logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Podsumowanie w outdoor OOH.pl/ 2022

  PR 23.12.2022, przeczytano 432 razy

2022 odznacza się jako przełomowe 12 miesięcy dla rynku reklamy zewnętrznej – i nie mam tu na myśli rosnących budżetów, a to jak zostały one zagospodarowane. Byliśmy świadkami wielu kreatywnych realizacji, które budziły zainteresowanie i efekcie zostały ciepło przyjęte tak przez rynek, jak i odbiorców. Najciekawsze z nich udowodniły, że nie tylko sam komunikat, ale też jego forma mają ogromne znaczenie. Pierwsze kampanie z wykorzystaniem technologii 3D w przestrzeni miejskiej, murale pochłaniające dwutlenek węgla czy poszukiwanie innych ekologicznych rozwiązań, które zmniejszają emisję CO2 do atmosfery pokazały, że kampanie outdoorowe to już nie tylko marketing, ale też świadomość i odpowiedzialność.  To dowód na to, że rynek reklamy outdoor staje się coraz bardziej innowacyjny i nowoczesny, a reklamodawcy poszukują formatów oraz możliwości, które pozwolą im się wyróżnić.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podsumowanie-w-outdoor-ooh.pl--2022,398444,artykul.html

Jako spółka specjalizująca się w reklamie outdoorowej w małych miastach od kilku lat obserwujemy również coraz większe zapotrzebowanie wyjścia z komunikacją outdoor z G8. Wiąże się to bezpośrednio ze zmianą stylu życia Polaków po pandemii, kiedy za sprawą popularyzacji pracy w trybie home office spora część osób przeniosła się z największych miast na ich obrzeża. Jak pokazują najnowsze dane GUS-owskiego Spisu Powszechnego, najszybciej przybywa właśnie ludności w „obwarzankach metropolii”. Spośród miast wojewódzkich, jedynie w siedmiu wystąpił wzrost liczby rezydentów. Zauważyli to również reklamodawcy, którzy coraz chętniej realizują swoje kampanie w miejscowościach do 200 tys. mieszkańców, zapewniając tym sobie dotarcie do szerszej grupy odbiorców, z jednoczesną możliwością dobrania precyzyjnych komunikatów w zależności od regionu.

Również tranzyt, a szczególnie komunikacja podmiejska, odgrywa ponownie coraz większe znaczenie na rynku reklamy outdoor. Obserwujemy znaczący wzrost zainteresowania reklamodawców tą formą reklamy, które wnika z dużych zasięgów, jakie na nowo generuje komunikacja w środkach transportu publicznego. A analiza zachowania użytkowników pokazuje, że tranzyt odgrywa istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez odbiorców. Dlatego przewidujemy, że kierunek ten będzie rozwijał się również mocno w 2023 roku.

Co ciekawe, nasze doświadczenia pokazują, że outdoor czy DOOH to nie tylko znane wszystkim tablice i ekrany led w przestrzeni miejskiej, ale również nośniki blisko odbiorcy, w miejscach użytkowych, odpowiednio dobrane kontekstowo i świetnie przykuwające uwagę, jak np. nośniki w sieciach handlowych. Tak usytuowane formaty reklamowe pozwalają na budowanie imponujących zasięgów (bo nawet kilkumilionowych) w krótkim czasie, czyli porównywalnych do tych, które generują największe media, jak TV. A ich lokalizacja pozwala na przykucie uwagi odbiorcy na dłużej oraz odpowiednie dopasowanie kontekstowe.

Podsumowując, mimo że 2022 był kolejnym wymagającym rokiem dla rynku reklamy, bez wątpienia był on bardzo korzystny w kontekście rozwoju rynku OOH. Na następne 12 miesięcy patrzymy z dużym entuzjazmem, planując zupełnie nowe, innowacyjne rozwiązania w miastach do 200 tys. mieszkańców czy automatyzację i usprawnienie procesów planowania i realizacji kampanii, które będą odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku.

Źródło: OOH.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Sylwia Krysik-Myśliwiec; COO w OOH.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764