek na nie zareaguje. Już w poprzednim roku mówiono, że czas wąskich specjalizacji dobiegł końca i nie ilość, a jakość zarówno agencji, jak i samych PR-owców, będzie miała znaczenie. Dziś PR-owiec to kreatywny i elastyczny ekspert i profesjonalista w każdej dziedzinie.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations

www.polskipr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764