logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie targów Poligrafia 2011

  PR 19.04.2011, przeczytano 2975 razy
ilustracja
fot. Marcin Melanowicz

Zapach farb drukarskich, szum pracujących maszyn, ostre światła monitorów oraz gwar rozmów towarzyszyły przez cztery dni poznańskiemu spotkaniu poligraficzno-reklamowemu. Zwiedzający mieli możliwość przeglądu oferty tak bardzo zbliżonych, a w wielu miejscach nierozerwalnie ze sobą połączonych – branż. Łącznie blisko 400 wystawców z 27 krajów, prelekcje, pokazy, dedykowane konkretnym tematom pawilony i atrakcyjne ekspozycje służyły efektywnemu przekazywaniu wiedzy o produktach wystawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-targow--poligrafia-2011,12394,artykul.html

W tym roku na targach poligraficznych obecna była zdecydowana większość renomowanych firm oferujących cały wachlarz produktów i usług, który obejmuje maszyny i urządzenia, materiały i akcesoria oraz usługi poligraficzne. Najbogatszą ofertę prezentowali wystawcy z zakresu druku i obróbki po druku. Niemal 30% firm uczestniczących w tym wydarzeniu stanowili wystawcy zagraniczni z Armenii, Belgii, Chin, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Izraela, Niemiec, Portugalii, Szwajcarii, Szwecji, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Silnym elementem wiosennego spotkania była przestrzeń specjalna Digital Printing Expo zlokalizowana w pawilonie 3A, gdzie – w sąsiedztwie odbywających się równocześnie targów EURO-REKLAMA – eksponowana była pełna oferta druku cyfrowego, wielkoformatowego i reklamowego.

Poligraficzne kompendium wiedzy
Bogatej ofercie wystawców towarzyszyły ciekawe prelekcje, spotkania ze specjalistami i prezentacje na przestrzeniach specjalnych. Można było wziąć udział w konferencjach przygotowanych z udziałem partnerów: Polskiej Izby Druku, Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego, wydawnictw branżowych oraz firm poligraficznych. Niewątpliwie bogaty program wydarzeń stanowił silny element przyciągający do Poznania szerokie grono profesjonalistów.

Liczną publiczność zgromadziła pierwszego dnia Konferencja edukacyjna Zawodowe szkolnictwo poligraficzne w epoce przełomu technologii cyfrowych przygotowana przez COBR Przemysłu Poligraficznego przy udziale MTP. Spotkanie dedykowane było nauczycielom i kadrze zarządzającej średnich szkół zawodowych oraz wszystkim, którzy zajmują się przygotowaniem zawodowym pracowników firm poligraficznych.

Wielu uczestników pragnących dowiedzieć się czegoś więcej na temat Color Managementu wzięło udział w środę i czwartek w szkoleniu zorganizowanym przez Wydawnictwo Polski Drukarz, przy współudziale targów poznańskich. Z interesującymi wykładami wystąpili specjaliści z firm dostarczających rozwiązania z tej dziedziny m.in.: Maciej Baur (Agfa Graphics), Tomasz Kuciński (Epson Europe), Danuta Tyrowicz (Frogimus), Adam Bieniewski (Konica Minolta Business Solutions Polska), Marek Janowski (Reprograf), Małgorzata Lososova-Ungradova (X-Rite).

Blisko 200 osób zgromadziła konferencja Poligrafia – o rynku i nowościach. Dużo emocji wzbudziła prezentacja pierwszego w Polce raportu nt rynku poligraficznego
w Polsce przygotowanego przez firmę KPMG i PBKG. Była ona poprzedzona wystąpieniami firm Heidelberg Polska i Grafikus na temat wybranych innowacyjnych rozwiązań mającym znaczenie w procesie drukowania, uszlachetniania, operacjach introligatorskich oraz współpracy z klientami.

Uwagę kilkudziesięciu osób przykuła dyskusja o przyszłości książki w świecie cyfrowym zorganizowana przez Polską Izbę Druku. Referat wprowadzający wygłosił
dr. Marek Nahotko z UJ. O wpływie technologii druku na model wydawniczy mówił Stanisław Pieczara z Xerox Polska. Przyszłość druku cyfrowego w sektorze wydawniczym omawiał Swapan Chaudhuri z Kodak Polska. Piotr Dobrołęcki z Biblioteki Analiz Magazyn Literacki KSIĄŻKI poruszy temat walki wydawcy o miejsce na rynku. Konferencję zakończył wykład dr Jana Lusa - byłego prezesa Izby Księgarstwa Polskiego - na temat szans na obecność książki w dystrybucji.

Kilka razy dziennie spora grupa uczniów szkół o profilu poligraficznym i uczelni wyższych zbierała się na przestrzeni prezentacyjnej Akademii Poligraficznej. Dzięki zaangażowaniu COBR Przemysłu Poligraficznego oraz firm AC&C, Media Center oraz Fujifilm przyszli poligrafowie mieli okazję wysłuchać prezentacji na temat: symulatora fleksograficznego i offsetowego, fotografii cyfrowej dla profesjonalistów oraz systemu Graphisoft MIS do zarządzania drukarnią.

Nagrody MTP
W czasie targów zostało wręczonych 9 Złotych Medali MTP oraz 6 nagród Acanthus Aureus za stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy.

