logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie trzech kwartałów 2019 w kinie

  PR 18.11.2019, przeczytano 293 razy

Według danych Box Office od stycznia do końca września br. frekwencja kinowa w Polsce wyniosła dokładnie 43 211 401. To prawie 2,5 miliona więcej sprzedanych biletów niż w analogicznym okresie 2018 roku. Na ten dobry wynik zapracowały zarówno rodzime produkcje, na które wybrało się ponad 11,6 miliona widzów, jak i kontynuacje zagranicznych hitów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-trzech-kwartalow-2019-w-kinie,384753,artykul.html

Wartym podkreślenia jest fakt, że w zestawieniu TOP 10 filmów aż połowa to polskie produkcje. Znalazły się w nim: „Miszmasz, czyli Kogel Mogel 3” (2,3 mln widzów), „Polityka” (1,85 mln), która do tej pory obroniła również tytuł najlepszego otwarcia br., „Planeta Singli 3” (1,4 mln), „Kobiety Mafii 2” (1,1 mln) i „Underdog” (0,9 mln). Doskonały wynik trzeciego kwartału, to również niewątpliwa zasługa długo wyczekiwanego remake’u słynnej animacji Disneya. „Król Lew” przyciągnął do kin ponad 2,5 mln osób i jest liderem zestawienia TOP 10 filmów. Sukcesem frekwencyjnym okazało się także zwieńczenie serii o supergrupie superbohaterów – „Avengers: Koniec gry”. Już 22. film Marvel Cinematic Universe odnotował w Polsce prawie 1,9 mln sprzedanych biletów. Dobrze poradziły sobie też dwie propozycje dla młodszych widzów: „Sekretne życie zwierzaków domowych 2” (1,45 mln) i „Jak wytresować smoka 3” (1,3 mln).

- Przed nami mocny repertuar i okres przedświąteczny, w którym Polacy bardzo chętnie odwiedzają kina. Liczymy więc, że dobra passa się utrzyma i padnie kolejny rekord frekwencyjny. – komentuje Bianka Pawlewska, Vice President of Cinema Advertising New Age Media. - Na ekranach pojawił się właśnie nakręcony z rozmachem polski thriller szpiegowski, pt. „Ukryta Gra” z Billem Pullmanem i Robertem Więckiewiczem. Jeszcze w listopadzie czekają nas premiery dwóch polskich produkcji: chwytającego za serce filmu twórców „Listów do M”, pt. „1800 gramów” z Magdaleną Różdżką w roli przebojowej dyrektorki ośrodka adopcyjnego (premiera 15 listopada) oraz komedii „Jak poślubić milionera” z Małgorzatą Sochą (premiera 29 listopada). Na ekrany wejdzie też kontynuacja najbardziej  dochodowego filmu animowanego w historii – „Kraina lodu 2” w kinach już od 22 listopada. Nie zabraknie też świątecznych propozycji – dla dorosłych brytyjska produkcja inspirowana twórczością Georg’a Michaela, pt. „Last Christmas” i dla młodszych widzów – „Młody renifer Alex”, ukazujący fragment życia i liczne perypetie prawdziwego lapońskiego renifera (premiera 6 grudnia). A pod koniec roku na ekranach kin pojawi się najnowsza część sagi „Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie – dodaje Pawlewska.

Źródło: New Age Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pandemiczne trendy w konsumpcji podcastów
Podcasty to biznes niezwykle obiecujący, ale i bardzo jeszcze młody, a więc również dynamicznie się zmieniający. Tym bardziej więc należy docenić insighty „zza Wielkiej Wody”. Podcasty bowiem rosną w siłę, a co więcej, ich konsumpcja zyskuje na jakości. Zamiast medium tła podczas dojazdów do pracy to coraz częściej sposób na spędzanie czasu z...
Robert Burneika w Fantasyexpo
Do portfolio gwiazd stale współpracujących z Fantasyexpo dołącza Robert Burneika, znany także jako Hardkorowy Koksu. Burneika to były kulturysta, zawodnik MMA a przede wszystkim osobowość medialna. Od 10 lat regularnie tworzy materiały na swój kanał YouTube a w TVN Turbo prowadził swój autorski program - Nie ma lipy. Fantasyexpo będzie odpowiedzialne za...
Empik Premium o 50% taniej na rok i miesięczny dostęp do HBO GO

Wraz z początkiem pandemii Empik udostępnił wszystkim dostęp do swojej flagowej usługi całkowicie za darmo. To wsparcie stanowiło zachętę do pozostania w domach,  korzystania z darmowej dostawy zamówień i jakościowego spędzania czasu wolnego. Widząc, że Polacy chętnie korzystają z tego rozwiązania, akcję dwukrotnie przedłużano, a teraz Empik Premium wraz z...
Streetcom kupuje Hash.fm
Agencja Streetcom odkupiła od Konrada Traczyka i koncernu Agora 100% udziałów w spółce Hash.fm.
WP Pilot z aplikacją na Samsung Smart TV
WP Pilot udostępnił właśnie nową aplikację dla użytkowników Samsung Smart TV. Pozwala na oglądanie prawie 100 kanałów telewizyjnych na żywo. Wystarczy do tego połączenie z internetem i pakiet telewizyjny WP Pilot.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764