logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie targów Poligrafia 2009

   18.05.2009, przeczytano 1592 razy
ilustracjastrzałka

Zapach farby drukarskiej, odgłos pracujących maszyn i urządzeń, rozmowy biznesowe prowadzone na stoiskach oraz kilkanaście tysięcy profesjonalistów zainteresowanych kompleksową ofertą poligraficzną – tak wyglądała tegoroczna edycja targów POLIGRAFIA 2009.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-targow-poligrafia-2009,8932,artykul.html

Na powierzchni ponad 8 tys. m2 swoją ofertę zaprezentowało ponad 320 firm z 18 krajów. W tym roku w Poznaniu obecna była zdecydowana większość renomowanych firm oferujących cały wachlarz produktów i usług, który obejmował maszyny i urządzenia, materiały i akcesoria oraz usługi poligraficzne. Najliczniej reprezentowane były branże maszyn drukujących i obróbki po druku. Niewątpliwie silnym elementem tegorocznego wydarzenia były organizowane w tym samym czasie Międzynarodowe Targi Artykułów
i Usług Reklamowych Euro-Reklama OUTDOOR EXPO i GIFT EXPO. Przez cztery dni ekspozycję targów poligraficzno-reklamowych odwiedziło 14 tys. zwiedzających.

Wiedza i doświadczenie
Bogatej ofercie wystawców towarzyszyły ciekawe prelekcje, spotkania ze specjalistami i prezentacje na przestrzeniach specjalnych. Można było wziąć udział w licznych seminariach przygotowanych z udziałem partnerów: Polskiej Izby Druku, Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego oraz wydawnictw branżowych. Niewątpliwie bogaty program wydarzeń stanowił, oprócz rekordowej w tym roku prezentacji nowości rynkowych, magnes przyciągający do Poznania szerokie grono profesjonalistów.

Liczną publiczność zgromadziła Konferencja edukacyjna przygotowana przez Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego przy udziale MTP. Spotkanie pt. „Nowoczesna edukacja zawodowa wymogiem współczesnej poligrafii” otworzył Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Z referatami wystąpili Jarzy Parketny z Zespołu Szkół Poligraficzno-Księgarskich w Krakowie, Jacek Harmeliński z COBR PP, Bernard Schopp z firmy Heidelberg oraz Joanna Chamera reprezentująca firmę QuadWinkowski. W trakcie konferencji poruszane były m.in. problemy dotyczące przyszłości edukacji zawodowej i potrzeb współczesnej edukacji.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się towarzysząca tradycyjnie poznańskiej Poligrafii VII konferencja Polskiej Izby Druku. Tegoroczne spotkanie pt. „Standardy w poligrafii” zorganizowane w trochę odmiennej formule przypominało studio filmowe z fotelami ustawionymi na scenie. Prezentacje podzielone zostały na 3 bloki tematyczne, moderowane za każdym razem przez znanych redaktorów naczelnych czołowych pism poligraficznych. W pierwszym bloku mowa była o standaryzacji na etapie pre press. Druga część dotyczyła standaryzacji w obszarze barw. Ostatni blok wypełniły referaty poświęcone możliwości stworzenia europejskiego standardu oceny wytrzymałości opraw książkowych, planowaniu procesów obróbki po druku gazet i czasopism.

W czwartek redakcja Czasopisma „Poligrafika” zorganizowała ciekawe seminarium poświęcone szeroko omawianej ostatnio sytuacji kryzysowej. Podczas spotkania „Mocniejsi w kryzysie” specjaliści z firm Heidelberg, Xerox, BRE Bank oraz Eficom mówili o optymalizacji działalności, sposobach i kierunkach inwestowania oraz o źródłach finansowania.

