logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pogranicze w reportażach WP, Deutsche Welle i Interii

  PR 07.09.2020, przeczytano 463 razy

W niedzielę, 6 września, ruszył cykl reportaży o życiu mieszkańców granicy polsko-niemieckiej w trakcie kwarantanny. Dziennikarze pokażą specyfikę regionu, w którym relacje określają handel i codzienne życie, a nie historyczne emocje. Opowiedzą o tym, co trudno dostrzec z perspektywy głębi kraju. Cykl jest wynikiem współpracy redakcji Wirtualnej Polski, Deutsche Welle i Interii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pogranicze-w-reportazach-wp%2C-deutsche-welle-i-interii,388351,artykul.html

Od wejścia Polski do strefy Schengen nie miało znaczenia, po której stronie granicy był dom. Epidemia i kwarantanna nagle zamknęły granicę między Polską a Niemcami. Ludzie żyjący po obu jej stronach, na pograniczu, mogli przypomnieć sobie, że kiedyś w ogóle istniała. Uczniowie nie mogli dojechać do szkoły, studenci na uczelnię, a pracownicy do pracy. Wraz z zanikaniem fizycznej granicy między Polską a Niemcami znikała także granica mentalna między mieszkańcami obu państw.

O tym, czy nagły powrót granicy uświadomił ludziom, że nic nie jest na zawsze, piszą reporterzy i reporterki Wirtualnej Polski, Deutsche Welle i Interii, którzy ruszyli na pogranicze, czyli granicę polsko-niemiecką. Chcą pokazać to, czego nie widać z Gdańska, Warszawy, Krakowa czy Lublina: specyfikę regionu, w którym do sąsiada, sklepu czy na imprezę po prostu przechodzi się przez most na Odrze do innego kraju. Regionu, w którym relacje określają handel i codzienne życie, a nie historyczne emocje.

Cykl wystartował w WP Magazynie, Interii i Deutsche Welle w niedzielę, 6 września o godzinie 9:00. Poza pogłębionymi reportażami, dziennikarze przygotują również materiały wideo i historie opowiedziane przy pomocy narzędzi do digital storytellingu. Treści będą promowane na stronach głównych serwisów trzech współpracujących redakcji.

Na 467-kilometrowym odcinku od tzw. trójstyku granic polskiej, czeskiej i niemieckiej, aż do Świnoujścia dziennikarze rozmawiali z mieszkańcami i sprawdzili, jak trzy miesiące kwarantanny wstrząsnęły bliską społecznością obu narodów.

W poprzednim wspólnym projekcie WP, Deutsche Welle i Interii dziennikarze połączyli siły, by w reportażach pokazać szersze spojrzenie na wojnę i przybliżyć historie hitlerowskich zbrodniarzy, którzy uniknęli odpowiedzialności za popełnione przestępstwa, oraz ich ofiar. Cykl #ZbrodniaBezKary to efekt wielu spotkań ze świadkami, prowadzonych śledztw i kwerend w archiwach na terenie Polski i Niemiec. Reportaże zostały nominowane do Polsko-Niemieckiej Nagrody Dziennikarskiej im. Tadeusza Mazowieckiego oraz do Studenckich Nagród Dziennikarskich MediaTORY w kategorii „InicjaTOR”, a także wyróżnione w konkursie o Nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764