logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.

  PR 27.01.2023, przeczytano 259 razy
ilustracja


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-roku-w-e-commerce-i-prognoza-na-2023-r.,398768,artykul.html

Rozwój nowych technologii oraz sztucznej inteligencji

W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych technologicznie narzędzi w głównej mierze jest determinowana przez potrzeby konsumentów, których oczekiwania, pomimo wysokiej inflacji, trudnej sytuacji geopolitycznej oraz wzrostu cen energii, sukcesywnie rosną. Mimo trudności oraz wielu wyzwań, sektor e-commerce w Polsce odnotował w ubiegłym roku wzrost o niemal 20%. Jak wynika z raportu Strategy&Polska, łączny obrót uczestników e-handlu osiągnie aż 109 mld zł.

Tak optymistyczne wyniki są o tyle zaskakujące, że przez cały ubiegły rok mierzyliśmy się z trudną sytuacją gospodarczą oraz geopolityczną, będącą efektem rosyjskiej agresji na Ukrainę. Dobra kondycja branży e-commerce wynika w głównej mierze ze zmian nawyków zakupowych. Widmo recesji przyhamowało konsumencki zapał, lecz z drugiej strony wyzwoliło innowacje, czyli rozwój nowych technologii czy sztucznej inteligencji. Zakupy online sukcesywnie ewoluują, a sklepy coraz mocniej wchodzą w wirtualny świat między innymi w oparciu o coraz popularniejsze projekty z obszaru metaverse.

Realizacja potrzeb zakupowych

Czynnikiem, który korzystnie wpływa na kondycję sektora e-commerce w Polsce, jest także rosnąca skuteczność i szybkość realizacji potrzeb zakupowych. Płynność w kompletowaniu zamówień online jest coraz większa, a w jego centrum znajduje się najważniejsze ogniwo – konsument, mający do wyboru, kiedy, gdzie i jak odbierze przesyłkę. Wiodącą rolę w tym obszarze pełnią automaty paczkowe, jednoznacznie kojarzące się z komfortem oraz wygodą. Przyszłością całej branży są zewnętrzne urządzenia, obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji poprzez łącze Bluetooth. Nie wymagają one podłączenia do prądu. Dzięki temu ich instalacja jest łatwa oraz szybka, ponieważ nie ma potrzeby korzystania z zewnętrznego źródła zasilania ani natychmiastowego połączenia z Internetem.

Rozwój trendów online

Zgodnie z raportem „W kryzysie do e-commerce”, przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute, 58% konsumentów uważa, że kupowanie w Internecie jest bardziej opłacalne niż w sklepach stacjonarnych – przede wszystkim za sprawą promocji, niższych cen, łatwych zwrotów oraz szerokiego wyboru asortymentu i możliwości porównywania ofert. W tym roku e-sklepy będą kontynuować walkę z kryzysem i recesją. Rosnące ceny mogą hamować projekty e-commerce, a z perspektywy konsumentów na znaczeniu zyskają odroczone płatności i ogólne doświadczenia zakupowe. Customer experience będzie w wielu przypadkach decydujący w wyborze produktów. Możemy również oczekiwać rozwoju propozycji z zakresu omnichannel.

Zastosowanie znajdą także nowe technologie. Zarówno sztuczna inteligencja, jak i uczenie maszynowe są wykorzystywane w branży na wielu płaszczyznach. Otwierają zupełnie nowe możliwości przed użytkownikami urządzeń mobilnych. Ponadto, tzw. machine learning optymalizuje zarządzanie danymi o kliencie oraz automatyzuje obsługę, dzięki czemu każdy e-handel wchodzi na jeszcze wyższy poziom. Zaawansowane i świadome potrzeb konsumentów sklepy muszą być dostępne w systemie 24/7 oraz akcentować swoją obecność na licznych kanałach. Nowe wyzwania w istotnym zakresie będą jedynie stymulować jeszcze większy rozwój.

Źródło: SwipBox Polska

Dodatkowe informacje:

Michał Czechowski - Dyrektor zarządzający SwipBox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek
Konsumenci stają się dziś recenzentami, a nawet współtwórcami marek – oceniają eksperci przy okazji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta. Istotnym narzędziem w ich rękach są media społecznościowe. Szczególnie przedstawiciele pokolenia Z chętnie wymieniają się tam opiniami – zarówno tymi pochlebnymi, jak i krytycznymi – o różnych produktach i usługach...
Średnie wynagrodzenie realnie niższe o ponad 1000 zł
5814,16 zł brutto - tyle wynosi realna siła nabywcza średniego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, określona przez GUS na 6883,96 zł.
Uprzejmie informujemy, że belgijski organ ochrony danych (APD) dobrowolnie zawiesił sześciomiesięczny okres wdrażania planu działania IAB Europe. W związku z tym przestaje obowiązywać termin 11 lipca 2023 r., w którym IAB Europe ma wdrożyć plan działania.
„Marka jest kobietą”
Czy rynek odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet? Czy wciąż kobiety to najwięksi decydenci zakupowi? Jeśli tak, to o zakupie czego najczęściej decyduje płeć piękna? Jakie oczekiwania mają kobiety wobec komunikacji marek?  I na koniec, co kobiety myślą o feminatywach?
Globalny rynek kreatorów stron podwoi wartość do 2032 roku
Business Growth Reports opublikował raport na temat kreatorów stron internetowych. Są to narzędzia, dzięki którym można przygotować i uruchomić własną stronę internetową bez wiedzy z zakresu programowania. Jest to drugi, po WordPressie, najchętniej wybierany sposób na uruchomienie strony przez małych przedsiębiorców w USA. Jednak kreatory raptownie doganiają WordPress z roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764