logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Podsumowanie roku na XIX Kongresie Profesjonalistów PR: Komentarze PSPR

  PR 27.05.2019, przeczytano 216 razy
ilustracja

"Subiektywny przegląd najciekawszych zjawisk PR minionego roku" prezentowany przez Adama Łaszyna od dziesięciu lat na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie to ważne dla branży zestawienie, które jest swoistym papierkiem lakmusowym kondycji PR w Polsce pod wzgledem etycznym i kreatywnym. Tegoroczne zestawienie było inne pod wieloma względami. Poprosiliśmy o komentarz członków PSPR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-roku-na-xix-kongresie-profesjonalistow-pr%3A-komentarze-pspr,382619,artykul.html

- Teraz PR istnieje w znacznym otoczeniu i zagrożeń i rzeczy niepozytywnych, jakim jest np. hejt. Kiedyś taką niepozytywną rzeczą był tzw. "czarny PR" - w dzisiejszych czasach nagromadziło się wiele negatywnych elementów, w tym dekoniunktura w branży PR-owskiej - mówi Adam Łaszyn w swoich 7, a nie jak dotychczas to bywało 10 punktach, o hejcie i mowie nienawiści.

Jak sam przyznaje, organizacje branżowe mają wielką rolę do odegrania i tę rolę bardzo mocno odgrywały w pierwszych piętnastu latach funckjonowania w branży PR. Na czym polega ich misja? Na mówieniu o sprawach istotnych, w których branża funkcjonuje, na regulowaniu samej branży, a także na standaryzowaniu stosunków między różnymi instesariuszami.

Co na temat wykorzystywania mowy nienawiści i oszczerstw w komukacji myślą członkowie PSPR?

Przyznają, że nie można zaprzeczyć ich istnieniom, jednak warto się zastanowić nad ich źródłem. Nie stoją za nimi PR-owcy, ale to naszym zadaniem jest jak najgłośniej mówić o tym, że takie działania może i są dobre, ale tylko na krótką metę.

- W pogoni za krótkotwałym zyskiem bardzo łatwo pójść na skróty i ona jest wyjątkowo atrakcyjna. Spirala nienawiści nie ma sensu i może się odwrócić także przciwko nam - twierdzi Jan Matysik, Przewodniczący Rady Nadzorczej PSPR.

Według Adama Łaszyna mamy do czynienia z regresem atrakcyjności zawodu PR-owca. Jeszcze 10 lat temu PR był bardzo modny - dziś sytuacja nie tylko nie jest tak pozytywna, ale jest wręcz odwrotnie. Kiedyś na podyplomowe studia PR-owskie uderzały tłumy, dziś niektóre kierunki przez brak chętnych nie mogą się otworzyć.

Dr Maria Buszman, Członkini PSPR, Wykładowczyni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Prezes firmy Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie, przypomina, że to nie tylko studia podyplomowe mogą kształcić przyszłych PR-owców, ale także specjalizacje w ramach kierunków studiów, a nawet licea o podobnych profilach.
 
- To nie jest kwestia liczby osób, które studiują, a jakości studiów i ich efektywności. To wiąże się z programem studiów, który jest bardzo dopasowany do praktyki biznesu - twierdzi Maria Buszman.

Jedno jest pewne - obecny PR znacznie różni się od tego, z którym mieliśmy do czynienia jeszcze parę lat temu. Zmieniają się trendy na rynku i podejście do marketingu i to w dużej mierze od nas, PR-owców, zależy jak rynek na nie zareaguje. Już w poprzednim roku mówiono, że czas wąskich specjalizacji dobiegł końca i nie ilość, a jakość zarówno agencji, jak i samych PR-owców, będzie miała znaczenie. Dziś PR-owiec to kreatywny i elastyczny ekspert i profesjonalista w każdej dziedzinie.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations

www.polskipr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dyrektywa o prawie autorskim nie musi oznaczać cenzury internetu
Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa o prawie autorskim nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy swoje przepisy tak, by tylko został zrealizowany jej cel. Sprawa nie jest przegrana. Jak zaadaptujemy przepisy, zależy od nas i takie będziemy stosować – podkreśla Krzysztof...
Sztuczna inteligencja rewolucją dla świata reklamy
Sztuczna inteligencja jest tematem nierzadko poruszanym w artykułach pisanych przez branżę marketingu. Mówi się o niej coraz częściej w kontekście rewolucji rynku. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Jak AI wpłynie na programmatic?  
Programmatic stawia na etykę
Firmy działające na programatycznym rynku zakupu reklam w Internecie opracowały własny kodeks etyki. Dzięki niemu ten dynamicznie rozwijający się sektor reklamy będzie działał przejrzyście, a niepożądane treści w reklamach będą eliminowane.
Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor
Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów...
Od czasu wynalezienia ruchomych czcionek przez Gutenberga historia druku to historia ciągłych innowacji. Z czasem technologia stawała się bardziej precyzyjna, tańsza i coraz powszechniejsza. Prawdziwą rewolucję przyniosły lata 90, kiedy to drukarki i skanery masowo trafiły na nasze biurka. Od tamtego czasu innowacyjność jednak nie słabnie, a sektor co roku zaskakuje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764