logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.

  PR 27.01.2023, przeczytano 474 razy
ilustracja


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-roku-w-e-commerce-i-prognoza-na-2023-r.,398768,artykul.html

Rozwój nowych technologii oraz sztucznej inteligencji

W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych technologicznie narzędzi w głównej mierze jest determinowana przez potrzeby konsumentów, których oczekiwania, pomimo wysokiej inflacji, trudnej sytuacji geopolitycznej oraz wzrostu cen energii, sukcesywnie rosną. Mimo trudności oraz wielu wyzwań, sektor e-commerce w Polsce odnotował w ubiegłym roku wzrost o niemal 20%. Jak wynika z raportu Strategy&Polska, łączny obrót uczestników e-handlu osiągnie aż 109 mld zł.

Tak optymistyczne wyniki są o tyle zaskakujące, że przez cały ubiegły rok mierzyliśmy się z trudną sytuacją gospodarczą oraz geopolityczną, będącą efektem rosyjskiej agresji na Ukrainę. Dobra kondycja branży e-commerce wynika w głównej mierze ze zmian nawyków zakupowych. Widmo recesji przyhamowało konsumencki zapał, lecz z drugiej strony wyzwoliło innowacje, czyli rozwój nowych technologii czy sztucznej inteligencji. Zakupy online sukcesywnie ewoluują, a sklepy coraz mocniej wchodzą w wirtualny świat między innymi w oparciu o coraz popularniejsze projekty z obszaru metaverse.

Realizacja potrzeb zakupowych

Czynnikiem, który korzystnie wpływa na kondycję sektora e-commerce w Polsce, jest także rosnąca skuteczność i szybkość realizacji potrzeb zakupowych. Płynność w kompletowaniu zamówień online jest coraz większa, a w jego centrum znajduje się najważniejsze ogniwo – konsument, mający do wyboru, kiedy, gdzie i jak odbierze przesyłkę. Wiodącą rolę w tym obszarze pełnią automaty paczkowe, jednoznacznie kojarzące się z komfortem oraz wygodą. Przyszłością całej branży są zewnętrzne urządzenia, obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji poprzez łącze Bluetooth. Nie wymagają one podłączenia do prądu. Dzięki temu ich instalacja jest łatwa oraz szybka, ponieważ nie ma potrzeby korzystania z zewnętrznego źródła zasilania ani natychmiastowego połączenia z Internetem.

Rozwój trendów online

Zgodnie z raportem „W kryzysie do e-commerce”, przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute, 58% konsumentów uważa, że kupowanie w Internecie jest bardziej opłacalne niż w sklepach stacjonarnych – przede wszystkim za sprawą promocji, niższych cen, łatwych zwrotów oraz szerokiego wyboru asortymentu i możliwości porównywania ofert. W tym roku e-sklepy będą kontynuować walkę z kryzysem i recesją. Rosnące ceny mogą hamować projekty e-commerce, a z perspektywy konsumentów na znaczeniu zyskają odroczone płatności i ogólne doświadczenia zakupowe. Customer experience będzie w wielu przypadkach decydujący w wyborze produktów. Możemy również oczekiwać rozwoju propozycji z zakresu omnichannel.

Zastosowanie znajdą także nowe technologie. Zarówno sztuczna inteligencja, jak i uczenie maszynowe są wykorzystywane w branży na wielu płaszczyznach. Otwierają zupełnie nowe możliwości przed użytkownikami urządzeń mobilnych. Ponadto, tzw. machine learning optymalizuje zarządzanie danymi o kliencie oraz automatyzuje obsługę, dzięki czemu każdy e-handel wchodzi na jeszcze wyższy poziom. Zaawansowane i świadome potrzeb konsumentów sklepy muszą być dostępne w systemie 24/7 oraz akcentować swoją obecność na licznych kanałach. Nowe wyzwania w istotnym zakresie będą jedynie stymulować jeszcze większy rozwój.

Źródło: SwipBox Polska

Dodatkowe informacje:

Michał Czechowski - Dyrektor zarządzający SwipBox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764