  • Produkty nagrodzone Złotymi Medalami MTP:


Spektrodensytometr FD-7
Konica Minolta Sensing, Inc., Japonia
Zgłaszający: Konica Minolta Sensing Europe B.V. Sp. z o.o.
Oddział w Polsce, Warszawa
Pawilon 5, stoisko 103

PuzzleFlow Factory
PuzzleFlow s.c., Kraków
Pawilon 5, stoisko 133

VarioPrint 6320 ULTRA
Ocě – Technologies B.V., Holandia
Zgłaszający: Ocě Poland Ltd. Sp. z o.o., Warszawa
Pawilon 5 stoisko 113

Linia lakierująca
WINKOWSKI ENGINEERING Sp. z o.o., Piła
Pawilon 3A, stoisko 44

Maszyna do naświetlania CtS
WINKOWSKI ENGINEERING Sp. z o.o., Piła
Pawilon 3A, stoisko 44

Głowice drukujące w technologii atramentowej Kodak Stream, Kodak Prosper S
Eastman Kodak Company, USA
Zgłaszający: Kodak Polska Sp. z o.o., Warszawa
Pawilon 5, stoisko 108

Cyfrowy system do naświetlania form fleksograficznych Flexcel NXH oraz filmów termicznych bezprocesowych DITR, Kodak FLEXCEL NX
Eastman Kodak Company, USA
Zgłaszający: Kodak Polska Sp. z o.o., Warszawa
Pawilon 5, stoisko 108

Maszyna HP Indigo 7500
HP Indigo Izrael
Hewlett-Packard Company
Zgłaszający: Digiprint Sp. z o.o., Warszawa
Pawilon 5, stoisko 137
Zwojowa maszyna do cyfrowego druku alfabetem Braille’a
LESKO ENGINEERING Leszek Seroczyński, Radzymin
Pawilon 5, stoisko 81

Ploter MUTOH VALUEJET HYBRID
MUTOH BELGIUM n.v, Belgia
Zgłaszający: ATRIUM CENTRUM PLOTEROWE Sp. z o.o., Opole
Pawilon 3A, stoisko 35

Ploter frezujący INFOTEC 3020 PRO
INFOTEC GROUP Sp. z o.o., Zasutowo
Pawilon 3A, stoisko 29

Laser hybrydowy PLS 6MW
UNIVERSAL Laser Systems, USA
Zgłaszający: COLOP Polska Sp. z o.o., Bytom
Pawilon 3, stoisko 40

  • Stoiska nagrodzone w konkursie Acanthus Aureus:


AGFA GRAPHICS Sp. z o.o., Warszawa
Pawilon: 3A, stoisko: 1

RICOH POLSKA Sp. z o.o., Warszawa
Pawilon: 3A, stoisko: 12

DERYA Sp. z o.o., Tychy
Pawilon: 5, stoisko: 75

SERIFAR Sp. z o.o./HEDPES Sp. z o.o., Poznań
Pawilon: 5, stoisko: 96

XEROX POLSKA Sp. z o.o. , Warszawa
Pawilon: 5, stoisko:109

SPILKER Polska Sp. z o.o., Świebodzin
Pawilon: 5, stoisko: 122


POLIGRAFIA 2013
Za nami już kolejna, udana edycja targów POLIGRAFIA 2011. Świadczą o tym pozytywna atmosfera towarzysząca targom przepełniona konkretnymi rozmowami biznesowym, znacząca frekwencja zwiedzających oraz obecność czołowych pism branżowych. Już dziś zapraszamy na kolejne spotkanie branży wiosną 2013 roku.

Źródło: MTP


PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żywiec Zdrój w nowej kampanii wizerunkowej informuje o osiągnięciu neutralności plastikowej
Trwa kampania "Z natury dla natury" Żywiec Zdrój (Danone). Marka kolejny raz podejmuje temat neutralności plastikowej. Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem telewizji, digitalu, OOH oraz we współpracy z influencerami. VMLY&R odpowiada za koncept, kreację oraz działania w Internecie.
Agencja Space Cat Industries powstała, by pomagać markom w komunikacji z Pokoleniem Z. Misją firmy jest ciągła eksploracja nowych trendów i poszukiwanie wartości w nieustannie zmieniającym się digitalowym uniwersum. Space Cat Industries specjalizuje się w TikTok marketingu, współpracy z influencerami, produkcji audio i short video oraz TikTok Adsach.
Podsumowanie kampanii „Moc Polskich Warzyw” w 2022 roku
Biuro prasowe kampanii „Moc Polskich Warzyw” opublikowało podsumowanie ubiegłego roku. Rezultaty znacznie przewyższyły oczekiwania. Prowadzony od kilku lat projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety opartej na polskich warzywach sezonowych.

Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych. Nowe piwo to rewolucyjny mix orzeźwiającej Warki 0.0%, lemoniady, naturalnej kofeiny i ekstraktu z żeń-szenia. W sprzedaży pojawią się dwa nowe smaki: Mango i Cytrusy oraz Ananas i Marakuja. Pierwszy z nich właśnie trafił do sieci Biedronka, a pod koniec lutego obydwa produkty będą już dostępne w...
LG prezentuje swoje najnowsze wyświetlacze na targach ISE 2023 pod hasłem „Life, Be Bloomed”
Zaawansowane wyświetlacze LG, w tym ekran Micro LED 8K, prezentowane są na interaktywnej wystawie wraz z wciągającą sztuką multimedialną i cyfrowymi przestrzeniami dla różnych branż
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764