Dużą popularnością cieszył się wspólny projekt edukacyjno-szkoleniowy Międzynarodowych Targów Poznańskich, Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych i COBR Przemysłu Poligraficznego. Akademia Poligraficzna skierowana była do młodych adeptów sztuki drukarskiej – uczniów szkół o profilu poligraficznym i uczelni wyższych. Dzięki zaangażowaniu wielu wystawców przyszli poligrafowie mieli okazję zapoznać się
z różnorodnymi technikami poligraficznym. W specjalnie wyznaczonym do tego miejscu młodzież mogła również wysłuchać interesujących prelekcji firm: Ferag Polska Sp. z o.o, Kodak Polska Sp. z o.o, Korporacji Poligrafów Poznańskich SIMP, Ligum Pol Sp. z o.o. oraz Profis Business Software s.c. W ciągu czterech dni do Poznania przyjechało ponad 740 uczniów w tym ponad dwudziestoosobowa grupa z Niemiec.

W pawilonie 3A zorganizowane zostały ekspozycje specjalne: Salon Druku Wielkoformatowego i Miasteczko Drukarń Polskich mające na celu wyeksponowanie oferty poligraficznej skierowanej do sektora reklamowego oraz do sektora zleceniodawców usług poligraficznych. W pawilonie 5 w ramach wystawy Poligrafia RETRO można było obejrzeć starodawne maszyny i urządzenia drukarskie oraz poznać dawne metody drukowania. Organizator tego wydarzenia - wydawnictwo Polski Drukarz – zademonstrował zainteresowanym pokaz drukowania na dziewiętnastowiecznej maszynie.

Każdego dnia trwania targów redakcja Magazynu „Poligrafika” wydawała gazetkę targową Poligrafika.Daily. Znalazły się w niej cenne informacje o tym co na targach, wywiady z wystawcami, prezentacje ciekawych urządzeń poligraficznych oraz relacje z konferencji i seminariów. Gazeta drukowana była na produkcyjnym systemie do druku cyfrowego Xerox 700 udostępnionym przez firmę Xerox Polska. Okolicznościowe wydania przygotowały również wydawnictwo European Media Group - PRINT & PUBLISHING POLIGRAFIA Daily oraz Magazyn Świat Poligrafii.

Nagrody MTP – Złoty Medali, Acanthus Ureus
W czasie targów zostało wręczonych 9 Złotych Medali MTP oraz 4 nagrody Acanthus Aureus za stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy.

Produkty nagrodzone Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich:

1. Wielkoformatowa maszyna drukująca w technologii lateksowej
HP Designjet L65500
Digiprint Sp. z o.o., Warszawa

2. Automatyczna termiczna linia do laminowania papieru
„PROTEUS SYSTEM” marki D &K
ZFP Zakład Foliowania Papieru, Gdynia

3. Urządzenie MASTERPRESS 01
OPUS Sp. z o.o., Gliwice

4. Maszyna do konfekcjonowania i kontroli jakości wydruku „LESKO SKD 400”
LESKO ENGINEERING Leszek Seroczyński, Radzymin

5. Ocě PRISMAprepare
Ocě Poland Ltd. Sp. z o.o., Warszawa

6. Płyta CTP termiczna ( pozytywowa) Electra XD
Kodak Polska Sp. z o.o. Warszawa

7. Technologia druku wypukłego w maszynie Kodak NexPress
Kodak Polska Sp. z o.o. Warszawa

8. Identyfikacja walców w technologii RFID- „ROLLER ID”
LIGUM POL Sp. z o.o., Głogów

9. Duktor nawilżający – walec WERODAMP LOTOTEC
WESTLAND – LIGUM

Stoiska nagrodzone w konkursie Acanthus Aureus:

1 Böttcher Polska Sp. z o.o.
2. Wolff Trading Sp. z .o.o.
3. Opus Sp. z o.o.
4. SCORPIO (stoisko wytypowane do nagrody przez Kapitułę)


POLIGRAFIA już w 2011 roku
Tegoroczna POLIGRAFIA odniosła duży sukces. Świadczą o tym pozytywna atmosfera towarzysząca targom przepełniona konkretnymi rozmowami biznesowym, znacząca frekwencja zwiedzających oraz obecność czołowych pism branżowych. Już dziś zapraszamy na kolejną edycję targów w dniach 29.03 - 1.04.2011.

Źródło: MTP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764